וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם רז רהב בפנים: הטרנד הקולינרי שיכול לחסוך לכם אלפי שקלים

בשיתוף שופרסל

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 16:41

על טרנד הצלת המזון כבר שמעתם? ברשת שופרסל מספקים מזון ל-30 אלף משפחות בשווי של 60 מיליון שקלים בכל שנה. ואיך קשורה מסעדת OCD המעוטרת?

טרנד הקיימות, שכבש את העולם בסערה לפני מספר שנים, השתלט כמעט על כל תחום בחיינו. וטוב שכך. חברות ענק מכל העולם, וגם אצלנו בישראל, אמצו לחיקן את גישת הקיימות והמודעות לסביבה, במגוון רחב של דרכים ושיטות. אחד מאותם עולמות שאימץ את הטרנד הכל כך חשוב הוא עולם האוכל והקולינריה; בשנים האחרונות עוד ועוד חברות מזון, רשתות שיווק ואפילו שפים בכירים נדבקו בחיידק, ומשתדלים לבזבז כמה שפחות מזון.

אישה צעירה עם רשימת קניות בסופרמרקט. ShutterStock
"כדאי לקנות רק את מה שצריכים ולהיות מודעים יותר לכמויות הגדולות שנזרקות"/ShutterStock

השף רז רהב לדוגמה - אחד השפים המובילים כיום בישראל, דוגל כבר לא מעט שנים בשיטת ה-Zero Waste - מיצוי מקסימלי של מזון ושאריותיו. הוא עושה שימוש בקליפות של ירקות, שאריות לחם ועוד, לטובת מנות גורמה שונות ומגוונות. והוא לא לבד. גם שף רן שמואלי מקלארו, שיראל ברגר מ-OPA הטבעונית ושפים נוספים משתדלים לעשות שימוש בכל חלקי המוצרים השונים שמוגשים אצלם במסעדות, כדי להימנע, כמה שאפשר, מזריקת מזון שלא לצורך.

דוגל כבר לא מעט שנים בשיטת ה-Zero Waste. רז רהב

על פי דו"ח אובדן מזון והצלת מזון בישראל של לקט ישראל ו-BDO, לא פחות מ-2.6 מיליון טונות של מזון הולכים לאיבוד בכל שנה בישראל בעוד שהעלות הסביבתית של אובדן מזון בישראל מוערכת ב-3.6 מיליארד שקל. למעשה, על פי הדו"ח, לא פחות מ-50 אחוז מהמזון שנזרק לפח בכל שנה ראוי למאכל.

את הטרנד המבורך אימצה גם קבוצת שופרסל כבר לפני מספר שנים, אחרי שבחברה הבינו שלבזבוז מזון יש השלכות כלכליות, חברתיות וסביבתיות. בשופרסל מעודדים את הלקוחות לקנות רק מה שצריך, ובכך גם להימנע מזריקת מזון לפח וגם לחסוך אלפי שקלים בשנה. "ישראלים זה עם של שפע", אומרת טלי תובל, סמנכ"לית תקשורת תאגידית בקבוצת שופרסל. "אנחנו אוהבים שהמקרר יהיה מלא בכל טוב, אבל בשורה התחתונה רבים מבזבזים וזורקים מזון בכמויות גדולות ".

אם ובת קונות פירות בסופר. ShutterStock
תגיעו מוכנים ותדעו בדיוק מה אתם צריכים/ShutterStock

שאריות מזון ב-60 מיליון שקל ל-30 אלף משפחות

"בניגוד לאלו שזורקים מאות קילוגרמים של שאריות מזון בכל שנה, יש לא מעט משפחות בישראל שמתקשות למלא את המקרר באוכל", מוסיפה תובל. "לכן, עוד בשנת 2016, השקנו מיזם בשיתוף עם ארגון לתת, באמצעותו אנו מספקים למשפחות קשות יום מוצרי מזון מעולים, שפשוט לא נרכשו באותו יום. למעשה, אין יום שאנחנו לא מצילים שאריות מזון ובכל שנה בזכות עובדי הסניפים שלנו, אנחנו מגדילים את התרומה. מדובר על ירקות ופירות, מוצרי חלב, מאפים ולחמים, שמגיעים למשפחות רבות. בשנת 2022 למשל, נתרמו 3,817 טונות של מזון ל-30 אלף משפחות בשווי של 60 מיליון שקלים וזה מטורף.

זוג עושה קניות בסופרמרקט. ShutterStock
"ממליצה לקנות רק את מה שצריכים ולהיות מודעים יותר לכמויות הגדולות שנזרקות"/ShutterStock

ויש גם טיפים לצרכנות חכמה

אז איך נמנעים מרכישה מופרזת של מזון? "ראשית, אפשר להכין רשימה מדויקת בבית", מסבירה תובל. "כך תגיעו מוכנים ותדעו בדיוק מה אתם צריכים. אני ממליצה לקנות רק את מה שצריכים ולהיות מודעים יותר לכמויות הגדולות שנזרקות".

כלי נוסף שיכול לעזור מאוד במשימה הוא מחולל המתכונים באתר מגזין שופרסל. לא בטוחים מה להכין לארוחת ערב עם המוצרים שנמצאים בבית? פשוט הכניסו אותם למחולל של שופרסל ותקבלו באופן מיידי מתכון מנצח ופשוט להכנה.

למתחם הצלת מזון במגזין שופרסל>>

בשיתוף שופרסל
  • עוד באותו נושא:
  • שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully