וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב חיסכון: יינות טובים במחירים לכל כיס

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 12:01

טליה לוין נלחמת ביוקר המחיה, עם יינות נהדרים שיחזירו לכם עודף מחמישים שקלים

יין רוזה. freepick,
בלי לקחת משכנתא/freepick

יין טעים לא חייב להיות יקר. זו לא הפעם הראשונה שאני כותבת את זה. אפשר למצוא יינות טעימים לגמרי, נניח שני בקבוקים טובים מאד, תמורת פחות מ-100 שקלים, ומחירם של שלושה בקבוקים לא צריך לעלות יותר מ-140 שקלים, מחירו של בקבוק בודד במסעדה, במקרה הטוב.

מחיר היין הפך קריטי במיוחד בתקופה האחרונה, שבה אנחנו יוצאים פחות, יושבים בבית יותר, ומפרקים (לפחות בכל הנוגע לחבורת הבנות שלנו) לא פחות מ 2-3 בקבוקים בערב. היות והגענו לגיל בו הפנמנו שני עקרונות שאנחנו מקפידות ליישם: לא להיתקע עם אנשים עם אנרגיות שליליות ולא לשתות יין גרוע, החלק של היין לפחות, התחיל להיות כבד כלכלית.

עבור כל אלה שאוהבים את ערבי היינות שלהם מסודרים בזוגות או שלישיות, החלטתי לרענן את הרשימה ולחלוק אתכם רשמים מערבי היין האחרונים שלנו. בשורה התחתונה: כולן היו מרוצות, וכל ערב הסתיים בעלות של בקבוק פרימיום אחד.

כוסות יין לבן. טליה לוין, מערכת וואלה
בלי לשבור חיסכון/מערכת וואלה, טליה לוין

זוגות זוגות

בדרך כלל המדור מוקדש ליינות ישראלים אבל אחרי שטעמתי את היינות של יקב פיצ'יני האיטלקי בתערוכת סומלייה האחרונה, התאהבתי בהם והם בני בית אצלי כבר יותר מחודש. לצמד מנצח: בחרתי את ה-'רוזה קולקסיונה אורו' (סנג'יובזה, מרלו ומלוואזיה) וואו של יין, ואני לא אוהבת בדרך כלל רוזה.

מאותה סדרה לקחתי גם ורמנטינו, לבן מרענן שאני מפצירה להוסיף לו קוביית קרח, ובכלל לנרמל קרח ביינות לבנים, אל תתביישו.

חובבי האדום, כמוני, יכולים להחליף את הלבן ב-'ממורו רוסו' האדום, הקליל והכייפי שאני שותה ממנו בעת כתיבת שורות אלה ב 12 בצהריים. אם קונים שניים אפשר לצאת עם חשבון של 110 שקלים ולקרוא לזה פרימיום.

עוד בוואלה!

ריזלינג נגד ריזלינג

לכתבה המלאה
תחת שמי טוסקנה, ביקור ביקב פיצ'יני. מעיין גולד,
חביות יין ביקב פיצ'יני, טוסקנה/מעיין גולד

להסתדר בשלשות

שניים זה נחמד, אבל לפעמים צריך גם שלושה בקבוקים בערב. היינות מסדרת גמלא של יקב רמת הגולן היו הראשונים ששתיתי בחיי ואני ממשיכה לשתות גם היום כשאני כבר שתיינית "מתוחכמת" יותר.

העובדה שלא צריך להוציא יותר מדי כדי להתארגן על יין טוב, באה לידי ביטוי בסדרה הזו. כדי להישאר בתקציב שבחרתי, הלכתי על 'גמלא קברנה סוביניון' (40 שקלים בממוצע). גם הסירה נהדר.

אליו הוספתי שנין בלאן מסדרת 'אדמה 'של יקב תבור (55 שקלים). יין שאי אפשר לטעות איתו, והפתעת השבוע: 'רקנאטי, יונתן לבן' (38 שקלים) שגיליתי השבוע בחתונה עד כמה שהוא פשוט וכייפי לערב עם חברים.

מארז גמלא יקב רמת הגולן. טל סיוון ציפרין,
סדרת גמלא, יקב רמת הגולן/טל סיוון ציפרין

האדומים באים

יינות אדומים לא חייבים להיות כבדים. האמת שרוב היינות האדומים שמייצרים היום, הם לא רק שתיים לחלוטין, אלא כאלה שכייף להגיש מצוננים מעט ולשתות בקיץ. לא הרבה איתי בעניין הזה ואני שכל כך אוהבת יין אדום שאני משתדלת לכפות אותו על כל אירוע. תמיד זה מצליח.

יקב הרי גליל, אלה. צילום מסך, מערכת וואלה
כיף גדול בתקציב נמוך/מערכת וואלה, צילום מסך

לחובבי הז'אנר שרוצים להישאר בתקציב נמוך: יקב הרי גליל, אלה (50 שקלים בממוצע), 'פסקווא פרימיטיבו' (הופעת אורח נוספת מאיטליה) שעף אצלנו כמו מים (50 שקלים), ומרלו של יקב מוני שכבר כתבתי עליו במדור בהרחבה, (35! שקלים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully