וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח מסעדת ראמן והגיש בה "מנה חמה" - ולא תאמינו מה קרה

15.8.2024 / 17:35

כוכב רשת רצה לדעת אם הוא יכול לרמות אנשים בעזרת מסעדת פופ-אפ שתהייה קיימת רק יומיים. הוא תכנן את הכול בקפידה, זה עבד טוב יותר ממה שהוא חשב ו-40 מיליון איש צפו בתוצאה

פתח מסעדת "מנה חמה" של נודלס/Stanley Chen/ YouTube

יצא לכם לאכול במסעדה ולחשוב לעצמכם - את זה אני הייתי יכול להכין לבד בבית משקית של אוכל מוכן או קופסת "מנה חמה"? זה כנראה מה שבער במוחו של אדם שנדהם לגלות שאחרי שהקים בור בדיחה "חווית אוכל משובח" מזוייפת - אנשים הגיעו בהמוניהם לטעום את אטריות הראמן להכנה מהירה שהוא הגיש להם.

הכל החל כאשר היוטיובר סטנלי צ'ן הבין שהניסיון הקודם שלו במטבח יכול לשמש בסיס לרעיון ךסרטון וידאו והוא נתן לעצמו שבוע להפוך אותו למציאות. צ'ן הסביר שבעבר הוא צילם סרטון במסעדה ששיווקה את עצמה ככזו שמוכרת רק אוכל טרי, וגילה לתדהמתו שהם הכינו את האוכל שבוע קודם לכן והקפיאו אותו ואז גבו 40 דולר למנה. הוא ציטט את גורדון ראמזי שאמר פעם ש"אין דבר כזה אוכל טרי קפוא".

בכל מקרה, זה עורר במוחו רעיון מגניב לסרטון שיכול להיות ויראלי - לבדוק האם הוא יכול לרמות את תושבי סידני, אוסטרליה ולגרום להם להאמין שהם אוכלים אוכל טרי של מסעדת חמישה כוכבים, בעוד שבפועל הם מקבלים מנה של אטריות ראמן להכנה מהירה.

ככה נראתה המנה ב"אתר המסעדה". @StanYM, צילום מסך
נראה אמין, לא?/צילום מסך, @StanYM

לצ'ן הייתה תוכנית מבריקה איך להוציא את הניסוי לפועל - ראשית, הוא התחיל בבניית אתר אינטרנט למסעדה הלא קיימת שלו עם תמונות מושכות של המנות שמוגשות בה. האוכל בתמונה כלל קערה עם ראמן שקושטה עם פרחים מהגינה שלו, במבוק ועוגיית גלידה כקישוט.

ואז הגיע הזמן לחשוב על שם. במקום ללכת על משהו שמשדר יוקרה, הוא החליט לחשוף את עצמו מיד לכל מי שמדבר יפנית. הוא קרא למסעדה שלו ניס (מזויף) ג'אנגרה (חלק משם של מסעדה יפנית אמיתית) ראמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

באתר האינטרנט הוא הסביר את "סיפור הרקע" שלו, שמטרתו הייתה לגרום לציבור להאמין שמדובר במסעדת פופ-אפ בלעדית. האתר הבטיח שמדובר ב"חווית ראמן אומקאסה ניסיונית שזמינה רק ל-2 לילות בשנה. מסעדת Nise Jangaru Ramen מסתובבת בעולם ומציעה ראמן פופ-אפ מאז 1953. היא כבר אירחה אירועים ביפן, בלגיה, אמריקה ועוד 50 מדינות - וכעת היא הגיעה לאוסטרליה. אנו משווים את עבודתנו לאמנות במוזיאון. בהתאם לכך, כמו במוזיאונים רבים, השירותים שלנו הם בחינם. אנחנו נכניס רק אנשים שיגיעו למקום, בלי הזמנות מראש".

עם כתובת אימייל ומספר טלפון ליצירת קשר, צ'ן היה מוכן לצאת לדרך. אבל הוא היה צריך למצוא אנשים שיעזרו לו לפרסם את העסק. אז הוא החליט לשלוח מיילים לאושיות רשת ומשפיענים מקומיים בתחום האוכל והציע להם לטעום את האוכל שלו בחינם בתמורה לחשיפה בפני העוקבים שלהם.

"פשוט שלחתי אימיילים למשפיעני אוכל ואמרתי להם שאנחנו מסעדה נועזת ויוקרתית, שכמובן אף אחד מהם לא שמע עליה", הוא אמר, "אז אנחנו עומדים לגלות האם משפיעני אוכל יפרסמו על מסעדה שבכלל לא קיימת". ברגע שהוא עשה סרטוני טיקטוק על האוכל של ה"מסעדה האקסקלוסיבית", המשפיענים התחילו ליצור איתו קשר כדי לקבל הזמנות. "יש לי 500,000 עוקבים - האם זה מספיק?' שאל אותו לדבריו משפיען אחד ובסופו של דבר ביום הפתיחה של המסעדה המזוייפת 10 משפיענים אישרו שיאכלו בה.

זה מה שקרה כשה"מסעדה" נפתחה

לאחר שסיים עם ההכנות, הוא שכר מסעדה שלמה, עיצב אותה כך שתשקף מראה של מסעדת ראמן אותנטית ויוקרתית, והמתין ללקוחות. מהר מאוד התברר שאנשים אוהבים הצעות בלעדיות, והמסעדה הייתה מלאה באנשים שרצו להיות חלק מההיפ, כאשר חלקם מחכים עד 90 דקות רק כדי לטעום את הראמן.

"היו בערך 100 אנשים בתור ועוד 30 אנשים בפנים", שחזר צ'ן. הוא אמר לסועדים הנרגשים שלמסעדה יש ​​'שבע שנים של היסטוריה' ושהיא 'בעצם הייתה של סבא שלי' לפני שהגיש להם את המנות, כשחבריו מגלמים מלצרים ושפים.

הוא הסביר להם בסרטון מה להגיד לאורחים: "אנחנו מסעדת ראמן ניסיונית נועזת ואנחנו לא מגישים תפריט מסורתי. 'הכל אומקאסה ואנחנו קובעים מה אתה אוכל על סמך ההילה שלך'. אחד מחבריו שאל: 'אבל בעצם כולם אוכלים את אותו דבר?' ונענה: 'כן, כולם אוכלים אותו דבר' - מה שגרם ל'צוות' להתפקע מצחוק.

"כמעט כל סועד שסיפרנו לו על על ההילות שמכתיבות את הארוחה שלהו חשב שזה די רציני", הוא אמר.

מותג הראמן להכנה מהירה שהוגש במסעדה. יח"צ, מד"א
מותג הראמן להכנה מהירה שהוגש במסעדה/מד"א, יח"צ

אז איך נגמר הניסוי? מלבד מקרה אחד שבו לאורח היה אלרגיה לביצים ולא יכול היה לאכול את האטריות, הצוות הצליח לבצע את הפעלול שלהם. "הייתה אווירה נהדרת. אנשים אמרו "וואו, זה כל כך מפואר" ו"איזו חוויה מגניבה", הוא אמר.

ואכן כמה מהסועדים שהתראיינו לאחר הארוחה הרעיפו שבחים על המנה שקיבלו (שלהזכירכם - הייתה של ראמן להכנה מהירה משקית). "השף היה צריך להכין לי עוד מנה", אמר אחד, "הוא אמר שהמנה שלי הייתה קצת יותר שמנתית וזה עובד טוב, כמו שילוב איטלקי יפני", אמר אחר.

"יש לזה קטע אחר. אתה לגמרי יכול להרגיש את הייחודיות של המנה, "אמר מומחה אוכל אחד לפני שהוסיף שהוא היה משלם 70-80 דולר עבור המנה.

צ'ן הסביר שהסועדים לא שילמו אגורה - מסיבה טובה מאוד. "הפדתי קצת כסף, אבל זה היה בחינם כדי שכשהאנשים יגלו שזה לא אמיתי, הם לא ירגישו מרומים".

לא פחות מ-30 מיליון איש צפו בסרטון שלו באינסטגרם, עוד 8 מיליון בטיקטוק וחצי מיליון ביוטיוב. התגובות ברשת הריעו לצ'ן על 'הניסוי החברתי' שלו שחשף את ערוותם של משפיעני האוכל ושל פודיז. "זה מלמד את כולם שיעור חשוב - הכל מתחיל ונגמר בשיווק", כתב אחד ואחר הסכים איתו והיסיף ""זה רק מוכיח שלרוב האנשים אין מושג מה אמיתי או מזויף". אחד מהמגיבים אפילו הודה שהוא היה בין הסועדים באותו לילה וכתב: 'אני בסרטון וכשאמרו לי שהמנה מבוססת על ה'הילה' שלנו צחקנו - אבל לרגע לא חשדתי שאני אוכל מנת אטריות להכנה מהירה".

מגיב נוסף סיכם: "זה מוכיח שאנשים יאמינו באופן עיוור לכל דבר אם הוא ויראלי. זה מראה כמה שטופי מוח הצעירים האלה. הם מאמינים לכל מה שהם רואים ברשתות החברתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully