וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לרחובות: יינות אספנות במסעדת ספרה

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 15:41

טליה לוין יצאה מתל-אביב וגילתה בית סודי עם אוסף של כעשרים אלף בקבוקי יין ומסעדה שאתם חייבים לבקר בה

הבוטיק של נתי, יינות אספנות. יח"צ,
הבוטיק של נתי: אוצרות מתיישנים/יח"צ

אף אחד לא הכין אותי למראה של אינסוף בקבוקי יין מסודרים בחדרים מקוררים היטב, לא תמיד לפי סדר שאפשר לעקוב אחריו, אבל במבט ראשון כבר אפשר להבין שמדובר בבקבוקים נדירים. מספיק מבט אחד על הקיר כדי לקלוט בקבוקי מגנום ודאבל מגנום של היקבים המובילים בארץ, רובם יותר מבוגרים מהיסטורית השתייה שלי.

מאחורי בית סודי, אי שם באזור השפלה, עומד נתי פאוסט, יהלומן בעבר ובהווה שהחליט לקחת את התחביב הגדול שלו, אספנות יין והתמחות ביינות מתיישנים, צעד קדימה, לעשות מזה ביזנס וליצור מקום מפלט לייננים שמגיעים אליו מפעם לפעם לסיעור מוחות משותף עם קולגות, וגם לסתם אנשים מהיישוב, כמוני כמוכם, חובבי יין משוגעים לדבר שמחפשים בקבוקים נדירים שאי אפשר להשיג בשום מקום. אם בא לכם להפתיע מישהו, הנה, סגרתי לכם את הפינה של המתנה.

העילה למפגש במקום המכונה "הבוטיק של נתי", היתה פריוויו קטן, לפני ערב טעימות יינות מתיישנים חגיגי בחלל ה VIP של המסעדה בניצוחו של השף בני מדר. חלק מסדרת אירועי יין שיזמה המסעדה בשיתוף עם הבוטיק.

הרשו לי לומר שמדובר באחת המסעדות הטובות יותר שנכחתי בהן, ולהוסיף שהיא מחוץ לתל אביב, ברחובות ליתר דיוק בלב פרדס. כמו שאמר לי אחד מהאורחים הקבועים: "אנחנו מגיעים מתל אביב לספרה לפחות פעמיים בחודש ואין לנו כלום ושום דבר ברחובות".

מסעדת ספרה, רחובות. יח"צ,
ספרה, רחובות. "אחת המסעדות הטובות יותר שנכחתי בהן."/יח"צ

בחזרה לבית הסודי

אני מסתובבת בחלל שיש בו, כך נתי מספר לי, כמעט עשרים אלף בקבוקים ומרגישה קצת כמו בלונה פארק. פה ושם אני נתקלת ביינות שמעולם לא ראיתי, בסדרות משובחות של סדרות מתיישנים שאני חושקת לפתוח, כמו ירדן של יקב רמת הגולן, או בקבוקים של יקב קסטל מלפני כמה שנים. אני מבקשת מנתי לאתר לי בקבוק מאד מסוים שאני אוהבת מבציר של לפני כמעט עשור והוא מוצא אותו מיד.

במסעדה מחכים לנו לערב טעימות מתיישנים של יקב עמק האלה שעבר בשנה החולפת מעין מתיחת פנים. לשמחתי, עבורי זו הפתעה גמורה, כי אני לא מכירה את היינות הוותיקים של היקב. אני אוהבת שמפתיעים אותי.

נסיעה קצרה ואנחנו כבר עומדים מול היינות החדשים של עמק האלה מבציר 2022, וחלק מהמתיישנים: קברנה VC 2007, מרלו VC 2003 ופטיט סירה 2011 שאני מבקשת ממנו כמה פעמים ריפיל.

עוד בוואלה

בחזרה לגרין פאב, קיבוץ ניר-עם. הפודקאסט של סנהדרינק

לכתבה המלאה
יינות מתיישנים, יקב עמק האלה, הבוטיק של נתי, מסעדת ספרה. יח"צ,
המתיישנים של יקב עמק האלה/יח"צ

מעצמה של יין

ערבי היין הללו נולדו מתוך ביקוש וצורך של הקהל, מספר לי לירון קדם, אחד מהבעלים של ספרה שבנה את המסעדה בהשקעה של מיליונים, באחת השנים הכי קשות שהיו לתחום המסעדות בישראל: 2020. ובכל זאת, גם הקורונה וגם המלחמה לא הצליחו לעצור את הקהל שמגיע למסעדה, יש לציין שהיא כשרה לחלוטין, מי בשביל האוכל ומי בשביל האוכל והיין.

קדם מספר לי שהחליט לבנות חדר יין שכולל יינות פרימיום לצד מתיישנים, כמענה לקהל מהעשירון העליון שפקד תדיר ועודנו פוקד את המסעדה שבשלוש השנים האחרונות הפכה להיות מעצמה של יין.

בהמשך ערבי היינות נבנו קונספטואלית במטרה לקחת צעד אחד קדימה את אוצר היין שיש במסעדה, ובעיקר כי בשנים האחרונות הוא רואה שיינות בכלל ויינות מתיישנים בפרט הן תחביב לא רק של אנשים מבוגרים שיכולים לאפשר זאת לעצמם, אלא גם של צעירים.

כאן יש להם הזדמנות לטעום דברים שלעולם לא היו מגיעים אליהם אחרת. מי שאחראי על אוצרות חדר היין במסעדה, הוא חוקר היין והיינן לירן ויינר שגם מעביר את הטעימה המודרכת בכל ערבי היין.

שף בני מדר, מסעדת ספרה, רחובות. יח"צ,
מתאים את התפריט ליין. שף בני מדר/יח"צ

רעבים לא תצאו מכאן

בשנתיים האחרונות למעט כמה חודשי פגרה במהלך המלחמה, ערבי היין התקיימו אחת לחודש, יקב אחד בכל פעם, וכללו: טעימת 10 יינות חדשים ומתיישנים ותפריט שבני מדר, השף, מתאים באופן מדויק ליינות. כל הסיפור עולה 500 שקלים לסועד והכל כלול: ראשונות עיקריות וקינוחים. רעבים וצמאים לא יוצאים מכאן.

לאחרונה התארחו היקבים: רמת הגולן, יתיר וגבעות ואם מתחשק לכם גם את כל הטוב הזה, ב-17.9 יתקיים ערב טעימות חדשים ומתיישנים של יקב אלכסנדר.

כמו כן, בחודש אוקטובר צפויים להתארח החברים מיקב קסטל עם טעימה דומה. מומלץ לעקוב באתר המסעדה אחרי התאריכים ולהזמין מיד, כי המקומות אוזלים די מהר. וחוץ מזה, אם אתם סתם בסביבה קפצו לספרה אם יהיה לכם מזל ויש בה מקום, יש שם אוכל באמת מעולה.

מסעדת ספרה: המדע 18 רחובות 072-392-2098
הבוטיק של נתי: 054-3976816 רק בתיאום מראש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully