וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבקבוק שיוביל אתכם לחצות

22.12.2010 / 18:25

אבי אפרתי לוגם 11 מבעבעים שיתאימו לכם גם לערב מושקע עם שמפניה יוקרתית או למסיבת קאוות זולה במיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Bach Extrisimo Brut nature/מערכת וואלה!, צילום מסך

הזולה

Bach Extrisimo Brut nature - בטח לא המבעבע העדין והאנין ביותר האפשרי לערב הסילבסטר, אבל אם מוטל עליכם להשקות קבוצה גדולה, הנה פתרון. זהבהב, עם בעבוע מעט גס, פירותיות קצת בוטה ובכל זאת מרקם טעמים יותר מסביר בהתחשב בתמחור המינימלי: 27 שקלים לבקבוק ו-100 לארבעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Martini Asti D.O.C.G ו-Martini Rose/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתקתקים ואלגנטיים

המבעבעים המתקתקים החדשים של תאגיד בקרדי-מרטיני האיטלקי נמצאים ליגה אחת לפחות מעל הפשטות האגרסיבית של מקביליהם הפשוטים יותר יוצאי איטליה, מז'אנר למברוסקו. Martini Asti D.O.C.G ו-Martini Rose. חושפים עידון ואלגנטיות יחסיים. מרטיני אסטי מורכב מענבי מוסקט וכולו שוצף פרחוניות ותיבול. במרטיני רוזה בלנד של שלושה סוגי ענבים (מלבטה, ברשטי ומסוקט). הוא עדין, פירותי, לא מפציץ מתיקות ומהנה לגמרי. בשניהם יש איטלקיות עולצת ומשמחה. אם האופציה המתקתקה חביבה בעיניכם, זו אפשרות נחמדת בהחלט. 65 שקלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Cava Brut Reserva/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכי תמורה לכסף

Cava Brut Reserva של יקב Faustino. פאוסטינו הוא יקב ענק ומפורסם, שמתמחה ביינות value for money. קאווה ברוט רזררבה של היקב מורכבת ענבי מקבאו ושרדונה ויש בה איזון נאה, עידון יחסי ועושר טעמים ראוי. די הרבה עבור קאוה מהזן הפשוט, המתומחרת ב-49.90 שקלים. אם אתם עורכים מסיבה עם הרבה אנשים, ובא לכם להשקיע קצת יותר, זו הבחירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
562 אדום ברוט ו- 562 לבן ברוט של יקב תבור/מערכת וואלה!, צילום מסך

הישראלית הסימפטית

562 אדום ברוט ו- 562 לבן ברוט הם צמד המבעבעים שהשיק השנה יקב תבור הסימפטי. המספר 562 הוא הומאז' להר תבור, שלמרגלותיו שוכן היקב וזהו גובהו במטרים. מדובר במבעבעים חביבים להפליא. 562 אדום מושתת על ענבי ברברה (Barbera) מהגליל והלבן מ-80% שרדונה ו-20% קברנה סוביניון – בעצם מדובר בהרכב המכונה בלאן דה נואר. שניהם לא רציניים מדי, אבל מספקים את הסחורה בהיותם מעודנים ועשירים דיים. כבונוס מגיעה גם שיטת הפתיחה הייחודית של הבקבוקים, באמצעות כפית. 53 שקלים לבקבוק. אחלה תמורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירדן בלאן דה בלאן 2005 של יקבי רמת הגולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

רולס רויס מקומי

ירדן בלאן דה בלאן 2005 של יקבי רמת הגולן יוצא לחנויות בימים אלו ממש והוא מייצג את פסגת העשייה המקומית בתחום המבעבעים. מבעבע שנוצר משנת בציר נתונה מעיד על יבולים איכותיים באופן יוצא דופן באותה שנה (שאחרת מרכיבים מבעבעים, גם את האיכותיים שבהם, מבלנד של מספר שנות בציר). ואכן, בלאן דה בלאן 2005 הוא מבעבע לא פחות ממצוין. 100% ענבי שרדונה מצפון הרמה ויישון של חמש שנים יצרו את אחד המבעבעים האיכותיים שהופקו כאן. אף עם ניחוח הדרים, עדינות ומורכבות מרשימה בחיך. 125 שקלים ליין שמקבילי האיכות שלו המיובאים היו עולים הרבה יותר.

אם בא לכם להתפנק בהרבה יותר מקאווה בסיסית מבלי להשתגע על שמפניה יקרה במיוחד, זו צריכה להיות הבחירה.

הכשרה

חוגגי סילבסטר שומרי כשרות? יש אנשים כאלו? אם כן, לצד המבעבעים המקומיים, יש גם קאוות כשרות. Real Inperial Semi Seco ו – Real Imperial Brut הן קאוות פשוטות אבל לא רעות כלל. לטעמי, היבשה (ברוט) מוצלחת קצת יותר. בכל מקרה, על אף הפשטות, שתיהן מספקות הרבה יותר איכויות מהקאוות הזולות הטיפוסיות. 45 שקלים. גם קאווה Musa de Vall Formosa החצי יבשה עומדת בתנאי הכשרות. היא קלילה מאוד, פירותית ומפתיעה לטובה בחוסר האגרסיביות שלה. 45 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Salmon Brut Rose/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכי יוקרתית

בית השמפניה בילקר-סלמון נחשב לאחד היוקרתיים מסוגו. מדובר ביקב מעוטר ששמפניות שלו זכו בין השאר בתארים "השמפניה הטובה בעולם" (מגזין ( La Revvue de Vin de France וה"שמפניה של המילניום". שמפניה Billecart Salmon Brut Rose היא לא פחות ממופלאה. מלכותית ואצילית, אלגנטית ופירותית, נהדרת באמת. להבדיל מהפושטקים החינניים-מוגזים מספרד ואיטליה, זו גברת צרפתייה הדורה, שיש ללגום לאט ובהנאה, עם חיך נקי לגמרי. מחיר? על תענוגות ברמה הגבוהה ביותר משלמים: 662 שקלים לבקבוק. 354 שקלים לבקבוק קטן (375 מ"ל). מגנום, אם תתעקשו, יעלה 1434 שקלים. אם משקיעים בבקבוק כזה, שווה להשקיע עוד קצת גם בפקק מבעבעים, כזה שישמור על המשקה לפחות ליום המחרת, אם לא סיימתם אותו. בחנויות היין מחזיקים פקקים כאלו מכה סוגים. גם הפשוטים מביניהם עובדים ביעילות. סאלוט!

מחר בביקורת: מסעדת קלמטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully