וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיכולוג תזונה חושף מה המנה האהובה עליכם מעידה על אישיותכם - ומקווים שזו לא פסטה

10.8.2022 / 0:00

פרופסור לפסיכולוגיה ניסויית טוען שדרך המנה האהובה עליכם אפשר ללמוד המון על אישיותכם. אוהבי הפסטה, לדוגמא, ככל הנראה סובלים מחוסר ביטחון

האמא שמעצבת לילדיה את צלחות הירקות לארוחה/מערכת וואלה! News

לכולנו יש מנה מועדפת, בין אם זו פיצה, פסטה או עוף בתנור. כעת מתברר שלכל העדפה תזונתית שלנו יש קשר ישיר לאישיותנו - ואם אנחנו חובבי אוכל מריר, זה כנראה מעיד על צד אפל באישיות שלנו.

צ'ארלס ספנס, פרופסור לפסיכולוגיה ניסויית באוניברסיטת אוקספורד כתב מאמר שכותרתו "מהו הקשר בין אישיות והעדפות מזון?" שפורסם לאחרונה בכרך החמישי של כתב העת Current Research in Food Science. "חוקרים ביססו מספר קשרים חזקים בין מאפייני אישיות לבין העדפותינו ורגישותינו לטעמים בסיסיים כמו מתוק, מר, מלוח, חמוץ והטעם החמישי המסתורי 'אוממי' (הטעם המלוח או הבשרני של המאכלים)" הוא הסביר במאמר, "לפי התיאוריה של חמשת תכונות האישיות הגדולות שלנו, חמישה גורמים מרכזיים קובעים את אישיותו של האדם: 1. אקסטרברסיה = פתוח/אנרגטי לעומת בודד/שמור. 2. נעימות = ידידותי/רחום מול ביקורתי/רציונלי. 3. פתיחות להתנסות = רב תושייה/סקרן מול עקבי/זהיר. 4. מצפוניות = יעיל/מאורגן מול אקסטרווגנטי/פזיז. 5. נוירוטיות = רגיש/לחוץ מול גמיש/בטוח. באופן מעניין, כמה מהתכונות הללו מתואמות להיבטים שונים של התנהגותנו כלפי אוכל".

פרופסור ספנס הסביר שאחד הקשרים הנפוצים ביותר בין אישיות והתנהגות כלפי מזון נובע ממימד של מוחצנות או מופנמות. "מוחצנים נוטים לאהוב יותר תחושה, בין אם מהאוכל שהם אוכלים או מהמוזיקה שהם מאזינים לה", הוסיף, "מוחצנים גם נוטים לעסוק יותר בפעילויות בעלות תחושה ורגש מאשר מופנמים. לכן יש סיכוי גבוה יותר שמוחצנים יבחרו במנה מתובלנת מאשר מופנמים".

תבלינים. ShutterStock
מוחצנים יעדיפו אוכל מתובל היטב/ShutterStock

הוא הוסיף: "חיפוש אחר דברים חדשים נקשר גם להעדפה למאכלים מלוחים. אנשים חרדים נוטים ליהנות מטווח צר הרבה יותר של מאכלים. אם אתם פתוחים לחוות דברים שונים בחיים, סביר יותר שאתם פתוחים לנסות מאכלים חדשים".

"במחקר אחד, אותם משתתפים שקיבלו ציון מעל הממוצע בפתיחות אכלו כ-4.5 יותר מנות של פירות וירקות משולבים בשבוע מאשר בני גילם שהיו פחות פתוחים. הם גם צרכו פחות אוכל לא בריא כמו צ'יפס", הוסיף פרופסור ספנס, מחבר הספר "גסטרופיזיקה: המדע החדש של האכילה".

עם זאת, אלה לא חדשות טובות לחובבי מאכלים בעלי טעם מר. "כפי שהגדירו זאת מחברי מחקר אחד: 'העדפות טעם מרירות כלליות הופיעו כמנבאות חזקות למקיאווליזם, פסיכופתיה, נרקיסיזם וסדיזם יומיומי'", הוא כתב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פסטה. Giphy
אוהבים פסטה? כנראה שאתם טיפוסים חסרי ביטחון שמחפשים אוכל מנחם/Giphy

הנה כמה דברים שאפשר ללמוד מהמאכלים האהובים עליכם:

פסטה
"פסטה לעתים קרובות נתפסת כאוכל מנחם", הסביר פרופסור ספנס, "פסטה או מק אנד צ'יז פופולריים במיוחד כמאכלים מרגיעים לגברים כשהם מחפשים אחר אוכל מנחם. הם גם מצביעים על חוסר ביטחון לעיתים".

עוף צלוי
"מנה של עוף או בשר מוגשת בעיקר בארוחות משפחתיות. אלה מנות לשיתוף ובילוי חברתי. הן מעידות בעיקר על אנשים משפחתיים וחברותיים".

תפוח אדמה אפוי
"אוכל מאוד מבודד שמעיד על אדם עצמאי מאוד. אולי מנה שמתאימה לאישיות מופנמת יותר".

מריחת רוטב עגבניות על פיצה והוספת גבינה. ShutterStock
אוהבי הפיצה חברותיים ואוהבים לחלוק/ShutterStock

צ'יקן קארי
"תלוי כמה חריף הוא, אך נראה שהוא מתאים לאישיות חוקרת - מישהו שמחפש תחושה באמצעות טעמים חזקים כמו צ'ילי".

פיצה
"עוד ארוחה שמקדמת שיתופיות ולכן מועדפת יותר על ידי אישיות מוחצנת וחברתית יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully