וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד בסביבה

20.2.2003 / 11:48

התפוח הוא אחד הפירות הנפוצים ביותר ואין סוף למטעמים שאפשר להכין ממנו. אלינוער רבין חותכת אותו לטבעות מפתות, מטגנת בחמאה וסוכר חום ומגישה עם דג. פרוייקט משותף של וואלה! אוכל ומועצת הפירות

התפוח הוא הנפוץ ביותר בין עצי הפרי בעולם בעיקר משום שניתן לשמור את הפרי ולשווקו כל השנה. לאפייה ולבישול מתאימים במיוחד הזנים הירוקים, החמצמצים. התפוחים האדומים מתאימים מאוד לאכילה בנגיסה ומתאימים לאפייה עם עוף. התפוח מצויין כשהוא טרי, אך מככב גם בסלטים ובאפייה וטעים גם כשהוא מבושל או בתוך עוגה.

דג דניס בתוספת תפוחים ובצלים

חומרים:

8 פילטים של דג דניס
מיץ לימון
מלח ופלפל שחור גרוס גס
מעט חמאה לטיגון

לתוספת:
2 בצלים גדולים
כוס חלב
קמח
שמן לטיגון חצי עמוק
4 תפוחי זהוב
2 כפות מיץ לימון
30 גרם חמאה
2 כפות סוכר חום

ההכנה:
1. מנגבים את הדגים במגבות נייר, מזליפים מעט מיץ לימון, מתבלים ומטגנים משני הצדדים, תחילה מצד העור.

2. פורסים את הבצלים בעובי חצי ס"מ, מפרידים לטבעות ומשהים כחמש דקות בקערית עם חלב. מסננים מהחלב, מניחים על מגבות נייר וטובלים בקערית עם קמח. מנערים מהמיותר. מטגנים בשמן חצי עמוק, עד שהטבעות זהובות. מניחים על מגבות נייר ומתבלים במעט מלח.

3. קולפים את התפוחים. בעזרת תפוחן מרחיקים את הליבה ופורסים לרוחב בעובי ס"מ. שוטחים בצלחת ומזליפים מעל מיץ לימון. מנגבים במגבות נייר ומטגנים משני הצדדים בחמאה וסוכר חום, עד שהפרוסות זהובות.

4. מניחים שני פילטים של דג על כל צלחת ולצדם תפוחים מטוגנים. מפזרים מעל את טבעות הבצל. גורסים מעל פלפל שחור.

מה עושים כדי שהתפוח לא ישחיר?

* לאחר הקילוף התפוח משחיר. על מנת להתגבר על כך, משרים את הפירות הקלופים והחתוכים בקערה עם מים ומיץ לימון, חומץ או מעט מלח.

* מרחיקים לתפוח את הליבה והגרעינים לפני שקולפים, וכך הוא נשמר שלם.

* קליפת הפרי קשה, אך היא מכילה חלק ניכר מניחוח הפרי וטעמו. בליבה ובקליפה יש פקטין, חומר שמקריש ריבות. לכן מוסיפים תפוח בעת הכנת ריבות מפירות רכים, כמו תותים.

* תפוחי עץ חתוכים מסוג גאלה - משחימים פחות מחבריהם הירוקים, לכן מתאים להוסיף אותם לסלטים. תפוח הגאלה, כמו חבריו התפוחים האדומים מזנים אחרים, מתחבר מצוין גם עם מנות כבד, של עוף, בקר ואווז. התפוחים מצויינים כשהם חצויים ומכינים אותם בגריל החם, לאחר שנתחי הבשר הוסרו ממנו אך ניחוחם נשאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully