וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאת הארוחה הישראלית המושלמת לפי השף אבי לוי. וגם, איך תבשלו אותה נכון?

סתיו קורן, בשיתוף zap rest

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 9:52

לכבוד חודש האוכל הישראלי של Zap Rest, השף אבי לוי בחר שלושה שפים מבריקים שבנו יחד, את הארוחה הישראלית האולטימטיבית

אבי לוי. אנטולי מיכאלו,
השף אבי לוי, נרתם לפרויקט המרגש/אנטולי מיכאלו

Zap rest משיק השבוע פרויקט ממושך וייחודי שתחילתו לפני פסח וסיומו בחג השבועות - חודש האוכל הישראלי. במסגרתו צפויים לגולשים פרויקטים מרתקים וישראליים במיוחד - מדי שבוע. (לא נגלה הכל עכשיו). 'חודש האוכל הישראלי', נולד באתר המסעדות הגדול בארץ כדי לפרגן לעולם הקולינריה הישראלי לאחר השנתיים הקשות שעבר והוא נפתח ב'פירמידת המזון'. פרויקט מרגש, אליו נרתם השף הישראלי כל כך - אבי לוי.

מטבח ישראלי

מעטים האנשים שעדיין טוענים כי אין דבר כזה "מטבח ישראלי". ישראל היא מדינה רווית מסורות וטעמים, המורכבת מקיבוץ גלויות צבעוני, שמתבטא גם במטבח הארצישראלי. כל עדה נושאת בקרבה את זיכרון המטעמים המיוחדים שלה, והשילוב הזה יוצר מטבח מרתק שמכיל בתוכו את המזרח והמערב גם יחד.

פירמידת המזון

שף אבי לוי, שהמטבח האותנטי זורם בעורקיו, בחר בשלושה שפים שהוא מעריך במיוחד, כדי ליצור עמם יחד, את הארוחה הישראלית הכי נפלאה שיש והתוצאה - תענוג לחיך. וכן, מדובר בארוחה כשרה. שמתאימה לכל הישראלים באשר הם.

"אוכל ישראלי הוא תוצאה של ארסנל זיכרונות וטעמים שעמם הגיעו אנשים לארץ מהתפוצות השונות" אומר לוי. "סבתא שלי למשל, הגיעה עם מתכונים ושיטות בישול, וממנה למדנו הכל. כל שף הביא את הבסיס שלו מהבית ופיתח את זה למקום שבו תהיה טביעת האצבע שלו".

שלושת השפים שנבחרו על ידי אבי לוי הם: יחי לוי, השף המוערך של מסעדת פסקאדו, שדורגה לא מזמן כאחת מ-50 המסעדות הטובות ביותר במזרח התיכון ובצפון אפריקה, שאמון על המנה הראשונה. השף ערן פרץ ממסעדת צ'אקרה המעולה שבירושלים - שסיפק מנה עיקרית אותנטית ומוקפדת לעילא, והשף קונדיטור הבינלאומי - שי חנוך, שהגיש את מנת הקינוח.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סשימי בוטארגה של יחי זינו. רונן מנגאן,
המנה של יחי זינו: סשימי, סחיטת עגבניות ובוטארגה/רונן מנגאן

מנת הפתיחה של השף יחי זינו ממסעדת פסקאדו: סשימי סחיטת עגבניות ובוטארגה

מי שטעם וחווה - כבר יודע: אמרתם יחי זינו? אמרתם דגים. נאים, מבושלים, שלמים או מפולטים - יחי כבר יודע כיצד לטפל בהם באהבה ובתשומת הלב המרבית. מנת הסשימי - סחיטת עגבניות ובוטארגה שלו - היא דוגמה מושלמת לכך. "דגים מבחינתי הם חיבור מדויק לעבודה - שאי אפשר וגם אסור להתפשר עליה. אם לא מתייחסים אל הדג בכל הכבוד, הוא לא יחזיר לך אהבה על הצלחת".

הטיפ של יחי להכנת המנה המושלמת: "לפני הכל - כמה שפחות "להפריע" לדג .טפלו בו נכון, שמרו על טמפרטורה נמוכה, שתמיד יהיה קר" אומר יחי. "זה מאוד חשוב לטעם שלו. היצמדות מוקפדת לכל הדרך שלו לצלחת - יותר משמעותית מחומרי גלם אחרים. אני מבחין בין דג לדג, הדגים שונים זה מזה ויש הבדל אפילו בטיפול שבין לברק מהבריכה והים. זה לא אותו הדבר".

שוק טלה של ערן פרץ. באדיבות zap rest,
שוק טלה וירוקים של ערן פרץ/באדיבות zap rest

העיקרית של השף ערן פרץ ממסעדת צ'אקרה: שוק טלה וירוקים של אביב

שוק הטלה של שף ערן פרץ משלב את חווית העסיסיות האהובה על קרניבורים מושבעים, בשר איכותי ומצע עשבי תיבול שמתאים לעונה ולתמונת השדה האביבי שערן מצליח להעביר לצלחת בצורה מושלמת.

הטיפ של ערן להכנת המנה המושלמת: "בשר הוא עולם ומלואו. איכות החומר והפשטות הם למעשה הכל", אומר ערן. "שום דבר לא צריך להיות מתוחכם מדי. החובה שלי כשף היא פשוט להדגיש את החומר האיכותי שאני משתמש בו".

קומבינציית שוקולד של שי. באדיבות zap rest,
קומבינציית שוקולד של שי חנוך/באדיבות zap rest

הקינוח של הקונדיטור שי חנוך מה"שף המעופף": קומבינציית שוקולד

קומבינציית השוקולד של שי חנוך מורכבת מבסיס קרמו שוקולד, טראפלס שוקולד, ומקרון שוקולד - מדובר במנה יפיפייה ומתוקה בטירוף. בצלחת ההגשה, מניחים קומבינציה של כל מרכיבי המנה. מעצבים ומקשטים, כמו שאוהבים. ניתן להוסיף רטבים, פירות קישוטי שוקולד וכל מה שבא לכם.

הטיפ של שי להכנת המנה המושלמת: "ארוחה שמתחילה עם טעם טוב, חייבת גם להסתיים כך עם הקינוח" אומר שי. "יש להשתמש בחומרים בצורה נכונה; לא להכביד עם בצקים, יתר על המידה. חשוב להקפיד על חומרי גלם, כמו פירות טריים ולא קפואים".

אז מה השף אבי לוי חשב על המנות של השפים?

"כל אחד מהחברים הוא בחירה שהוכיחה את עצמה. כל אחד מהם הביא טאץ' ורגש למנה שהוא הכין".

שף אבי לוי, מאמין כי יסודה של הארוחה הישראלית הוא באירוח. השפים שבחר, חושבים כמותו. ולכן, הוסיף השף סלטים לפתיחה ומעט תוספות לארוחה, עד שיכול היה לומר: "יחד עם התוספות, אין לי עוד מה להוסיף לארוחה כזו. נשאר רק לשבת, ליהנות ולפרגן לאנשים האלה, כיוון שעבדו קשה מאוד. פשוט הייתי יושב לאכול כמו ילד טוב ונהנה מהאוכל".

לכתבות המלאות ולמתכונים

סתיו קורן, בשיתוף zap rest

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully