וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנות מולקולרית חדשה תיפתח בירושלים

25.12.2012 / 19:20

הבישול המולקולרי יוצא מחזקתם של המגה שפים ויורד אל העם: סמוך לשוק מחנה יהודה תיפתח בעוד שבועיים החנות המולקולרית הראשונה בארץ, ובה מוצרים, סדנאות, סרטונים, ואפילו מעבדה צמודה

סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים תיפתח בעוד כשבועיים חנות יוצאת דופן: Moleculari מולקולרי- science & kitchen שמה. את החנות פותח השף שחר דבח (26), ויהיו בה שתי קומות. בראשונה תשכון החנות עצמה, ובשנייה תהיה מעבדה מולקולרית, שבה ייעשו הפיתוחים השונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדגמות מולקולריות בחנות החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות גילו הצעיר, לדבח יש ניסיון קולינרי לא קטן. בגיל 21 הצטרף כשותף במסעדת רשלה בירושלים, ובגיל 22 הפעיל את חברת הקייטרינג טנגו. הוא גם שימש כטבח במסעדת נומה המפורסמת בקופנהגן, ואף עבד שנתיים במסעדת מסה התל אביבית. כיום הוא השף הראשי של המסעדה הצרפתית שה יוג'ין במצפה רמון, מרצה לבישול מולקולרי בבתי מלון ובבתי ספר שונים בארץ, ופועל במרץ על מיזם החנות המולקולרית שלו. שותפו למיזם הוא השף גיא בן סימון, שעבד במסעדת הירושלמית 1868 ובמסעדה המולקולרית פינק בבירה.

"שנים חשבנו לפתוח את החנות הזאת", מספר דבח, "מאז שהתחלתי להתעסק בבישול המולקולרי. עכשיו זה מתאפשר".
הקומה הראשונה בחנות תציע ציוד מולקולרי נרחב. החל מאבקות שונות, מכשירים לבישול מולקולרי, כלי מטבח שונים, וכן מעדנייה מולקולרית של מוצרים שבן סימון ודבח מייצרים. יהיו שם ג'לטינים שונים, פרחים אכילים, ריבות מולקולריות, פירות וירקות מיובשים, משקאות של סודה עם קוויאר פירות שמכינים מקום, גלידות מחנקן נוזלי בקיץ, ועוד.

המעבדה שבקומה השנייה צבועה כולה לבן, עם צנטריפוגות, פיפטות חשמליות וכל הציוד הנדרש לבישול מולקולרי. פה יבצעו השניים את ההכנות למאכלים הנמכרים במעדנייה, ויערכו מחקרים ופיתוחים למוצרים המשווקים.

"המטבח המולקולרי משדרג כמעט כל מנה, וגם נותן פתרונות להרבה בעיות. למשל בעיית המחסור בחמאה במטבחים הכשרים הבשריים. הפתרון המולקולרי נקרא קסנטן - זה חומר פרווה, יעיל וחסר טעם, שמסמיך בחום ובקור. ככה לא צריך לחפש תחליפים גרועים כמו קורנפלור או ג'לטין. חוץ מזה, המטבח המולקולרי נותן אפשרויות לרגישים לגלוטן, לאנשים שחסר להם סידן, או לכאלה שרגישים ללקטוז. הם יכולים לקבל את הסידן שלהם מקוויאר מנגו, שיש בו המון סידן מרוכז, בלי לקטוז בכלל".

מסעדת פינק. עומר מירון
מנה מולקולרית במסעדת פינק של השותף גיא בנסימון/עומר מירון

החנות תמכור ציוד למסעדות, לבתי מלון, וכמובן לצרכנים פרטיים סקרנים. דבח: "בשנתיים האחרונות, ככל שאני מרצה יותר, כך מגיעים אלי יותר אנשים שמבשלים מולקולרי בבית", הוא אומר. "קודם באים לסדנאות של פסטות ובשרים, ואז לסדנה מולקולרית, שם הם מקבלים ערך מוסף של הלימוד. אחרי סדנה כזאת, אנשים רוצים לקנות את החומרים הללו. לא מדובר בחומרים יקרים, ואפשר להכין איתם ארוחות משוגעות בבית".

במקביל לפתיחת החנות יעלה לאוויר גם אתר אינטרנט, ובו אפשרויות להזמין את כל המוצרים והמכשירים באמצעות משלוח, למקומות שונים בארץ. במעבדה גם יתקיימו סדנאות אינטימיות, וייערכו סיורים בשוק, שבמהלכם ידגים דבח את ההבדלים בין המטבח הישן למודרני. במקום גם יוקרנו סרטוני הסברה על הבישול המולקולרי, וכן יועסק צוות מיומן כדי לתת עצות, מתכונים ופתרונות ללקוחות מבולבלים.

Moleculari מולקולרי- science & kitchen. רחוב עליאש 8, ירושלים. כשר.
שעות פתיחה: א'-ה' 9:00-21:00, ו' 9:00-15:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully