וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף העונה: סיכום בציר 2021

מירה איתן, סנהדרינק

עודכן לאחרונה: 29.9.2021 / 11:43

בציר 2021 מתקרב לקיצו. מירה איתן, שהביאה במהלך הקיץ את החדשות והתחושות הכי לוהטות מהשטח, מסכמת עונה מאתגרת במיוחד בשיחה עם קובי ארביב, יינן יקב רקנאטי

בימי הבציר שוחחתי עם לא מעט ייננים, כורמים ואנשי יקבים על הבציר המוזר והלא שגרתי שהיה לנו השנה. וזהו, בציר 2021 הסתיים בשעה טובה ומוצלחת, ועניין אותי איך מסכם את הבציר יינן, מיקב לא גדול מדי, אך בהחלט רחוק מלהיות קטן. לכן פניתי אל קובי ארביב, היינן של יקב רקנאטי.

אפשר להגיד שהגעת כבר אל המנוחה והנחלה?

"עונת קליטת הפרי, הבציר, אכן כמעט הסתיימה לגמרי, יש רק עוד שתי חלקות של ביתוני ומראווי, זנים מאחרים במקום קריר, שעדיין צריך לבצור. והתוצאות יפות מאוד. ועכשיו מגיעות דאגות אחרות. כעת כל הפרי נקלט ביקב, ואחרי החגים אנחנו נכנסים לתקופה של טיפול ביינות ביקב. סיימנו סחיטות, יש עוד כמה מכלים/חביות שיסיימו בימים הקרובים תסיסה. ובהמשך ניכנס לתקופה של ביקבוק יינות צעירים, מעקב אחרי יינות שנכנסים לתקופת התיישנות. השנה הזו תהיה מורכבת מבחינתנו גם בגלל המעבר הצפוי ליקב בדלתון, שזה לא מעט התעסקות. אנחנו אמורים לעבור במרס 2022. נעשה את זה במקביל תוך כדי עבודה ותנועה."

מעיין חי, קובי ארביב, אביבית פריאל. לירון אלמוג,
מעיין חי (ארגונומית), קובי ארביב (יינן) ואביבית פריאל (שפית)באירוע בציר 2021/לירון אלמוג

איך אתה מסכם את הבציר?

"הוא היה מוזר בשני אופנים. אחד, היבולים הקטנים, אבל לשמחתי הרבה אנחנו בחוסר ממש קטן של 8 או 9 אחוזים, כך שזה סביר בסך הכל. הפחת ביבול לא נובע מפחת בכמות האשכולות, אלא מהאשכולות שהיו קטנים יותר השנה. מאידך, בשל הגרגרים הקטנים האיכות מצוינת. מה שהוביל לכך היה חורף חם יחסית. הגורם השני, גל חום מתמשך, שאמנם אנחנו עדים לו בשנים האחרונות בתקופת הבציר, אך השנה היו ימים חמים רצופים עם טמפרטורות גבוהות לאורך זמן ארוך. לשמחתי גם את זה צלחנו, כי לא מעט מהחלקות שלנו נמצאות באזורים קרירים יותר.

איך מתחלק היבול מבחינת יינות לבנים, רוזה ואדומים?

"כשליש מהיבול הם ענבים לבנים והשאר אדומים, כששישה אחוזים מהם יהיו עבור יינות הרוזה. לשמחתי זן המרסלן וגם הסירה והפטיט סירה ליינות הרוזה לא נפגעו."

כרם מרסלאן, רקנאטי. בועז לביא,
כרם מרסלן של יקב רקנאטי. לא נפגע מגל החום/בועז לביא

היום רואים מגמה של הגדלת היינות הלבנים על חשבון האדומים. האם גם אתם מכוונים לכך?

"המגמה היא באמת של צריכת יותר לבנים ורוזה, וגם חיפוש אחר יינות אדומים קלילים יותר ומותאמים לאקלים. אנחנו רוצים להגדיל את הלבנים, אך לא על חשבון הענבים הטובים שיש לנו עכשיו. עם זאת יש נטיעות חדשות שמחכים להן בעתיד, בעיקר בגולן ובגליל התחתון. זנים בורדולזיים בצפון במקומות קרירים יותר. בדרום נטענו זנים לבנים בלבד, האזור יבש ומתאים לנטיעת כמויות של זנים לבנים, כמו סוביניון בלאן וקולומבאר ליינות הבסיס."

האם לדעתך תרבות היין המקומית אכן התפתחה בעקבות הקורונה?

"אם רוצים לקדם פה תרבות יין צריך לייצר יינות מותאמי אקלים, יינות קלים יחסית, רעננים, יומיומיים, שיתאימו לאזור, לאוכל שלנו, כמו שעושים כשיש תרבות יין פעילה. אני מאוד משתדל לעשות יינות כאלה, גם לבנים, גם רוזה וגם אדומים. וזה אתגר יינני גדול יותר לייצר יינות מסוג זה."

יש עוד משהו שהיית רוצה שנדע?

"רק להגיד שיהיו הפתעות חדשות בקרוב, אבל אני לא יכול לדבר עליהן עכשיו." יש למה לצפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully