וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירה במקום יין: זו המסורת האמיתית של חג השבועות

בשיתוף ויינשטפן

6.6.2024 / 11:02

הרבה לפני שהפכנו אותו ל"חג הגבינות", שבועות הוא חג החיטה. בירה ויינשטפן מביאה את שבועות פסט - והופכת את החג לחגיגה

בחורים צעירים שותים בירה בבר. ShutterStock
אם אתם ממש רוצים למלא אחר מצוות החג, הרבה יותר הגיוני לשתות בירה/ShutterStock

טכנית ורשמית אנחנו עדיין בעונת האביב, אבל לא צריך לצפות בתחזית מזג האוויר כדי להבין שאנחנו לגמרי בקיץ. העור שלנו מבקש שיגעו בו כמה שפחות בגדים, אנחנו עוברים מהמזגן של הבית למיזוג ברכב ומתפללים שאף אחד לא יחליש את המזגן במשרד, מעכשיו נשמע רק על גלי חום, ומתי הקלה בחמסין? אולי בנובמבר.

אבל יש דרך אחת מצוינת להוריד את טמפרטורת הגוף ולמזער את ההזעה המוגברת, בירה צוננת בערב קיץ חם (או ביום, אנחנו לא שופטים, כל עוד לא מתקרבים להגה, כן?). בגלל שחם, בא לנו בעיקר על מנות קלילות שלא יכבידו, וכאן חג השבועות נופל לנו בול בזמן, בוודאי אם משווים אותו לארוחות הכבדות של פסח.

ומה מבשר את בוא החג? הפרסומות שקוראות לנו לרכוש מוצרי חלב ולהכין פשטידות עתירות גבינות מסוגים שונים. יש הקוראים לשבועות "חג החלב", אבל רגע… האם בכלל השיר "סלינו על כתפינו, ראשינו עטורים, מקצות הארץ באנו, הבאנו ביכורים" מדבר על גבינות ויוגורטים?

אנחנו ממש לא גבינופובים, אפילו להיפך, אבל ההתייחסות המקראית לחג השבועות היא "חג הקציר" או "יום הביכורים". חג הקציר, משום שבתקופה הזו נערך קציר החיטים, ויום הביכורים משום שבתקופת בית המקדש הביאו את קורבן מנחת הביכורים. הקורבן הזה לא היה בעל חיים ואפילו לא מוצרים מן החי, אלא מהחיטה שמבכירה בתקופה הזו של השנה.

בירת Kristallweissbier של ויינשטפן. יח"צ,
בירת חיטה 5.4% אלכוהול בגרסה הצלולה של בירת החיטה הפופולרית/יח"צ
בירת Kristallweissbier של ויינשטפן. יח"צ,
נראית כמו זהב עמוק זוהר, נוצצת בתוך הכוס/יח"צ

לגרמנים יש אוקטוברפסט, לנו - שבועות פסט

לכן, אם אתם ממש רוצים למלא אחר מצוות החג, הרבה יותר הגיוני לשתות בירה. בזמן שלגרמנים יש את אוקטוברפסט, לנו יש את שבועות פסט, חגיגות שמתקיימות זו השנה הרביעית, כלומר יש לנו כבר התחלה של מסורת.

את המסורת הזו הביאה לארץ בירה שהחותמת "מסורת" צריכה להופיע על הבקבוק שלה, אנחנו מדברים כמובן על הבירה הגרמנית הוותיקה והאהובה ויינשטפן, שמגיעה במיוחד כדי לעזור לכם להיות צדיקים בכל מה שקשור למנהגי שבועות. המבשלה הוקמה אי שם בשנת 1040, כלומר היא חוגגת כבר 984 שנות פעילות - מבשלת הבירה הפעילה הוותיקה ביותר בעולם.

לרגל חגיגות שבועות פסט 2024, ויינשטפן מביאה לנו במהדורה מוגבלת ומיוחדת את Kristallweissbier, בירת חיטה 5.4% אלכוהול בגרסה הצלולה של בירת החיטה הפופולרית, עם ארומת פירות מעודנת וטעמי חיטה מתקתקים. ניחוחות של הדרים טריים ותווי בננה משובחים ניכרים גם בטעם. והמראה? Kristallweissbier טרייה שנמזגת היישר לכוס נראית כמו זהב עמוק זוהר, נוצצת בתוך הכוס.

"אבל רגע", בטח מישהו מביניכם כבר מתחיל לכתוב טוקבק זועם, "גבינות זה משהו שהולך עם יין, מה אתם באים לי עם בירה עכשיו? הכתב לא מבין שום דבר!". תתפלאו, כשהולכים על הגבינה הנכונה, השידוך עם בירה, ובמיוחד בירת חיטה גרמנית, דווקא טבעי יותר מיין, בעיקר בגלל הבדלי החומציות ביניהם.

בירת Kristallweissbier של ויינשטפן. יח"צ,
בירת חיטה גרמנית בכלל ובירה ויינשטפן בפרט, מתאימה מאוד לקיץ שלנו/יח"צ

בירת ויינשטפן צלולה עם גבינות בשלות

בירת חיטה גרמנית בכלל ובירה ויינשטפן בפרט, מתאימה מאוד לקיץ שלנו בגלל פרופיל הטעמים שמציפים את הפה ומרעננים אותו. וכששולחן החג עמוס בסוגי גבינות שונים, ההגזה הגבוהה של ויינשטפן שוטפת את החך בין גבינה לגבינה, כך שכל אחת מהגבינות מקבלת את כל הבמה והכבוד הראוי לה.

אנחנו ממליצים לשלב Weihenstephan Kristall Weissbier, בירת חיטה מרעננת וצלולה עם פרופיל טעמים מעט פירותי ומתובל, עם גבינות בשלות או גבינות עיזים. האופי החריף והקרמי של גבינת עיזים טרייה משתלב היטב עם המאפיינים הבהירים של בירה לבנה צלולה. החומציות הקלה של הגבינה משלימה את תווי הפירות של הבירה, באופן שיוצר חוויה קולינרית מענגת במיוחד.

בדומה לגבינת עיזים, המרקם הפירותי של גבינת פטה והטעם המלוח והחריף שלה פועלים היטב עם המרירות העדינה במיוחד של הבירה. גם גבינות כמו קממבר או ברי תואמות את תווי הפירות העדינים של ויינשטפן. אם על שולחן החג מגישים קינוחים מבוססי גבינה ופירות - מדובר בשילוב ממש מנצח.

והנה עוד טיפ למתקדמים: בירה ויינשטפן הולכת מצוין גם במתכונים. באתר של ויינשטפן יש מתכונים ללחם בירה ללא לישה של קרן אגם שלא רק הולך מעולה עם הגבינות, אלא גם למי שלא בא להם להסתבך עכשיו עם מיקסר. יש גם מתכון לבצלים ממולאים של השף עומר מילר שיעיף את שולחן החג, ועוד מתכונים של אושיות רשת ובלוגרי אוכל כמו דניאל עמית, חן קורן, בן ישי, שחר ואורן, ובעלת הבלוג והספר "מלכת המטבח" יונית צוקרמן, שרק מלקרוא אותם אנחנו נעשים רעבים.

ארבעה טעמים על טהרת החיטה

הבירה הצלולה של ויינשטפן מצטרפת לשלושה סוגים נוספים שניתן להשיג בישראל, כולם על טהרת החיטה, כאשר יותר מ-50% מבישול הבירה מתבצע עם חיטה:

בירה הפה (Hefe) 5.4% אלכוהול המסורתית בצבע בהיר עם ראש קצף עבה, מפתה אותנו עם ניחוחות ציפורן ובננה עדינה שעולים מבעד לבועות העדינות ומסחררות את החושים. ושובות את החושים.
בירה הפה דונקל 5.3% אלכוהול, בירה כהה עם קצף קרמי שמופיע כשמוזגים אותה לכוס. הבירה מגיעה עם מתיקות פירותית מרעננת עם נגיעות של בננה וקרמל שמשלימים את ניחוחות המאלט העדינים. ויטוס העוצמתית 7.7% אלכוהול, בהירה עם קצף עבה וארומה של משמש מיובש, בננה ותבלינים, שתתאים בול גם עם גבינות עוצמתיות וכחולות.

בשורה התחתונה, חג השבועות, הרבה לפני שהוא חג הגבינות, הוא קודם כל חג החיטה, ואיזה מזל שבירת החיטה הצלולה של ויינשטפן כאן כדי לעזור לנו למלא עוד מצווה. עם ההיסטוריה המרשימה שלה וטעמי הפירות המיוחדים, הבירה הזו הופכת כל חג לחגיגה אמיתית. כשאתם מתכננים את שולחן החג, זכרו שויינשטפן היא הבחירה הטבעית לשבועות, עם טעמים שהולכים נהדר עם גבינות וקינוחי פירות. שתייה נעימה (ואחראית!) וחג שמח!

בשיתוף ויינשטפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully