וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרם ברולה כמו בצרפת

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 7:12

אפשר לשמוע את השפה, אפשר לשמוע את רגע השבירה עם הכפית: קלאסיקה מתוך "המתכונים הסודיים של סופי"

קרם ברולה. ShutterStock
הקינוח המושלם. קרם ברולה/ShutterStock

סמנתה וראנט היא מומחית יינות, שפית ביתית, מכורה לנסיעות ומאמינה גדולה בהזדמנות שנייה. היא מתגוררת בדרום מערב צרפת, נשואה למדען טילים צרפתי סקסי שפגשה בשנת 1989 (ואז התעלמה ממנו למשך עשרים שנה), אם חורגת לשני ילדים מדהימים, והאם המאמצת לחתול צרפתי מקסים עד כדי גיחוך. היא גם סופרת מוכשרת, שהכניסה לחיינו את סופי ולרו, שפית צעירה ומצליחה, וגיבורת "המתכונים הסודיים של סופי" (הוצאת ידיעות ספרים וספרי חמד, רכישה כאן).

לסופי, אמריקנית ממוצא צרפתי, היה חלום אחד - לנהל מסעדת מישלן, ולהיכנס למועדון אקסקלוסיבי במיוחד שלנשים קשה פי כמה וכמה לחדור אליו. היא למדה על עוצמתם של טעמים ומטעמים מסבתה הצרפתייה, ולאחר שנים של לימודי קולינריה ועבודה קשה במסעדות צמרת בניו יורק מצאה את עצמה על סף מימוש כל חלומותיה. עד לרגע שבו הקריירה שלה עולה בלהבות.

זוהי רק נקודת הפתיחה של הספר, שמשכיל לקחת את הקוראים לטירה כפרית צרפתית, ומשכיל עוד יותר להעביר ממנה רגשות חזקים, ומתכונים שמתאימים להם. כמו הקרם ברולה הזה, למשל - קלאסיקה בלתי ניתנת להכחשה שדורשת רק הקפדה על כמה כללי בסיס, ומתגמלת בקינוח מושלם. לא פחות.

עטיפת הספר "המתכונים הסודיים של סופי", הוצאת ידיעות ספרים וספרי חמד. ידיעות ספרים,
רגשות חזקים, ואוכל שמתאים להם. עטיפת "המתכונים הסודיים של סופי"/ידיעות ספרים

סבתא אודט לימדה את סופי שמתכונים הם רק קווים מנחים. "במשך השנים למדתי לתבל לפי הטעם (ולטעום בזמן הבישול, כך לעולם לא מתבלים יתר על המידה), להוסיף רכיבים או לוותר על אחרים, בהתאם להעדפות שלי, ולהיות יצירתית במטבח.

"צריך לזכור שכל מטבח הוא שונה. תנור אחד יכול להיות חם יותר או פחות מתנור אחר. סירים ומחבתות שונים עשויים להתחמם במידה שונה על אותו מקור חום. כפי שאמר ז'אק פפאן, "בישול הוא אמנות ההתאמה".

"כשהצרפתים מארחים בסעודות רשמיות, יש להם כמה כללים - במקום מתאבנים נהוג להגיש אפריטיף דוגמת קוקטיילים או שמפניה, ולצדו מנות קטנות כגון קאנאפה, זיתים, עגבניות שרי או צ'יפס ומנה מיוחדת אחת או שתיים. אחרי האפריטיף המארח מזמין את הסועדים לשולחן. ארוחת הערב מתחילה במנה ראשונה ואחריה באה המנה העיקרית. אחר כך הגבינות או הסלט ובסופו של דבר הקינוח.

"ואחרי כל זה, אני מקווה שתיהנו מהמתכונים שבחרתי לחלוק איתכם. אם תרצו להציע לאורחים שלכם מנה של גבינות, אני ממליצה על רוקפור, קנטאל, גבינת עזים כלשהי, ברי או טום. היין שתגישו הוא כמובן בחירה שלכם".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
קרם ברולה. ShutterStock
קלאסיקה בלתי ניתנת להכחשה. קרם ברולה/ShutterStock

מצרכים (ל-8 מנות)

  • 2 כוסות חלב
  • 3 כוסות שמנת מתוקה
  • 8 חלמונים
  • 1/2 כוס סוכר לבן
  • 1 כפית תמצית וניל או זרעים ממקל וניל
  • 1/2 1 כוסות סוכר חום
  • פירות העונה ועשבי תיבול

אופן ההכנה

1. מחממים תנור ל‐100 מעלות.

2. יוצקים את החלב והשמנת לסיר ומביאים לרתיחה. מנמיכים את האש.

3. שמים בקערה את החלמונים, הסוכר והווניל. טורפים עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים לאט קצת מתערובת החלב והשמנת, כף אחר כף, כדי שהביצים לא יתבשלו, ולאחר מכן מוסיפים את כל תערובת הביצים לחלב והשמנת שבסיר. מערבבים היטב.

4. מציבים את התבניות האישיות בתבנית הגדולה. יוצקים לתוכה מים עד מחצית גובהן של התבניות האישיות, כדי לדמות באן מארי. באמצעות מצקת ממלאים את התבניות האישיות בתערובת. מכניסים את התבנית הגדולה לתנור ונזהרים שהמים לא יתערבבו בתכולת התבניות האישיות. אופים במשך כ‐55 דקות.

5. מוציאים את התבנית מהתנור ונזהרים שוב שלא ייכנסו מים לתבניות האישיות. מניחים לקירור ואחר כך מכניסים למקרר למשך ארבע שעות לפחות.

6. לפני ההגשה בוזקים מעל כל מנה סוכר חום עד כיסוי (בערך חצי כף). מקרמלים את הסוכר בעזרת מבער.

תוספות אפשריות: באביב או בקיץ אפשר להוסיף למעלה תותים טריים שהושרו בקוניאק ולקשט בענף טרי של רוזמרין או בזיליקום. בסתיו או בחורף אפשר להוסיף פרוסות אגס שבושלו ביין אדום מתובל ולקשט בכוכב אניס.

  • עוד באותו נושא:
  • קרם ברולה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully