וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורטיה ספרדית אמיתית, בדיוק כמו של "השועלות"

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 7:42

לפי העין, לפי הלב

טורטיה ספרדית. ShutterStock
אם, בת, בית. טורטיה ספרדית/ShutterStock

לא יודע אם צפיתם ב"כנופיות גליסיה" בנטפליקס, אבל בשולי העלילה ניצבו הטורטיות המופלאות של האם ובתה, המכונות "השועלות".

באחת הסצנות אף נראה חיתוך תפוחי האדמה לפרוסות רוחב דקיקות כתפוצ'יפס. ובכן, גאה לבשר לאומה שיישמתי את התובנה ועכשיו יש לי "טורטיה דה פטאטס" מושלמת.

הספרדים אוהבים אותן בטמפרטורת החדר, לפעמים על פרוסת לחם עם קצת מלח ושמן זית בלבד. אני אוסיף גם פרוסת עגבניה, עלה של חסה ואיולי חרפרף לפני שאסגור בלחם גם מלמעלה - לסנדוויצ'ים של הילדה לצבא (כי דבר אחד לא השתנה בצה"ל מתקופתי לתקופתה - לאכול מזון צה"לי ביום ראשון, זו באמת אלטרנטיבה רק למי שאחרת ימות מרעב, וגם אז הייתי חושב פעמים).

שועלות, גם במטבח

המתכון, כטיבם של יצירות פאר ותשוקה כאלו, איננו מדיד ולא דורש קשיחות, אלא "לפי העין".

על 5 תפוחי אדמה בינוניים וחתוכים לפרוסות דקות אני מוסיף 8 ביצים, בערך רבע כוס קמח תופח, כפית סוכר ומלח לפי הטעם.

מערבבים את הביצים, הקמח והתבלינים עד לקבלת בלילה חלקה (נוזלית יותר משל פנקייק), ואז מכניסים את תפוחי האדמה, לשים מעט בידיים כדי שהפרוסות הדקות לא יידבקו (אבל לא חזק מדי, כדי לא לשבור אותן).

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טורטיה ספרדית. ניר קיפניס, מערכת וואלה
משחק הלהבות. הטורטיה הספרדית שלי/מערכת וואלה, ניר קיפניס

משם, מחממים שמן במחבת (קוטר 28-30 ס"מ) כך שיכסה את התחתית. יוצקים את התערובת, משטחים קצת בידיים, מכסים (אפשר ממש לסגור, לא חייבים לאטום), נותנים לזה 2 דקות על להבה גבוהה, מעבירים ללהבה הקטנה ביותר, וכאן מגיע סוד ההצלחה - בישול איטי, למשך כ-25-30 דקות (עד שמלמעלה יבש אך לא שחום).

הופכים בעזרת צלחת רחבה (מעל לכיור, כי שמן יטפטף...), נותנים לזה להשחים עוד 2 דקות על להבה גבוהה, שוב מעבירים לנמוכה ביותר לעוד כעשר דקות, והופכים על צלחת שעליה נייר סופג. נותנים לזה להתקרר ופורסים למשולשים.

טורטיה ספרדית. Giphy
סוד ההצלחה. טורטיה ספרדית/Giphy

יש כאלה שאוהבים לתבלן בעזרת פפריקה מעושנת. אני בדעה שכאשר חומרי הגלם - כלומר הביצים ותפוחי האדמה - טובים, אפשר להסתפק רק בנגיעה של מלח, ולא צריך יותר כלום.

ידיד המחלקה, שף ליאון אלקלעי, טוען שאפשר לחסוך את חיתוך תפוחי האדמה ושזה עובד נהדר גם עם תפוצ'יפס (אבל אז בזהירות עם המלח).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully