וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסים לתנור

סמדר ולטר

5.2.2006 / 10:20

אחרי שריסקנו, גיררנו וטחנו הגיע זמן לאפות משהו ובשביל זה צריך תבנית. עושים סדר עם ספיישל תבניות ענק

בטורים הקודמים התרכזנו בכל מיני מכשירים חשמליים שמקלים על העבודה במטבח כמו מיקסר, מעבד מזון ובלנדר מוט ועכשיו אנחנו צוללים לעולם הבישולים עם ספיישל תבניות. מתחילים עם תבניות רגילות בכל מיני צורות וגדלים

* רוב התבניות בצילומים עשויות טפלון אבל יש גם תבניות אלומיניום שהן זולות יותר. בכל מקרה, כדאי להשקיע בטפלון - פחות דברים נדבקים אליו, הוא מתנקה יותר טוב ובקלות, עמיד יותר ומחליד פחות מהר מאלומיניום.

תבניות עגולות וריבועיות

הנפוצות ביותר הן בקוטר 22, 24, 26, 28. יש גדולות יותר (30 ויותר), וקטנות יותר (20 ומטה). איך יודעים מה הקוטר? פשוט מודדים עם סרגל את התבנית מצד אחד לשני. לפעמים הקוטר רשום על התבנית עצמה.

תבניות מרובעות ומלבניות יש במגוון גדלים.

תבנית קוגלהוף

יש המבטאים קוגלהופף. שימושה המסורתי הוא, כמה מפתיע, לעוגת קוגלהוף (עוגת שמרים) אבל אפשר לאפות בה כמעט כל עוגה שרוצים ולקבל צורה יפה. חשוב לשמן היטב, אחרת העוגה תיתקע בתבנית.

תבנית אינגליש קייק

נקראת גם תבנית עוגה אנגלית או תבנית מאורכת. לרוב אורך התבנית נע בין 25 ל-30 ס"מ. שימושה המסורתי הוא לעוגה אנגלית- עוגה בחושה שלרוב מכילה קליפות הדרים מסוכרות. כמובן שאפשר לאפות בה עוגות אחרות וגם לחמים- מתקבלת צורה יפה ונוחה לפריסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תבנית פאי

נמוכה עם שוליים מסולסלים (יש גם עם שוליים חלקים). אופים בה, כמובן, פאי, טארטים וקישים, אבל אפשר לאפות בה גם עוגות ופשטידות בלי תחתית בצק. התבניות לא תמיד עגולות: יש גם תבניות פאי מלבניות ומרובעות.

תבנית מאפינס

נקראת גם תבנית שקעים. 2 האופציות הנפוצות הן 6 או 12 שקעים בגודל בינוני. חוץ ממאפינס, אפשר לאפות בה לחמניות (שימושי כשהבצק נוזלי או רך וצריך תמיכה) וגם מיני-קישים ופשטידות. יש גם תבניות מאפינס גדולות יותר (מגה-מאפינס) וקטנות יותר (מיני-מאפינס), עם שקעים קטנים, לאפיית מאפינס פצפונים וגם עוגיות. חשוב לשמן היטב את השקעים.

תבניות בצורות

לב, פרח, פרפר, ספר, משולש, חצי כדורגל, חיות שונות ואפילו בצורת לוחות הברית, ועוד. חשוב לשמן היטב.

תבניות מתפרקות

מאפשרות שחרור העוגה או המאפה בקלות יחסית. מתחלקות ל-2 סוגים, שניהם מורכבים מ-2 חלקים: הצדדים והתחתית.

סוג ראשון: תבנית שיש לה קפיץ בצד (נקרא גם תבנית קפיץ או תבנית קפיצית). סגירת הקפיץ מהדקת את התחתית לצדדים. לשחרור, פשוט פותחים את הקפיץ. החיסרון: אם הקפיץ לא חזק מספיק, יכול להיות שהתחתית לא תהודק היטב וזה יכול לגרום לנזילות, שלא לדבר על קריסה. אם יש חשש כזה, עוטפים היטב את התבנית מבחוץ בנייר אלומיניום, ואפשר גם לרפד את התבנית בנייר אפייה שלם מבפנים. כשמרימים את התבנית לתנור, לא מרימים מהצדדים, אלא שמים יד תומכת מתחת לתחתית. לא כל התבניות המתפרקות הן עגולות: יש גם מרובעות, בצורת לב ועוד.

סוג שני: תבניות שאין להן קפיץ, הצדדים "מתקפלים" מעט פנימה ומחזיקים את התחתית. החיסרון: אי אפשר לאפות בהן בלילות נוזליות, כי הן נוזלות, אבל מתאים מאוד להכנת פאי/קיש/טארט עם תחתית בצק, כי השחרור קל במיוחד. ובהתאמה, רוב תבניות אלה הן תבניות פאי.

רינגים

או פורמות: צדדים בלי תחתית, משמשים בעיקר להרכבת עוגות שכבות. אם רוצים לאפות בהם, עוטפים את התחתית בנייר אלומיניום.

סיר פלא

נקרא גם תבנית עם ארובה. תבנית עם חור באמצע ומכסה. אופים בו עוגות, ואפשר גם לחמים. אפשר לאפות על הכיריים (עם המכסה) או בתנור (אז המכסה לא חובה). שורד היטב, עדיין אפשר להשיג בחנויות כלי בית.


- בשבוע הבא: תבניות סיליקון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully