וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך החצילים מחפש קרובים

עפר עין-גל

15.7.2006 / 9:47

קחו את יואב לאיזה דרינק ובקשו ממנו שיספר לכם על פעם. האוכל ב"ארנולד" המחודש טעים, אבל הוא חלק קטן מהחוויה הכללית של מוסד בן 45 שנה, סופר-ביתי שמקדש את אמנות האירוח

חיי המדף הקצרים של מסעדות וברים בתל אביב מאפשרים למסעדות, שזה עתה חגגו עשור, להגדיר עצמן כמוסד ולהתהדר בנוצות ההתמדה ויכולת ההישרדות. לא כך הוא "ארנולד".

בשנת 1962 הקים ארנולד בניש בצריף קטן לצד חוות הסוסים גורדון, (שדרות רוקח של היום) את 'הפינה הבלקנית'. ארנולד המיתולוגי, בעל השפם הציורי ואוסף המכוניות המרשים, רקח תפריט בלקני משובח, שבו כיכב החציל בעשרות סוגי סלטים ותבשילים ואפילו בקינוחים ובגלידות והעניק לו את התואר המחייב 'מלך החצילים'. הקהל נשבה בקסמו של האיש, שהתעקש לעבור משולחן לשולחן, להכיר את יושביו ולפרוס בפניהם את התפריט. חיש מהר הפך המקום להוט-ספוט של הבוהמה התל אביבית, שהתארחה כתף לכתף עם בכירי המשק דאז, שרים, מובילי דעה ואורחים רבי מעלה מחו"ל. כדי לטעום את מעדניו, נאלצו באי המקום להזמין מקום ימים רבים מראש.

ארנולד הפך לאייקון וצבר קליינטורה מרשימה ששבה שוב ושוב אל מה ששנים אחר כך נקרא אזור שדרות רוקח. כשבנו יואב, סיים את לימודי מנהל העסקים והארכיטקטורה בחו"ל הוא נכנס לעסק והחליט לבנות בר גדול. ארנולד היה למקום הראשון בעיר העברית הראשונה שהציע בר עשיר לצד מסעדה, קונספט שברבות הימים הפך כאן למאסט.

לפני יותר משנה כשקיבל יואב את ההודעה המטלטלת, שהמפעל המשפחתי ייאלץ לעזוב את מיקומו המיתולוגי הוא חש שהשמים נופלים.
את המכרז למקום האסטרטגי קיבלו איש העסקים מאיר צוכמן - שאת ההסבה המקצועית שלו לבישול עשה בסניף הלונדוני של הקורדון בלו - ומיכאל גרטופסקי, בוגר אותו ביה"ס, שהתמחה אצל גורדון רמזי, ב"רפאל" וב"ארטישוק". השניים פתחו את "ספון" ודחקו את רגלי האגדה מהמקום.

שרשרת עם תליון חציל

באחת מרכיבות האופניים שלו איתר יואב את הלוקיישן החביב בתוך מגרשי הספורט של הדר יוסף (שבדרך קוסמית רחוק 1962 מטרים ממיקומו הקודם של ארנולד, או כך לפחות אוהבים לטעון במקום), ממש מעל הספא שפתחה דוגמנית העל לשעבר שירז טל. הוא קבע שם את מיקומו, תוך עיצוב המקום ברוח בר אנגלי חמים ושיבוצם של פריטי חובה מהמסעדה הקודמת כמו ויטראז'ים, תמונות ארט דקו מתנת ארנולד שוורנצנגר, מזנון, רדיו, פטיפון יפהפה ודלת עץ השעם המפורסמת של המקום.

יואב, ממש כאביו, הוא מארח מושלם. אמנם הוא הנהיג תפריט במקום, אבל אין אדם שנכנס ולא זוכה לתחושה שהוא, הוא האיש שחיכו לו שיגיע. אמנות האירוח של יואב מעניקה למקום את הגרנד פינאלה, הכה לא פופולרי היום, שהופך מקום מסתם עוד עסק אוכל, לבית אמיתי. מיכאל, הדור השלישי לעסק, נושא על צווארו שרשרת עם תליון בצורת חציל שקיבל מסבא ארנולד, שייצר אותה בתורכיה ואותה קיבלו קומץ לקוחות קבועים.

בתפריט היום מחזיק יואב מבחר סלטי חציל לפתיחה ופרט להם נשארה גם פלטת המטוגנים המיתולוגית. במנות החדשות יותר יש עלי קדאיף נוסח הבלקן, ממולאים חצילים, גבינת פטה וירקות ברוטב אסייתי פיקנטי (39 ש"ח), ומיני על-הגריל מוצלחים לעיקריות (43-98 ש"ח). את הקינוחים במקום עושה רב האמן אבנר אנגל (24-29 ש"ח).

האוכל בארנולד טעים, אבל הוא חלק פעוט בחוויה. תשתדלו להגיע לשם, להושיב את יואב לצדכם עם דרינק ולחלוב ממנו חוויות ואנקדוטות על הימים שאומרים שהיה פה שמח באמת. עד כדי כך המקום ביתי, עד שבימים אלה, לאור העובדה שארנולד חוגג 45 שנה להיווסדו, עורכים שם כנס מחזור, לדורות של עובדים שעברו במוסד הזה. לקראת הכנס, מכריזים בארנולד על פתיחת "מדור לחיפוש קרובים", ומזמינים כל מי שעבד במוסד ליצור קשר עם ליאורה בניש, כדי לקבל הזמנה לאירוע הגדול שייערך ב-13 באוגוסט.

"ארנולד", שיטרית 6, תל אביב. טלפון 03-6484911. פתוח: א'-ו': 12:00-01:00, שבת: 19:00-01:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully