וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוד הלחם האבוד של צפון אברקסס

11.2.2013 / 16:48

מתכוני ניצול שאריות מובילים לפעמים למנה מושלמת. כך גם במקרה של הלחם האבוד. שף אלדד שמואלי מצפון אברקסס של אייל שני בת"א מסביר איך מכינים אותו נכון

האמריקאים קוראים לו פרנץ' טוסט. הצרפתים מעדיפים את השם הפיוטי לחם אבוד. כך או כך, מדובר במנה שמענגת מיליוני אנשים ברחבי העולם, וכפי שקורה הרבה פעמים בחיים, היא נולדה מניצול נכון של שאריות. זו מנה נטולת יומרות, המוכיחה כי לא צריך מיליון מרכיבים ושעות של הכנה, על מנת לספק קינוח לא פחות ממושלם.

שף אלדד שמואלי ממסעדת צפון אברקסס בתל אביב (בבעלות השף אייל שני) התחיל להכין לחם אבוד באחת ממשמרות שבת בבוקר. הוא הגיע למסעדה, הציץ בחומרי הגלם שבמזווה, והחליט להכין ריבת ענבים, שיוכל להגיש לצד החלה שנשארה מהיום שעבר. הוא ערבב גם בלילת חלב וחלמונים, והתוצאה: מנה עשירה ומתוקה, שהפכה ללהיט במסעדה, טייק אוף שובב על מתכון בעל שם זהה שהגה אייל שני.

חשוב להשתמש בחלה קלאסית, ולא בחלת בריוש או חלה מתוקה, כי המתכון עשיר גם ככה. כמו כן, חשוב לשים דגש על שימוש בחלה בת יום לפחות. חלה טרייה ולחה לא תספוג את הבלילה, בעוד שחלה יבשה, תספח יותר נוזלים.

לחם אבוד צפון אברקסס. אפיק גבאי
לחם אבוד/אפיק גבאי

לחם אבוד של צפון אברקסס

חומרים:
חלה קלאסית מרובעת, בת יום לפחות
1/4 ליטר שמנת
1/4 ליטר חלב
50 גרם סוכר לבן
5 חלמונים
גרידה מחצי לימון
חמאה לטיגון


אופן ההכנה:
1. בקערה גדולה, כזו שאפשר יהיה לטבול בה את פרוסות החלה בקלות, טורפים יחד את כל חומרי הבלילה.

2. פורסים את החלה לפרוסות בעובי 2 ס"מ. טובלים את פרוסות החלה בבלילה, ומשרים אותן כשתי דקות. מוציאים ונותנים לעודף הנוזלים לטפטף החוצה. מצפים בסוכר משני הצדדים.

3. מחממים מחבת עם כפית חמאה על אש בינונית. כשכל החמאה נמסה ומבעבעת, ולפני שהיא הופכת לחומה, מניחים עליה את פרוסות החלה המצופות סוכר.

4. שלב הטיגון הוא השלב הקריטי. מתחילים את הטיגון על חום גבוה, ומזיזים את המחבת כל הזמן, כדי שהחלה לא תידבק ושהקרמל לא יישרף. אחרי דקה מנמיכים את האש ומטגנים על להבה נמוכה עוד 3-4 דקות.

את הלחם האבוד מומלץ להגיש עם קצפת רכה, עם רמז למתיקות, וכל מרמלדה שאוהבים.

עוד מתכוני קינוחים של מסעדות שאפשר להכין בבית:
מרקיז שוקולד של מסעדת שילה
קינוח סחלב וחלבה של שגב משה
קינוח ברולה בננות של רשת ג'ירף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully