וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה דברים שחייבים לבדוק אצל הקצב כדי לקבל את הבשר הכי טרי ואיכותי

וואלה! אוכל בשיתוף יינות ביתן

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 12:08

כל מי שאוהב ליהנות מסטייק, רוסטביף או קדירה ביתיים יודע שרמת הבשר משפיעה ומכריעה. אבל איך נדע לבחור נתח עסיסי, עשיר ומוצלח? הנה הטיפים הקטנים שיעשו את ההבדל עבורכם. לזכור ולהשתמש

בשר יינות ביתן. נמרוד סונדרס
בשר יינות ביתן/נמרוד סונדרס

רבים מאיתנו אוהבים ליהנות מפעם לפעם ממנת בשר ביתית משובחת במיוחד. בין אם אתם עובדים על המנגל או מכינים ארוחה בתנור או על הכיריים, הדבר הבסיסי והחשוב ביותר הוא לדעת שהבשר שקניתם איכותי, עסיסי, עשיר ומוצלח וכמובן - טרי. בשר טרי הוא הבסיס לכל מנה משובחת ואפשר למצוא אותו בכל סניפי יינות ביתן, שם הקצבים ישמחו לעזור לכם לבחור את הנתחים הכי איכותיים ומשובחים.

ברגע שהגעתם הביתה עם נתח איכותי, כל מה שנשאר לכם לעשות זה להתייחס אליו בכבוד ואהבה והוא כבר יחזיר לכם תוצאות מעולות על ההשקעה שעשיתם. אבל איך מזהים בשר טרי וטוב? הנה כל מה שאתם חייבים לדעת לקראת הקנייה הבאה.

צבע: כשקונים בשר טרי מנתחים כמו צוואר, צלעות וכתף, כדי להכין למשל תבשילי קדירה כאלה ואחרים, מומלץ תמיד לראות איך הקצב חותך את הנתח מול העיניים שלכם. יש כמה גורמים שיכולים להשפיע על צבע הנתח, כאשר המשמעותי ביותר הוא חשיפה לאוויר, שגורמת לנתח להתכהות.

במעמד הקנייה, הסתכלו ובחנו את צבע הבשר, שצריך להיות אדום או אדום בהיר. במקרה של בשר מיושן, שמיועד להכנת סטייקים או רוסטביף לדוגמה, הנתח יכול להיות כהה בהיקפו, אבל המרכז עדיין חייב להיות אדום, בהיר או כהה.

לרכישת בשר טרי בביתן אונליין>>

בשר יינות ביתן. נמרוד סונדרס
צבע, שיוש, יישון - זה כל ההבדל/נמרוד סונדרס

שיוש: מה עושה את ההבדל בין סטייק מבאס לסטייק מרגש? התשובה היא שיוש, אחד הפרמטרים החשובים מכל להצלחה של סטייק ביתי.

בנתחים שמיועדים להגשה במידות עשייה נמוכות (מדיום וול ומטה), כמו סטייקים ורוסטביף, חשוב שתהיה כמות מסוימת של שומן, שנמס במהלך הצלייה ותורם מאוד לטעם. כשמשתמשים במונח שיוש, הכוונה היא שניתן לראות, לצד הצבע האדום בהיר של הנתח, גם צבע לבן (דומה לצבע של שיש) בכל רחבי הנתח (לא מרוכז רק באזור אחד או שניים). הצבע הלבן הזה הוא רקמת השומן, שעוזרת לנו ליהנות מסטייק עסיסי יותר.

כתף מספר 4 - יינות ביתן. אלון מסיקה
בשר טרי - בשר טוב/אלון מסיקה

אז כשאתם הולכים לקנות נתחים שמיועדים להכנת של סטייקים, בעיקר אנטריקוט וסינטה, שווה לחפש ולבקש את אלו עם השיוש. חשוב לציין שיש עוד נתחים שמתאימים לסטייקים, כמו פילה או שייטל, שהם רזים יותר מטבעם ולכן הסיכוי שתמצאו אותם משוישים נמוך יותר. אם כן - הרווחתם בגדול.

יישון: בבחירת נתחים לסטייקים או רוסטביף חשוב לבדוק גם את היישון - כמה ימים הבשר נשמר בטמפרטורה מבוקרת. בתהליך יישון נכון, עם מקררים בטמפרטורה של 0 מעלות, הבשר לא קופא, אלא עובר תהליך בו אנזימים שנמצאים באופן טבעי בשרירים מרככים את הנתח והופכים אותו לנעים יותר ללעיסה.

הדרך הטובה ביותר לבדוק האם הבשר מיושן כראוי היא "מבחן הלחיצה" - לוחצים על הנתח עם האצבע, ורואים שנשאר בו שקע. בבשר טרי תהיה קפיציות ולאחר הלחיצה הוא יחזור מהר לצורתו המקורית. בבשר שיושן כראוי, המולקולות שגורמות לקפיציות מתפרקות ולכן הנתח נכנע למגע וכאמור, יהיה יותר מהנה לאכילה בהמשך.

אז בפעם הבאה שאתם אצל הקצב, אל תתביישו ובקשו ממנו לתת לחיצה על הנתח, ועל הדרך גם תשאלו אותו כמה ימים הנתח התיישן. על פי רוב, שבוע-שבועיים של יישון מספיקים כדי לקבל תוצאה טובה ויש כאלו שמיישנים חודש ויותר.

ושיהיה בתיאבון!

לרכישת בשר טרי בביתן אונליין>>

וואלה! אוכל בשיתוף יינות ביתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully