וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעימת יינות פינו נואר

25.1.2012 / 14:00

אבי אפרתי לוגם חמישה יינות פינו נואר ברמות שונות ובמחירים שמתחילים ב-65 שקלים ומגיעים עד 425 שקלים

בטעימת השבוע חמישה יינות פינו נואר הממחישים ביטויים אפשריים שונים של הזן, בטווחי מחירים שונים: פינו נואר ארגנטינאי פשוט ומקסים, פינו נואר מניו זילנד, מבעבע מארה"ב על בסיס ענבי פינו נואר, פינו נואר של יקב ויתקין המקומי, המשקף עשייה בתנאי אקלים ים תיכוניים ובורגון קלאסי ויקר, המבטא פינו נואר בשיאו.

קאטנה, אלאמוס סלקסיון פינו נואר 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% פינו נואר מיקב ממנדוזה, ארגנטינה, הנחשב לבולט ביקבי ארצו ומוכר מאוד בעולם. קאטנה זפאטה הוקם ע"י מהגרים מאיטליה ומייצר יינות "עולם חדש" טיפוסיים. ליין - תשעה חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות, שליש מהן חדשות. 13.5% כוהל בנפח. באף פרי בשל ופרחים. צבע אדום רך. גוף בינוני.

כמה? 65 שקלים.

הכי מתאים ל: פיצה, פסטה, קציצות ברוטב, תבשיל עוף.

דבר המבקר: יין חמוד להפליא עם פירותיות נחמדת ואיזון נאה. זה אכן מוצר עולם חדש אמיתי, שמייצר אטרקטיביות ברורה בחיך. עם זאת, הוא אינו חוטא במניירות עולם חדש מבאסות, קרי במוחצנות יתר. אין כמותו ללגימת יומיום לא מחייבת אך משמחת בבית, בכל ימות השנה.

VALUE FOR MONEY: ארבע וחצי מתוך חמש.

בארבע מילים: VINO DI CASA אמיתי.

דומיין סיינט מישל, ברוט בלאן דה נואר

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: מבעבע סמוק יבש מאוד מדומיין סיינט מישל (שבבעלות שאטו סיינט מישל מוושינגטון סטייט). עשוי מענבי פינו נואר בלבד (להבדיל משמפניה בלאן דה נואר, שם חייבים תמהיל של יינות לבנים ואדומים). חצי שנת השתבחות בטרם שיווק. 11% כוהל בנפח. באף פירותי מאוד. גוף בינוני.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: טפאס, סביצ'ה, נשנושי גבינות קשות.

דבר המבקר: מבעבע מעודן יחסית, מורכב יחסית, פירותי. ליגה שלמה מעל מבעבעים פשוטים בהרבה, המתומחרים ב-25 שקלים פחות ממנו בלבד. פינו נואר למבעבעים שונה לגמרי מפינו נואר ליין אדום. מלבד היותו מבעבע סימפטי ביותר ומעניין למדי, מדגים היין הזה עוד זווית מהמנעד של זן הפינו נואר.

VALUE FOR MONEY: שלוש וחצי מתוך חמש.

בשבע מילים: בלאן דה נואר בסגנון עדות העולם החדש.

ויתקין, פינו נואר 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: הנציג המקומי בטעימה הוא יין על טהרת ענבי פינו נואר שנבצרו ביבול נמוך במיוחד, מכרם במורדות הרי יהודה. ויתקין הוא יקב הדבק בשיטות העולם היין הקלאסי. לפיכך, יושן היין 10 חודשים בחביות עץ אלון מבורגונדי, כדי לחדד את טאץ' בורגון בניחוחותיו וטעמיו. 14% כוהל בנפח. צבע אדום כהה יחסית. אף עשיר. גוף בינוני.

כמה? 95 שקלים.

הכי מתאים ל: גבינות חריפות, עוף בכל צורות ההכנה, קבב, צלעות טלה ואפילו תבשילי קדירה.

דבר המבקר: פינו נואר ישראלי של יקב שחרט על דגלו יצירת יינות מזנים מקובלים פחות כאן. אם יינות בורגון הם דוגמה לעבודה עם פינו נואר בתנאי הגידול הקלאסיים שלו, באקלים קר, היין של ויתקין ממחיש פינו נואר שגדל באקלים ים תיכוני חמים וטופל בשיטות קלאסיות ככל האפשר. יין מסוגנן וטוב.

VALUE FOR MONEY: שלוש וחצי מתוך חמש.

במילה אחת: מהנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

וילה מריה, פינו נואר סלאר סלקשן מרלבורו, 2008

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: פינו נואר מיקב ניו זילנדי נחשב בארצו ומוערך בעולם, החוגג השנה יובל להיווסדו. 100% ענבי פינו נואר. שנה בחביות עץ אלון צרפתיות. 14% כוהל בנפח. צבע אדום עמוק. אף פירותי מאוד. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 135 שקלים.

הכי מתאים ל: נתחי סינטה דקים צרובים עם רוקט ופרמזן. סנדביץ' רוסטביף.

דבר המבקר: האף מתקיף במיני פירות מגוונים. גם החיך מוצף פירות, לטעמי כמעט מוצפת מידי. ובכל זאת, זה יין אלגנטי, בוודאי לא אגרסיבי. מהנה בהחלט, אף אם מעט יקר יחסית לאיכויותיו.

VALUE FOR MONEY: שלוש מתוך חמש.

בשתי מילים: נעים להכיר.

דומיין פייבליי, ז'בריי-שמברטאן פרמייר קרו 2007

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בורגון רציני מיקב מנואי סאן ז'ורז', בו מגדלים את הענבים בכרמים השייכים למשפחת פייבליי, הבעלים, למעלה משבעה דורות. 13% כוהל בנפח. צבע אדום רך. אף מלא פירות ופרחים. גוף מלא.

כמה? 425 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות רציניות ומורכבות.

דבר המבקר: עכשיו תורו של התותח הכבד. קוט דה נואי קלאסי, הזוכה להערכה רבה לאורך שנים. יין שבנוי היטב. רבדי טעם רבים שמשתחררים בחיך בהדרגה עד לסיומת המרשימה. טאנינים רכים. איזון טוב. אלגנטיות רבה. יין מצוין.

VALUE FOR MONEY: קצת קשה לבחון את סוגיית התמורה לכסף ביינות יקרים. 425 שקלים הם הרבה כסף. התמחור של היין הזה ריאלי לאיכויותיו.

בשלוש מילים: בורגון מליגת העל.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully