וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי המיס את הקופסה שלי? 10 המשלוחים הכי מבאסים

תקופת המונדיאל היא חגיגה למשלוחי אוכל, אבל ערב הגמר הגדול הגיע הזמן לעשות חשבון נפש. 10 הדברים הכי מתסכלים בהזמנת משלוח

ShutterStock

אתם יושבים בבית ואין לכם שום דבר במקרר ואפס כוחות להתחיל לבשל את מה שכן נמצא בבית. הפתרון הפשוט והאולטימטיבי הוא משלוח. מהיר, טעים, מספק ובאפס מאמץ. רק חבל שכל כך הרבה פעמים גודל הציפיה כגודל האכזבה והמשלוח המיוחל הופך לארוחה עצובה. הנה 10 דברים מבאסים שבוודאות קרו לכל מי שהזמין משלוח הביתה ושרד כדי לספר.

נודלס בטייק אוויי. ShutterStock
נודלס בטייק אוויי/ShutterStock

אוכל קר
פסטה מהבילה, המבורגר שהרגע נצלה או מרק רותח הם רק דוגמאות למנות שאמורים לאכול בטמפרטורה מאוד מסוימת. אבל מה לעשות שפער הזמנים בין יציאת המנה מהמטבח ועד שהיא נוחתת על שולחננו מניב פעמים כל כך רבות מנות פושרות עד קרירות. במקרה של מזמין לא עצלן שטרם כילה את המנה בעודה קרה, נדרש חימום מחדש. החימום במיקרוגל (כי למה שנחמם במחבת, היינו כבר מוותרים על המשלוח ומבשלים בעצמנו) כמובן מנטרל את ההנאה שבמשלוח ועשוי בחלק נאה מהמקרים להפוך את המנה לעיסה במצב צבירה מפוקפק.

איפה הרוטב שביקשתי?
לבצע משלוח של אוכל בדיוק לפי ההזמנה הוא סוג של עבודת אמנות שלא הרבה מסעדנים בישראל מצליחים לדייק בה. סיפוק כל גחמות הסועד קשה גם ככה במסעדה עצמה, אבל שם לפחות אפשר לתקן. במקרה של הזמנת משלוח הביתה שגיאה הוא טעות שלא ניתן לחזור ממנה. ביקשתם סלט בלי בצל וקיבלתם אותו עם, מה תעשו עכשיו חוץ מלדוג עצמאית את החתיכות הסגלגלות מתוך הקופסה? כנראה ששום דבר. בדיוק כמו במקרה שישכחו את הרוטב שלכם או ישכחו לצרף את הקופסה עם הקינוח.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
משלוח של אוכל אינדונזי. ShutterStock
הפרדה בין רמכיבי המנה, א"ב במשלוחים/ShutterStock

גדר הפרדה
מקומות שיש להם נסיון במשלוחים, תמיד ישלחו לכם מנה להרכבה. זה אמנם מעט מסתכל, בעיקר אם האגוזים בקופסה אחת, הגבינה באחרת, הירקות לסלט בשלישית והרוטב ברביעית. אבל זה עדיף על האלטרנטיבה - גושי גבינה שמתערבבים בירקות, יציקת נודלס מסמורטטת, עוף חם עם חסה וירקות טריים שהופכים למדובללים בזכות החום הרב.


עומס מערכות
מי מאתנו לא מזדהה עם הציפיה לאוכל נהדר שמתעוררת שניה אחרי שבוצעה ההחלטה להזמין משלוח. בשלב הזה כבר עברנו על תפריט המסעדה הנבחרת באינטרנט, ריירנו, החלטנו מה אנחנו רוצים, התקשרנו כדי לבצע את ההזמנה, ואז, או אז, אנחנו מקבלים הודעת טקסט או מלל מתנצל מהמוקדנית על עומס במערכת וזמן המתנה ארוך מהרגיל. בשלב הזה כבר לא ניתן לסגת ולבטל את ההזמנה כך שלא נותרת ברירה ומסכימים אבל תחושת התסכול והרעב המכונן לא יפוצו גם על ידי המשלוח הטוב ביותר בעולם. כי להמתין ברעב שעתיים פשוט לא שווה את זה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריקודים בתוך הקופסא/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוסר הוודאות הורג אותנו
אין ויכוח על כך שלהתקשר למסעדה כלשהי ולחכות בסבלנות עד שמוקדן או אחראי משלוחים יענה לטלפון ויהיה בקשב לכל מה שאנחנו אומרים, זה קצת מיושן. אבל אין מה לעשות-מענה אנושי עדיין גורם לנו לתחושת ביטחון ולהרגשה שההזמנה שלנו נחתה על אוזניים כלשהן, גם אם הן היו באותו הזמן באמצע סרביס הומה. אך כיום, למסעדות ורשתות רבות יש מערכת הזמנות דיגיטלית באינטרנט, שאיכשהו אף פעם לא מספקת את אותה תחושה. בעקיר אם לא נשלח המייל או הודעת טקסט שמוודאת שההזמנה התקבלה, ההגעה של המשלוח תהיה בגדר נס, קצת כמו שליחת מזוודות על המסוע לפני טיסה - אף פעם אי אפשר להיות בטוחים שהן תהיינה שם כשננחת.


בישול מתמשך
המשוואה די ברורה. כשאוכל רותח נכלא בתוך קופסת פלסטיק חנוקה נוצרת סירקולציית אוויר שבמסגרתה כל מה שנמצא בקופסה פשוט ממשיך להתבשל ולאבד ממרקמו וטעמו המקורי. במקרה הכי טוב, קופסת המשלוח הגיעה אליכם 20 דקות אחרי שנארזה והמנה שרדה את המסע ולא הפכה לעיסה בלתי ברורה. אבל במקרה הפחות טוב, השליח נתקע בארבעים דקות של פקקים ואתם קיבלתם קופסה לא אטרקטיבית עם מנה שכבר לא ניתן לזהות. אולי עדיף מתכתחילה להזמין משהו קר ולא לקחת את הסיכון.

קופסת אוכל. ShutterStock
קופסת אוכל מזכוכית/ShutterStock

הפלסטיק נמס לתוך המנה
תניחו שניה בצד את העובדה שאסור לחמם קופסאות פלסטיק במיקרוגל וצריך להעביר את משלוח במלוא הדרו לצלחת. נניח שאתם מתעצלים לחמם ובאים להתנפל על המנה, ואז נתקלים במה שהוא מסוג המקרים הקשים ביותר שיכולים להיות, כשהמנה הלוהטת עיוותה את צורתה של קופסת הפלסטיק לחלוטין, ולא מן הנמנע שחלקים מזעריים מהקופסה הותכו ביחד אתה היישר אל תוך המנה שלכם. יאמי.


דמי משלוח
אנחנו אף פעם לא לומדים ותמיד בעת ביצוע ההזמנה הבטן כבר מקרקרת ואנחנו נופלים בסיטואציות שבמצב צבירה שבע בחיים לא היינו עוברים עליהן בשקט. כשהשליח בדלת ובאים לשלם לו פתאום מגלים שהמנה עלתה קצת יותר ממה שחשבנו. הגם שמדובר בכמה שקלים בודדים, בין 10-20, שאולי זניחים ביחס למחיר המנה, הקונספט מרתיח.בעיקר כי זה הסכום שממילא תוכנן לטיפ. מרוב רעב כנראה שנבלע את הצפרדע כדי לבלוע את האוכל שלנו במהרה ונבטיח לעצמנו - זו הפעם האחרונה שזה קורה. עד הפעם הבאה.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אפקט הנסיעה
נסיעה מטלטלת על טוסטוס מספיקה כדי לפזר את כל התוספות שמעל הפיצה לכל עבר בתוך הקרטון, לשפוך את המרק ולהרטיב את כל שקית הנייר שבתוכה הוא מגיע, ולצפות את העולם ברוטב טריאקי ריחני. במקרים קשים הרוטב של הנודלס מצליח להרטיב גם את הקרטון שהוא נמצא בתוכו וממלא את כל השקית בדביקות חמוצה-מתוקה שפשוט הורסת את התאבון.


אין סכו"ם ומפיות
הסעיף האחרון אמנם לא רלבנטי למזמין הביתי, אבל זה לא משנה וחייב להיות א"ב אצל כל מקום שמוציא משלוחים. בטח שאם נמצאים במשרד או במקום יחסית מרוחק, בלי סכו"ם בקרבת מקום, הסיטואציה מזכירה סיגריה מיוחלת בלי מצית. אם כבר מוציאים משלוח, אז לחשוב גם על הדברים הקטנים כי כשהטחינה נוזלת בלי מפית או מגבון לח, או כשהמרק המהביל כה קרוב אבל כה רחוק בלי כף בנמצא, זה בעיקר מתסכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully