וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדה בטייוואן מגישה מנה שנקראת "יחי הנאצים"

20.8.2014 / 15:48

מסעדה בטייוואן חצתה גבול חדש כשהעניקה למנת פסטה גרמנית את השם " יחי הנאצים". בעקבות ההדים והסערה שעוררו הפרסומים המסעדה התנצלה והחליפה את שם המנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנת המריבה במסעדת רוקמיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדבר האחרון שאפשר לומר על טייוואן הוא שחסרות שם מסעדות מטורללות. יחד עם זאת, ידיעה שהתפרסמה השבוע מראה כי מסעדה איטלקית בטייוואן חצתה גבול חדש של פוליטיקלי קורקט. מסעדת רוקמיל שנמצאת בNew Taipei City במדינה נכנסה לשטח אש כשכינתה מנה חדשה תחת השף "יחי הנאצים" (Long Live the Nazis).

מנהל המסעדה ובעליה, צ'או יה סין בן ה-24, אמר השבוע בראיון "כשהחלטנו על שם לפסטה, לא העלינו על דעתנו שהמילה נאצי תייצר כזאת מחלוקת". הוא אמר כי הוא מתנצל מעומק לבו על חוסר הרגישות שהפגינה המסעדה והודה כי הוא יודע מעט מאוד על מלחמת העולם השניה.

לדבריו, מטרת השם הייתה לעזור ללקוחות לעשות את הקישור בין גרמניה למנת הפסטה, שהמרכיב העיקרי בה הוא נקניקיה גרמנית. במשך שנה שלמה נמכרה המנה בלי שום פידבק נסער, וזו אף נחשבת אחת המנות הפופולריות ביותר. בעלי המקום אמר כי מטרת השם הייתה לעזור לציבור להבין שמדובר במנה גרמנית. לאחר שתחנת טלוויזיה מקומית שידרה את הסיפור על השם מעורר המחלוקת, המסעדה התמודדה עם תלונות רבות מהציבור והחליטה לשנות אה שם האומלל. השם החדש שנבחר לכבוד הופעתה של גרמניה בגביע העולם 2014 הוא " World Champion Spaghetti", ספגטי אלופי העולם.

הנציגים הגרמנים והישראלים בטיוואן הביעו הלם וצער על השם שניתן למנה, באמירה שזה מראה על חוסר הבנה והעדר רגישות לגבי ההיסטוריה והשואה ומצביע על פערי ידע עצומים של טייוואן על ההיסטוריה האירופאית.

ייצוגים לנאצים ואייקונים משויכים לגרמניה שכיחים למדי במדינה. כך למשל במסעדה בעיר טאיפיי הוצגו תמונות נאצים במחנות ריכוז ותמונות של אסורים יהודים במחנות על הקירות בשנת 2000. בעלי המסעדה הוריד את התמונות לאחר פרסום הידיעה וטען כי לא ידע שהתמונות פוגעות ברגשותיו של ציבור כלשהו. בשנה שעברה, אדם צולם על ידי התקשורת במגינה לבוש במדי SS במהלך הפגנה נגד להט"בים. כשנשאל לגבי מלבושיו ענה האיש "אני נגד לה"טבים וכך גם היו הנאצים".

  • עוד באותו נושא:
  • מסעדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully