וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד: מסעדות דרכים משודרגות

18.6.2011 / 8:19

לא עוד אוכל שמנוני או שיפודייה. כבישי ישראל בשנת 2011 מציעים לכם המבורגריה חדשה של לימוזין, קפה ג'ו או פאפאגאיו

נסיעה ארוכה בכבישי ישראל על בטן ריקה הייתה עד לאחרונה חוויה מבאסת. גם האמיצים שבנהגי ישראל הנאבקים בפקקי תנועה יעדיפו בייאושם חיפוש שאריות מזון ברכב, כדי לא להיכנע לשלט זרחני של חתוליית מזון מהיר כזו או אחרת בתחנת דלק סמוכה. הסברה הרווחת הייתה שאפילו טעמו של אוקטן 95 עדיף על מזון תפל ושמנוני.

אבל, באיחור של כמה שנים טובות, מצטרפת ישראל למדינות מתוקנות. אט אט הופכות תחנות הדלק מנקודת מעבר לתדלוק והפסקת שירותים, למקום שאפשר גם לאכול ארוחה מהירה וטעימה. כעת, נדמה שהבשילה סוף סוף השעה.

אילוסטרציה. ShutterStock, ShutterStock
בלו בלג. המבורגריה איכותית באמצע תחנות הדלק/ShutterStock, ShutterStock

בלו בלג'

בתחילת יוני נפתח בתחנת דלק פז שבקרית טבעון סניף ראשון ל"בלו בלג'", שעתידה להיות רשת גדולה (כרגע ללא התקשרות לחברת דלק מסוימת אלא בדגש על מיקום בו תנועת האנשים גדולה). שם המקום נקרא על שמו של סוג בקר מזן הפר הכחול, שנחשב לאחד הגזעים היצרניים ביותר ומסגיר את האני מאמין של בעלי המקום, הרואים בעצמם מעין בוקרים מקומיים של אזור הצפון: בשר טרי שמעולם לא נגע בניילון.

הכל התחיל כשרמי גינת, מבעלי מסעדת לימוזין שברמת ישי, מצא את עצמו לא פעם רעב בדרכים, ללא זמן פנוי להיכנס לערים שבדרך, אבל עם חשק לארוחה איכותית וזריזה. חוסר הרצון המובהק להתפשר על מזונו, יחד עם הידיעה שבשר טרי ומשובח נח לו במקרר של מסעדת לימוזין שברשותו הדליקו לו את נורת הדלק.

יחד עם שותפו אמיר טלמור פתח גינת סנונית ראשונה ברשת המבורגריות איכות שיתמקמו בעיקר בתחנות דלק. "חנויות נוחות כמו yellow ומנטה כבר עלו על הפוטנציאל של קניות בתחנות דלק מזמן, אבל לפעמים מתחשק משהו פחות מנוכר", מסביר גינת. הדבר לא גורע לדבריו מחזון המקום לתת שירות יעיל וזריז: "כל בנאדם רעב שרוצה לבוא, לאכול טוב וללכת, מבלי שיבלבלו לו את המוח". כך נולד ז'אנר כלאיים שמשלב בין דוכן אוכל מהיר ובשר איכותי.

פעולת הקצבות מתרחשת בחדר קירור שחלון גדול משקיף אליו ומאפשר זווית ראייה מצוינת לתהליך טחינת הבשר שעתיד להגיע לצלחת. עיצוב ברוח דיינר אמריקאי נועד להקנות לסועד אווירה מעט ביתית. 80 מקומות ישיבה מבטיחים מקום לכל סועד מורעב, שאמור לקבל תוך חמש דקות מרגע ההזמנה את ההמבורגר הטרי.

בשל אילוצי הזמנים, משקל מנת ההמבורגר קבוע, 180 גרם, בכדי לוודא שהכנת הבשר תהיה בדיוק במידת העשייה הנכונה, מדיום, למעט בקשות מיוחדות. המנה מגיעה בתוך לחמניית המבורגר הנאפית במקום, וכוללת עגבניה, מלפפון חמוץ ובצל (36 שקלים, ובתוספת צ'יפס ובירה 42 שקלים). עוד בתפריט: המבורגר עוף עשוי בשר פרגית טחון בתערובת תיבול סודית (כ-40 שקלים) וכן המבורגר סלמון טרי טחון, במשקל 180 גרם על לחמניה כהה ללא גלוטן (כ-40 שקלים). במנות האחרונות אפשר למצוא קינוחים אישיים כדוגמת מיני פנקייקים שנעשים במקום, עם קצפת וגלידה, עוגת גבינה בתוך כוס ומילקשייק (15-20 שקלים).
עם בשורת הפאסט פוד הטרי מקווים בבלו בלז' לרדת גם דרומה ולפתח רשת ארצית מסועפת בשיתוף פעולה עם תחנות הדלק נגישות שיש בהן תנועת לקוחות מספיקה.

בלו בלג'. אלונים 2, תחנת דלק פז בקרית טבעון. 1700-705-715.

שעות פתיחה: א'-שבת 11:00-00:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשת buy the way. אחת החלוצות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאיפה התחלנו?

אחת החלוצות בהפרחת התחום הגסטרונומי בתחנות דלק היא buy the way, רשת חנויות נוחות גורמה המתמחה במזון איכותי. הסניף הראשון הוקם ב-1998 ביציאה הצפונית מכפר סבא והשפיע רבות על כללי המשחק כיום: מתחם גדול יחסית, בו ניתן למצוא מוצרים לדרך ולבית במשך 24 שעות ביממה.

הקונספט נבנה לאחר סיור בארה"ב ובאירופה במספר רב של מתחמים ובחברות הדלק המובילות בעולם, אך בניגוד לקיים בעולם, הוחלט לשדרג את הסחורה. וכך, מתמחה הרשת באוכל איכותי ברמת מעדנייה מהוקצעת עם גבינות בוטיק, יינות מהארץ והעולם וקפה איטלקי משובח. לצד החנות ממוקם אספרסו בר המציע מאפים שנעשו במקום, סנדוויצ'ים טריים ועוגות.

הרשת השכילה להתמקם תחילה במרכז השרון ואוחזת כיום בשלושה סניפים, בכפר סבא, אזור התעשייה רעננה ובצומת רעננה. בזה האחרון ישנו גם בית קפה שנפתח ב-2006 ממוקם על ציר נסיעה ראשי ומהווה אבן שואבת לאוכלוסייה מגוונת של נוסעים, משפחות, סטודנטים ואנשי היי טק מהאזור. סניפים נוספים עתידים להיפתח בצפון הארץ, בסמוך למתחמי תדלוק חדשים שנמצאים בבנייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קפה ג'ו. סניפים בפורמט אקספרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם רשת מסעדות הבשר פאפאגאיו זיהתה את הפוטנציאל הגלום ותפתח בעוד כשלושה חודשים סניף ראשון ל"פאפאגאיו אקספרס", מסעדות בזיכיון שיופעלו בתחנות דלק. הקונספט: בשרים איכותיים המסתובבים על הגריל, ולא דורשים יותר משבע דקות הכנה. לפי המודל שנבנה, ההזמנה תתבצע בקופה וההגשה תהיה ישירות לשולחן. בשנת הפעילות הראשונה מתוכננים להפתח ארבעה סניפים ולמרות שתוואי ההפעלה עודנו לוטה בערפל, ככל הנראה תעבוד הרשת הכשרה בחלק מהסניפים גם בימי שבת לרווחת הנוסעים.

קפה ג'ו גורמה ודלק ישראל נמצאות בימים אלו במגעים מתקדמים לסגירת עסקה המבטיחה מכירה של 50% מקפה ג'ו לדלק ישראל. לאחר חתימת ההסכם ייפתח סניף של קפה ג'ו בפורמט אקספרס במתחמי התדלוק של דלק, יפעלו בתוך חנויות הנוחות מנטה (181 במספר) ויציעו לצד הקפה את המוצרים המוכרים של הרשת, כריכים מאפים ועוגות. בחלק מהתחנות יישודרג האקספרס לבתי קפה בדמיון כמעט מלא לבתי הקפה העירוניים של ג'ו שיכללו מתחם ישיבה מעוצב ותפריט מגוון.

בהתחשב במרחקים הקצרים המאפיינים את כבישי ישראל עולה השאלה האם באמת נוצר צורך נרחב יותר מעבר לחנות נוחות בסיסית המציעה סנדביץ' שסוגר את הפינה וקפה בינוני? לפי רמי גינת, הצורך קיים ונעוץ במרחקים הגדולים שאנשים גומעים היום בדרכם לעבודה, הרבה יותר מבעבר. בעידן שבו רבים אוחזים ברכב פרטי, נסיעה ארוכה הפכה לדבר שבשגרה. התשתית של תחנות הדלק מושלמת להפגת הנסיעה כשהתחנה היא המקום היחיד לאורך הכביש בו הכניסה נוחה, החניה לא מהווה בעיה והיציאה להמשך הנסיעה פשוטה ולא כרוכה בהסתבכות בפקקים מיותרים.

גינת סובר כי תהליך דומה אירע באמריקה לפני כ-20 שנה וכעת ישראל מדביקה את הפער. על כן החלופות שהתקיימו עד היום לא היו ברמה מספקת ועל כן זו תופעה הנובעת מצורך אמיתי, מקומות איכותיים לאורך הכביש ייגרמו לנהגים לתכנן לפיהם את מסלול הנסיעה. גם צפריר גינסבורג, מנכ"ל קבוצת שבע (בעלת פאפאגאיו, מסעדת מודרן במוזיאון ישראל ועוד), רואה בתופעה חיקוי טבעי של תהליכים שאירעו בעולם לפני שנים. גינסבורג מביא לדוגמה את רשת המסעדות וחנויות הנוחות האיטלקית "אוטו גריל" שהחלה דרכה בסוף שנות ה-70 ושינתה את התנהגות הנוסעים ברחבי אירופה וצפון אמריקה. לדעתו, גורם מרכזי לשוני הוא החיפוש בישראל של שנות האלפיים אחר פתרונות מהירים ואיכותיים, גם בתחום המזון.

ומה צופן העתיד?

צפריר גינסבורג מעריך שהחיפוש הבלתי פוסק של הצרכן אחר מותג מוכר מעורר את השוק. זאת, יחד עם ההכרה של חברות הדלק בכך שהתחרות היא לא על הדלק, אלא על המוצרים הנלווים. כך שבעתיד, מי שיוביל במוצרים הנלווים, יגרום לנהג לעצור דווקא אצלו.

לפי עירית אברך, מנהלת buy the way, הרגלי הנסיעה שונו בעקבות הרשת. כיום תושבי השרון מגיעים לסניפים במיוחד כדי לעשות קניות גם אם אין כל צורך בתדלוק. הסניפים הפכו לא רק למוקד משיכה כי אם למקום מפגש.

גינת מציע שכעת הגיעה השעה ליישר קו עם המודל האמריקאי בכמה שנות איחור ולבנות את הנסיעה לפי הקולינריה שבדרך. וכדי שלא נחשוב שהפכנו למדינה מתוקנת מדי, בארצות הברית המתחמים משמשים גם מקום לביצוע כל הקניות לבית בדומה לשוק או סופרמרקט, חזון שממנו אנחנו רחוקים עד מאד.

איפה אתם עוצרים לאכול בטיול? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully