וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלחנו שף לעשות קניות ליום העצמאות, וקיבלנו טיפים מנצחים לעל האש

בשיתוף חצי חינם

עודכן לאחרונה: 22.4.2023 / 10:59

השף אושר אידלמן הגיע לאחד מסניפי רשת חצי חינם, רגע לפני שיום העצמאות מגיע. מה הוא חשב על הקצבייה המפורסמת ומהם הטיפים המנצחים שלו למנגל המושלם? צפו וגלו

בווידאו: השף אושר אידלמן מבקר בחצי חינם/עריכה: זיו שטיינר

יום העצמאות מתקרב בצעדי ענק, וגם השף אושר אידלמן מתחיל להתרגש. שלחנו אותו לאחד מסניפי רשת חצי חינם, שם הוא מצא את כל מה שצריך לעל האש המושלם, ועל הדרך סיפק כמה טיפים מנצחים.

רק טרי

הכי, אבל הכי חשוב - להשתמש בחומרי גלם טריים ואיכותיים. לא קפואים ולא תעשייתיים. לפעמים, כל מה שנותר לנו המנגליסטים לעשות, הוא לספר בגאווה מאיפה הגיע הבשר המשובח שקנינו (חצי חינם!) וכיצד בחרנו את הנתחים, גם זו חוכמה!

מגיעים מוכנים

את ההכנות ליום העצמאות מומלץ לעשות בבית ערב קודם: הכנת הקבבים, השרייה במרינדה (עוף, ירקות, טופו), הכנת הממרחים, הרטבים וכו'. כך שכאשר תגיעו לפארק עם כל המשפחה, כל מה שנותר יהיה לעשות, הוא עבודת מנגל מהנה ועירבוב הסלטים והתוספות. דמיינו אילו פעולות תצטרכו לבצע בעת הצלייה והגיעו מצוידים בהתאם: גליל נייר מטבח, מלקחיים, קרש לפריסת הבשר, פחמים ומדליק, מגש מתכת לנתחים המוכנים, סכינים מתאימות, נפנף למנגל, שקיות לזבל וכו'.

מרינדות

לטעמי, עדיף להשתמש במרינדות בעיקר עבור עוף וטופו. בניגוד לבשר בקר וטלה, הטעם שלהם די נייטרלי והם סופחים את המרינדה בהצלחה. חשוב שהנתחים לא יהיו עבים מדי (1-2 ס"מ) ושההשרייה תתבצע בקופסה עם מכסה כך שנוכל לערבב מבלי להתלכלך! אם נשארה מרינדה בקופסה מומלץ להבריש אותה על הנתחים במהלך הצלייה.

שיפודים

הכי נוח ואלגנטי לאחוז בשיפוד כשאוכלים על האש, ילדים ומבוגרים כאחד. צאו מהקופסא ושפדו גם שקדי עגל/טלה, לבבות, כבדי עוף, סלמון, טופו, ירקות, פירות (אננס לדוגמא) או אפילו מרשמלו לסיום הארוחה. למה לא בעצם? לגבי השיפוד עצמו, עדיף להשתמש בשיפוד ברזל, שנוח להפיכה, אוגר את החום (ובכך מבשל את הנתח גם מבפנים) ויכול להחזיק כמות גדולה יותר של בשר. אם משתמשים בשיפוד עץ, כדאי להשרות אותו במים לפני שמתחילים לעבוד, כך הוא לא יישרף על המנגל.

מתחמם, חם, חם מאוד, חם מדי!

אומנות הצלייה על הגריל היא בעצם היכולת להתאים את הנתחים הנכונים למידת החום ולהפך, אז קבלו כמה טיפים לעבודה על הגריל:

מדליקים את המנגל 20-30 דקות לפני הצלייה ומתחילים לצלות בשר ועוף רק כאשר הגחלים מלבינות ולוהטות והרשת חמה מאוד. בזמן שהגחלים לוהטות, אני אוהב לחרוך ולרכך ירקות כמו חציל, גמבה, פלפל חריף, בצל ואח"כ להכין מהם סלט כמו משוואיה או להגיש בשלמותם עם שמן זית ומלח.

משמנים את הרשת רק לפני תחילת הצלייה ונמנעים מלהניח נתח קר על הגריל. את הנתחים מוציאים מהצידנית/מקרר לפחות חצי שעה לפני שמתחילים לצלות.

מקצים שני אזורים על הגריל - אזור אחד עם גחלים גבוהות (קרובות לרשת) ואזור שני עם גחלים נמוכות (רחוקות יותר מהרשת). נתחי בשר קטנים/דקים ("מינוט סטייק"), סטייק פרגית, קבבים והמבורגרים קטנים צולים באזור החם יותר, קרוב לאש (סביב עשרה ס"מ מהגחלים). וככל שהנתחים גדולים/עבים יותר, או במקרה של נתחים שומניים כמו: קבבים, נקניקיות, כנפיים, או שיפודים עם מרינדות - צולים רחוק מהגחלים.

לחוברת מבצעי יום העצמאות בחצי חינם לחצו כאן>>

בשיתוף חצי חינם
  • עוד באותו נושא:
  • חצי חינם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully