וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופו למתחילים: מה ההבדל בין סושי טבעוני לצמחוני?

18.3.2015 / 14:24

לגרין רול, הסושיה הטבעונית החדשה, יש כל כך הרבה פוטנציאל שחלקו לא ממומש, שקשה שלא להתאכזב. גם בלי דגים, סושי נחשב למעדן, ועם קצת הקפדה על פרטים יכול להיות פה ממש שמח. גם לנשים בהיריון

גרין רול. יואב בן דב,
סושי טבעוני זה טעים?/יואב בן דב

נתוני פתיחה

לפני שלושה חודשים נפתחה במרכז תל אביב סושייה טבעונית שאמורה לתת מענה לא רק לאלה שנמנעים מאכילת דגים מטעמי מוסר, אלא גם להיריוניות הרבות ברחבי העיר, שהרול היפני מותיר אותן עם קרייבינג מטורף ולא ממומש, ואת הבעלים שלהן סתם מוטרפים. הסושיה, בבעלות איציק שלם התמקמה ברחוב מונטיפיורי בתל אביב, בטבורה של השכונה שאנחנו במערכת מכנים "קרית טבעון" - וכוללת מסעדות ומקומות טבעוניים כמו ננוצ'קה, זכאים, פיצריית החתול הירוק, המעבר, בודהה בורגר ועוד .

לגרין רול הגעתי גם מפני שלא אכלתי סושי כבר זמן מה, וגם כי תהיתי בקול, וגם בשקט, מה ההבדל בעצם בין הסושי הצמחוני שאכלתי לפני כמה חודשים לבין הסושי הטבעוני. התשובה אגב, הייתה מאירה ומלמדת, ובהמשך תגלו אותה גם אתם, ולא זו לא רק הסכין שחותכת את הדגים.

בשולחן ליד

בעיקר שליחי טייק אווי. בערב שבו הגענו נדמה כי כולם מעדיפים להשאר בבית מול הטלוויזיה. מה הפלא? יום ראשון, שגם ככה סובל מאפיל לא מושך בעליל, הפגנה בכיכר שגורמת לחסימות בעיר ובחירות לא פשוטות שממשמשות ובאות. והרי לכם מקדם באסה רציני.

אווירה ושירות

קיוויתי לקחת איתי הריונית שהחשק לסושי כבר מעביר אותה על דעתה, אבל לא מצאתי אחת כזו, אז גייסתי את הדבר הכי קרוב- חברת ילדות, שאוהבת סושי כמעט כמו שהיא אוהבת ילדים. על האווירה והשירות אין הרבה מה להגיד, לא שהם היו גרועים, רק שלא ממש הייתה אווירה כי היינו רק שתינו, וקיבלנו שירות מאוד אישי.

המקום הקטן, מכיל ארבעה שולחנות, שני ברים קטנים, דלפק ומטבח פתוחים ומעוצב בפשטות. תמונות הדגים שמעטרות את הקירות, גרמו לי בהתחלה אומנם להרים גבות, אבל אז הבנתי שזה בעצם כמו קיר עדות במוזיאון, ואולי זו הסיבה שהתאורה פה חזקה מדי. חצי סיבוב של כפתור המפסק, והמקום יכול אפילו להפוך לסקסי. בטח כשסביבו נמצאים חלק ממקומות הבילוי הכי שווים בעיר.

בטור הקודם

טופו למתחילים: נמצאה הפיצה הטבעונית הכי טובה בתל אביב

לכתבה המלאה
גרין רול סושיה טבעונית. ליהי שורש,
האם האבוקדו הספיק? צמד ניגירי/ליהי שורש

מה אוכלים?

מלבד סושי על כל סוגיו המוכרים – רולים, קונוס, ניגרי וקומבינציות, תמצאו פה גם דים סאם. אנחנו בחרנו בקומבינציה שכללה סנדביץ' סושי עם טופו ופטריות שיטאקי, גרין רול עם אבוקדו אינסייד אאוט ומאקי אספרגוס, צמד ניגירי עם אבוקדו ורביעיית דים סאם עם מילויים של פטריות, תרד, בטטה וירקות מוקפצים. עד שהם הגיעו, ביקשתי מהבעלים להבין מה ההבדל בין סושי צמחוני לטבעוני. כדי לא להאריך במילים, ולהגיע לאוכל, הנה סיכום: הסכין פה לא נוגע בדגים - מה שמהווה מוקד משיכה לא מבוטל גם להריוניות, אין פה טמאגו, שהיא בעצם חביתה יפנית, בטריאקי אין דבש והספייסי מיונז פה הוא כמובן בלי ביצים. זהו, ועכשיו לאוכל.

את הארוחה פתחנו עם חמוצים אסיאתיים שמגיעים ללא תשלום, והם אלה בעצם שסימנו את אופי הארוחה כולה - לא ניכר בהם שום זכר לטעמים אסייאתים, והטעמים שכן נכחו היו לא מספיקים. גם ברולים של הסושי שהרכיבו את הקומבינציה, החוסר המובחן בטעמי הסושי שיכולים וגם מגיעים בכלל מהאצה ולא מהדג, כמעט ולא היו שם. כשאתה מוציא את הדגים מהמשוואה רוב הנטל נופל על האצה שתספק את הטעם. באופן מפתיע היא לא הורגשה. אולי עודף האורז בסנדביצ'ים וגם ברול האינסייד אאוט אבוקדו שאכלנו הצליח לחסום אותה.

בניגירי ציפינו לכמות גדולה של אורז, מפני שזה המבנה שלו, אבל אם קודם היו חסרים טעמים אחרים חוץ מהאורז, פה כשהוא מרכיב כל כך חשוב, הדחיסות שלו, דווקא הייתה יותר מורגשת, והאבוקדו שעליו, שבדרך כלל, לפחות מבחינתי מצליח להציל כמעט הכל, נותר חיוור. את מקומו באופן לא מפתיע תפסו הרטבים- ספייסי מיונז חריף בלי ביצים, ורוטב טריאקי עם סוכר וסאקה היוו תחליפים מעולים לרטבים הסטנדרטים ועבורנו לפחות שידרגו את החוויה.

גרין רול סושיה טבעונית. ליהי שורש,
שום זכר לאסייאתי. דים סאם/ליהי שורש

הדים סאם שבכלל מגיע בסין, נדחף בעל כורחו ללא מעט סושיות בארץ, וגם לגרסה הטבעונית הוא נכנס. הזמנו מנה של ארבעה דים סאמים שהגיעו בארבעה מילויים שונים: תרד, פטריות, ירקות ונבטים מוקפצים ובטטה. גם פה, המילויים היו מתובלים בסגנון מזרחי, אבל לא זה הרחוק אלא יותר הים תיכוני. המוצלחים יותר היו זה של הבטטה והפטריות, והם נעטפו בבצק צבעוני, שלמרות שהיה מעט עבה מדי, היה טעים ורך.

מחיר

קומבינציה יחיד- 42 שקלים/ קומבינציה זוגית-85-99 שקלים. רביעיית דים סאם- 26 שקלים. צמד ניגירי- 14 שקלים.

שורה תחתונה

בניגוד לחלק מהמפלגות שהתמודדו על הבחירות רק אתמול, גרין רול מביאה איתה אג'נדה, אבל גם חוסר ניסיון. הרעיון נהדר, הביצוע יכול להיות יותר טוב, אבל אם אתם יושבים בבית, ואתן נשים בהיריון, העובדה שעושים פה משלוחים יכולה להציל לכם את חיי הנישואין. אני כנראה אמשיך לאכול את הסושי שלי צמחוני עם רוטב סויה בצד.

וברוח הבחירות:

גרין רול סושיה טבעונית. ליהי שורש,
גרין רול סושיה טבעונית/ליהי שורש

מדד הטבעונות: 5

מדד הטבעונות. SHUTTERSTOCK, מערכת וואלה! NEWS
מדד הטבעונות/מערכת וואלה! NEWS, SHUTTERSTOCK

כתובת

גרין רול, מונטיפיורי 30, תל אביב, 03-5245731. עושים משלוחים בתל אביב ולאיזור הבורסה ברמת גן.

  • עוד באותו נושא:
  • סושי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully