וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ של מואט ושנדו: ערבבו את השמפניה

אסנת גואטה

עודכן לאחרונה: 11.8.2024 / 11:12

המיקסולוגית נועם שרת שיתפה אותנו בשלושה מתכונים לקוקטיילים על בסיס שמפניה. מתברר שהמשקה האצילי הזה עובד נהדר גם כשמערבבים אותו

נועם שרת. באדיבות המצולמת,
נועם שרת משקשקת/באדיבות המצולמת

"שמפניה היא אחד המשקאות האהובים עליי. זה משקה מאוד ורסטילי. אפשר לשתות כוסית קלילה בבראנץ' במרפסת או להתפנק עם בקבוק של שמפניה וינטאג' בארוחת ערב חגיגית."

אלה הם דבריה של נועם שרת, אשת אלכוהול ומיקסולוגית מנוסה. שרת, בת 30 מתל אביב, ניהלה בעבר את תחום המשקאות של קבוצת מסעדות גדולה, והגיעה להישגים מרשימים בתחרויות קוקטיילים בינלאומיות.

נועם היא כיום בעלת הבר "ברנקה" הבר הראשון בישראל אשר מתמחה באמארו (ליקרים איטלקיים מרירים) וקוקטיילי אפרטיבו. ב-"ברנקה" תמצאו את המגוון הרחב ביותר של בקבוקי אמארו בישראל, לצד קנקני משקאות אפרטיבו קלאסיים כמו נגרוני, בליני ואפרול שפריץ.

למה דווקא שמפניה? מעטים יודעים, אבל שמפניה עובדת מעולה גם בקוקטיילים! יש מי שיירתעו מלהשתמש במוצר יקר יחסית בתוך קוקטייל, אבל חשוב לזכור שאיכות הקוקטייל תהיה תואמת למרכיבים שהכנסנו לתוכו. אם נשתמש במבעבע זול, טעמו של הקוקטייל יהיה בהתאם.

מואט ושנדו, ברוט אימפריאל. יח"צ חו"ל,
משקה ורסטילי/יח"צ חו"ל

פרנץ' 75

אחד מקוקטיילי השמפניה הכי קלאסיים ומוצלחים. הומצא בצרפת ב1915 וקיבל את שמו בהשראת רובה בקוטר 75 מילימטר אשר היה בשימוש ע"י הצבא הצרפתי במלחמת העולם הראשונה.

מה צריך:
15 מ"ל מי סוכר
15 מ"ל מיץ לימון סחוט טרי
30 מ"ל ג'ין (או קוניאק)
קרח,
60 מ"ל שמפניה מואט ושנדו ברוט אימפריאל
סליל קליפת לימון לקישוט

מה עושים:
מוזגים את כל הרכיבים, פרט לשמפניה לשייקר עם קרח, משקשקים ומסננים לכוס פלוט. סוגרים עם השמפניה, מערבבים קלות ומקשטים בסליל קליפת לימון.

עוד בוואלה

רקוויאם לספוטניק בר: כל אחד יכול היה לשבת בו ולהרגיש שהוא כבש את העיר

לכתבה המלאה
מואט ושנדו רוזה. יח"צ חו"ל,
טעמים עמוקים של פירות אדומים/יח"צ חו"ל

נגרוני סבגליאטו

ב'ברנקה' אנחנו מתמחים באמארו ובקוקטיילי אפרטיבו איטלקיים." אומרת שרת, "אז אפשר לומר שנגרוני ושפריצים הם ה"לחם והחמאה" שלנו, ומה יותר טוב מקוקטייל שמשלב בין השניים?

"נגרוני סבגליאטו הוא גרסה קלילה של נגרוני שבה מחליפים את הג'ין ביין מבעבע, לרוב פרוסקו. הפרוסקו האיטלקי מציג טעמים מאוד רעננים וקלילים אבל הפעם החלטתי לעשות גרסא קצת אחרת ולהשתמש בשמפניה רוזה- השמפניה מביאה את הקלילות והחמיצות הדרושה אבל מציגה בנוסף גם טעמים יותר עמוקים של שמרים ומאפים וכן טעמים פירותיים של פטל ודובדבנים."

"במקום "סתם" ורמוט אדום, נשתמש בורמוט די טורינו שהוא יותר עמוק ומלא. התוצאה הסופית היא גרסה חגיגית ופירותית של הסבגליאטו הקלאסי.

מה צריך:
30 מ"ל קמפרי
30 מ"ל צינזאנו 1757 (או ורמוט' די טורינו אדום אחר)
60 מ"ל שמפניה מואט ושנדו אימפריאל רוזה
קרח
פלח תפוז לקישוט

מה עושים:
מוזגים את כל המרכיבים לכוס נמוכה, ממלאים בקרח ומקשטים בפלח תפוז.

נועם שרת. באדיבות המצולמת,
מתמחה באמארו וקוקטיילי אפריטיבו/באדיבות המצולמת

גימלט שמפניה

"אני לא ממש מכירה את האופציה של לפתוח בקבוק שמפניה ולא לסיים אותו, אבל אם חס וחלילה הגעתם לסיטואציה כזו, אל דאגה, אין צורך לבכות על שמפניה שנשפכה. במקום זה, נכין ממנה סירופ שישמש אותנו לקוקטיילים."

מתכון לסירופ "שאריות שמפניה":
מוזגים לקערה 100 מ"ל שמפניה ו100 גרם סוכר לבן (הכמויות ישתנו בהתאם לכמות השמפניה שנשארה לכם, העיקר להתאים את כמות הסוכר ככה שהיחס יהיה 1:1). מניחים את הקערה מעל סיר עם מים חמים ומערבבים בסבלנות עד שכל הסוכר נמס והנוזל צלול. מצננים ומוזגים לבקבוק/צנצנת נקייה. אפשר לשמור בקירור עד שבועיים.

עם הסירופ אפשר להכין המון דברים: להוסיף לסודה, להמתיק תה, להשתמש בקינוחים או להכין קוקטיילים קחו בחשבון שאמנם מדובר בסירופ אבל כן נשאר בו אחוז מסוים של אלכוהול אז גם אם הילדים מאוד רוצים מיץ שמפניה, עדיף שיסתפקו במיץ פטל.

מתכון לגימלט שמפניה:

מה צריך:
15 מ"ל סירופ שמפניה
20 מ"ל מיץ ליים טרי
60 מ"ל ג'ין
קרח
פרוסת ליים לקישוט

מה עושים:
מוזגים את הרכיבים לשייקר עם קרח, משקשקים הטיב, מוזגים לכוס קוקטייל מקוררת ומקשטים בפרוסת ליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully