וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יינות איכות לבנים מניו זילנד

2.7.2013 / 14:14

אבי אפרתי לוגם מתוצרי יקב אסטרולאב ונהנה מיינות עולם חדש מסוג אחר - פירותיים ופתייניים, אך גם מורכבים ומרשימים

יינות איכות לבנים מניו זילנד

טעימת השבוע מוקדשת ליקב אסטרולאב (Astrolabe) מניו זילנד. אסטרולאב מצוי באזור מרלבורו (Marlborough) ומייצר בעיקר יינות לבנים. זה יקב מרשים, שמתאמץ בכל מאודו שלא ליפול לשבלונה הטיפוסית של יינות העולם החדש; זו המספקת יינות חנפניים, אטרקטיביים, מניפולטיביים וחסרי אופי ועומק. כאן יש אמנם מקדם פירותיות מוחשי עד מאוד, בעיקר של פירות טרופיים/אקזוטיים. רק שבמקביל בולטת חומציות משמעותית, מינראליות נאה ביותר, ורמת מורכבות גבוהה בהרבה מזו שאנו מורגלים לה ביינות מהסוג הזה.

אלה אינם יינות זולים, אבל רבים מהם טובים מאוד עד מצוינים, מתאימים לארוחות מורכבות מן הים, או כאלו שבהן מוגשים בשרים לבנים; ובעלי פוטנציאל התיישנות נאה ביותר. יינות אסטרולאב הבסיסיים מוגשים בכמה וכמה מסעדות בתל אביב. בטעימה הנוכחית תמצאו גם את היינות הגבוהים יותר. למי שטרם נחשף אליהם, הנה הזדמנות להיכרות בסיסית בטרם טעימה. לחיים!

אסטרולאב, דורביליאה סוביניון בלאן 2010

Astrolabe, Durvillea, Sauvignon Blanc 2010
בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: דורביליאה הוא יין הבסיס של אסטרולאב. שמו נגזר מאצת ים מהאזור. צבעו זהוב-ירוק. באף סל שלם של פירות אקזוטיים, עם נוכחות בולטת לפסיפלורה. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 102 שקלים.

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי.

דבר המבקר: יין הבסיס של אסטרולאב, אהוב ליבן של הבנות בכמה ממסעדות תל אביב, מתעתע משהו. הוא זה שאמור להיות שיעור המבוא לנבכי הסוביניון בלאן של אסטרולאב. לטעמי, הוא לא לגמרי עושה את זה. לא כי הוא רע, חלילה. זה יין עולם חדש טיפוסי מאוד, חמוד עד מאוד, שכולו פרי. למעשה, מדובר בלא פחות ממטע פירות שלם. רק שה-DNA של אסטרולאב, הבא לידי ביטוי ביינות הבאים בתור, נוכח כאן פחות. אסטרולאב עושים יינות מורכבים ומשמעותיים. הנוכחי קיצי, קליל וחביב. לא פחות, אבל גם לא יותר. מתאים מאין כמותו לאוכל וייטנאמי ותאילנדי.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשתי מילים: בסיסי ונחמד.

אסטרולאב, מארלבורו, סוביניון בלאן 2012

Astrolabe, Marlborough, Sauvignon Blanc 2012
בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד שמקורו בענבי סוביניון בלאן מ-19 כרמים שונים. כל יין מכרם נתון תוסס במיכל נפרד, ורק לאחר מכן נוצר הבלנד. צבע ירוק-קש. באף גויאבות, פסיפלורה ולמון גראס. גוף בינוני, נוטה למלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 149 שקלים.

הכי מתאים ל: אוכל מן הים.

דבר המבקר: מעלים הילוך. יין פירותי מאוד. גם כאן ישנו מלוא הטנא פירות אקזוטיים. מקדם החומציות גבוה משמעותית ביין הזה, וכמוהו נוכחות העשבוניות הירוקה; עימם עולה בבירור גם מידת המורכבות של היין. "עולם חדש" חד משמעי; אבל מי שעבורו משמש המונח שם נרדף ליינות חנפניים נטולי מורכבות ואופי, יופתע כאן מאוד. יין מצוין.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: אלגנטי, מרשים ומהנה.

אסטרולאב, אוואטארה וואלי, סוביניון בלאן 2011

Astrolabe, Awatere Valley, Sauvignon Blanc 2011
בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סוביניון בלאן משני כרמים באזור אוואטרה. הענבים תססו במיכלי אל חלד. צבע זהוב קש. באף למון גראס וליצ'י. המון ליצ'י. גוף בינוני. 13.4% כוהל בנפח.

כמה? 153 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: הליצ'י מציף כל חלקה באף. כשמגיעים לחיך נחשף יין שמורכבותו מפתיעה. יובש חד משמעי, חומציות טובה, מגע מינראלי ברור. זה יין מאוזן להפליא, גסטרונומי מאוד, אקספרסיבי וראוותני מחד, אבל לא שתלטני כלל. מהנה ושווה ביותר.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

ב-15 מילים: אם הייתי צריך לבחור יין אחד מבין החמישה, אין לי ספק על מי הייתי הולך.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אסטרולאב, דה רוקס, פינו גרי 2008

Astrolabe, The Rocks, Pinot Gris 2008
בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% פינו גרי מכרם יחיד, המכונה "אואזיס הקטנה", בעמק אוואטארה. צבע זהוב. באף אפרסק ותפוח ירוק. גוף בינוני, נוטה למלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 202 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים ברטבים עשירים. בשרים לבנים.

דבר המבקר: עוד יציאה מפתיעה. יין שלא מקפיד על מוחצנות יתרה. אפשר אפילו לטעות בו ולחשוב שהגיע מעולם היין הקלאסי, ולא ממרלבורו, ניו זילנד. מאידך, גם המאפיינים הקלאסיים של פינו גרי אלזסי למשל, לא ממש נוכחים בו. לצד החמיצות החזקה והטובה, יש גם נגיעה של מליחות, קצת כמו ביינות בורגון (שאבלי, למשל). יין איכותי ומורכב, שחושף שפע רבדים על החיך. מצוין לדגים ופירות ים עשירי רוטב. בעל פוטנציאל התיישנות בן 5 שנים לפחות, שללא ספק ייטיבו איתו עוד.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה. לא יין זול, אבל מקדם הייחודיות שלו חד משמעי).

בשבע מילים: הכי עולם ישן, בלב מאפליית העולם החדש.

אסטרולאב, טאיהואה, סוביניון בלאן 2010

Astrolabe, Taihoa, Sauvignon Blanc 2010
בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין הדגל של אסטרולאב מושתת על ענבי סוביניון בלאן שמקורם בכרם יחידני – TAIHOA , בתת האזור KEKERENGA COAST. הכרם עבר דילול אשכולות, לשם השהיית הבשלת הענבים והנמכת החמיצות, ותסס על שמרי פרא ושמרים נוספים. צבע זהוב. באף ליים, בננות ופסיפלורה, אבל לא רק. נוכח כאן בבירור ניחוח חד משמעי ודומיננטי של זיעה. אל יקל ראשכם בדבר. מדובר בתכונה המעידה על מידת מורכבותו ואופיו של היין. נדיר למצוא ניחוחות כאלו ביינות הטכניים והמהונדסים של העולם החדש. 13% כוהל בנפח.

כמה? 353 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים איכותיים, בשרים לבנים, ברווז, עגל.

דבר המבקר: כאמור, האף, שמפליג מעבר לפרי אל מחוזות בית השחי המיוזע, מבטיח רבות. החיך מקיים גם מקיים. יין מורכב מאוד, מרשים מאוד, שהעשבוניות הירוקה נוכחת בו מאוד, ושיש בו מינראליות מצוינת. כמו יינות איכותיים וגבוהים באמת, לגימתו היא סוג של תהליך. כמו יינות גדולים ומורכבים, בשלב זה של חייו עודנו עולל. פוטנציאל ההתיישנות, בתנאים אופטימליים, יכול להגיע אפילו ל-7-8 שנים. כבר בעוד שנתיים ניתן יהיה ליהנות ממנו ממש.

ב-17 מילים: יין מרשים, ששווה לקנות ולאחסן כמה שנים בתנאים הולמים. בעוד 5 שנים הוא יהיה גדול ממש.

  • עוד באותו נושא:
  • יין לבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully