וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היישר מגני הנסיכים והמלכים

6.3.2003 / 11:04

האגס נהדר במאפים ומתיישב בול עם מאכלים מתוקים, מלוחים, קרים וחמים. הוא מצוי בשווקים תקופה ארוכה ולכן, אחרי שקימבנו אותו עם קממבר, אלינוער רבין תלמד אתכם להכין ממנו פאי מתקתק. פרוייקט משותף של וואלה! אוכל ומועצת הפירות

מוצא האגס באזור הקווקז, הוא גדל ביוון העתיקה ובממלכה הרומית, ואחר-כך הועתק לגני הנסיכים והמלכים במערב אירופה ובדרומה. בסין וביפן היה נפוץ עוד מימי קדם, אגס החול הסיני, שפריו דומה לתפוח גדול.
בעולם נפוצים מטעי אגסים בעיקר באיטליה, בארצות-הברית, בסין, בגרמניה, בצרפת ובספרד. מגדלים אותו גם באוסטרליה, בארגנטינה ובניו-זילנד.
בארץ גדל בימי קדם אגס בר, האגס הסורי. עם תחילת ההתיישבות החדשה ניסו לגדל בארץ זני אגס שונים שהובאו מחו"ל, אך ללא הצלחה. כיום, מרוכזים המטעים ברובם בגליל העליון ובשפלה ובשנים האחרונות יש יבוא ניכר של אגסים מחו"ל, בעיקר ממערב אירופה ומארה"ב.

פירות האגס המוכנים לאכילה אינם משתמרים היטב, ורצוי להחזיקם במקרר, ימים אחדים בלבד. רוב יבול האגסים בעולם משמש לשימורים, למיץ, לפרי מיובש, לשיכר, למשקאות חריפים, לריבות ועוד.

פאי אגסים ושוקולד

חומרים לבצק:
175 גרם קמח
30 גרם סוכר
30 גרם שקדים טחונים דק
כפית קליפת לימון מגוררת
125 גרם חמאה מלוחה קרה חתוכה לקוביות קטנות
3 כפות מי קרח

חומרים למילוי:
קילו אגסים
2 כפות סוכר
100 גרם חמאה
50 גרם קקאו
ביצה
150 גרם סוכר
50 גרם קמח
כפית תמצית וניל

אופן ההכנה:
1. במעבד מזון מעבדים בפולסים את מרכיבי הבצק, ללא המים, עד שמתקבלים פירורים. מוסיפים את המים ומערבבים רק עד קבלת כדור בצק. שוטחים את הבצק על התחתית והדפנות של תבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ, מפזרים מעל שתי כפות סוכר. מצננים כחצי שעה במקרר.

2. קולפים את האגסים, חותכים לרבעים, מרחיקים את הליבה ומסדרים על הבצק הצונן. אופים רבע שעה בתנור שחומם מראש לחום בינוני-גבוה, 200 מעלות. מוציאים מהתנור.

3. בינתיים ממיסים את החמאה בסיר קטן על אש נמוכה, מוסיפים את הקקאו ובוחשים היטב, מסירים מהאש. בקערה קטנה טורפים במזלג את הביצה עם הסוכר ומערבבים עם תערובת החמאה והקקאו. מוסיפים את הקמח והוניל ויוצקים על האגסים, מחליקים בעזרת מרית.

4. מחזירים לתנור ואופים רבע שעה נוספת, מבלי לייבש. מוציאים מהתנור ומצננים. העוגה נשמרת היטב מספר ימים. לפני ההגשה אפשר לפזר מעל מעט אבקת סוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully