וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהשבדים של מאסטר שף השתלטו על איקאה

29.7.2015 / 14:08

הצמד השבדי בעונה הנוכחית של מאסטר שף קיבל מאתנו משימה: לבשל מנה שבדית במקום הכי אותנטי - המטבח של איקאה. אייל גרש ומישה לדרמן נענו לאתגר

צילום: עידו שחם, עריכה: יותם וקס

בעונה הנוכחית של מאסטר שף הגיעו לנבחרת שני שבדים, בערך. שבדי אחד "אמיתי", מישה לדרמן, שנולד בשטקוהולם, ועשה עלייה לארץ, ושבדי "מזויף" אייל גרש, שהתאהב בתרבות השוודית, עבר לגור שם למספר שנים, וכעת מנסה להנחיל את המטבח הסקנדינבי גם כאן בארץ. ביקשנו מאייל ומישה שיכינו עבורנו שני מתכונים שבדים, מהמטבח שלא בטוח שאנחנו מכירים כל כך טוב, ואין בארץ מקום יותר שבדי לעשות את זה בו - מאשר במטבח של איקאה.

המתכון של מישה: כדורי בשר שבדים עם טוויסט ישראלי

מאסטר שף באיקאה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
כדורי בשר שבדים/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

מישה לדרמן נולד בשבדיה ועלה לארץ לפני בסך הכל שלוש שנים. עד לא מזמן הבישול היה אצלו בגדר תחביב בלבד, למשפחה ולחברים, עד שהחברים שלחו אותו למאסטר שף. מישה אוהב לבשל טעמים מהבית, אותם הוא מתבל עם קמצוץ ישראלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חומרים ל-4 מנות:
20 תפוחי אדמה ננסיים
חופן שמיר
10 בצלי שאלוט
2 שיני שום
500 גרם בשר בקר טחון (עם הרבה שומן)
200 גרם חמאה (לשומרי כשרות ניתן להחליף במחמאה)
צרור פטרוזיליה
1 ביצה
כף חרדל דיז'ון
2 כפות קמח
1 כף ציר בקר
1 כף סויה
ריבת חמוציות
מלח
פלפל
שמן זית
צ'ילי קצות
מנגו

אופן הכנה:

1. מרתיחים בסיר מים לתפוחי האדמה עם 5 ענפי שמיר ומלח. מכניסים את תפוחי האדמה למים לכ 15-20 דקות, עד שהם רכים מספיק בשביל להעביר דרכם סכין.

2. בינתיים מקלפים את השאלוטס ומכניסים 6 מתוכם לתנור בחום של 200 מעלות, עם שמן זית, מלח ופלפל, לכ-30 דקות עד שהם מזהיבים.

3. קוצצים דק את ארבעת בצלי השאלוט הנותרים, ו-2 שיני שום ומטגנים בשמן זית כ-5 דקות, עד שהם הופכים שקופים.

4. מערבבים בקערה את השום והבצל עם הבשר, מוסיפים פטרוזיליה קצוצה היטב, ביצה, חרדל, מלח ופלפל, ומערבבים היטב עם הידיים עד להיווצרות תערבות אחידה.

5. יוצרים מהתערובת עיגולים קטנים בעזרת ידיים רטובות. מטגנים את הקציצות עם חמאה (אם משתמשים במחמאה - כף מחמאה ושמן זית), כ- 4-5 דקות. מוציאים את הכשורים מהמחבת, נפטרים מהשומן המיוצר, ומוספים עוד חמאה.

6. מוסיפים למחבת עם החמאה 2 כפות קמח ועם מטרפה ומערבבים היטב. מוסיפים את ציר הבקר ונותנים לתערובת לרתוח 3-4 דקות. מוסיפים מלח, פלפל, כף סויה וכף ריבת חמוציות, מערבבים יחד.

7. שופכים את הרוטב בצלחת נמוכה, חותכים את תפוחי האדמה לרבעים ומפזרים בכל צלחת, מסדרים את כדורי הבשר (כ-8 כדורים למנה) ומנקדים בריבת החמוציות. מקשטים עם פטרוזיליה קצוצה, שמיר, צ'ילי קצוץ, ומגרדים מנגו מלמעלה.

המתכון של אייל: עוגת שמרים עם אוכמניות כחולות מרציפן והל

מאסטר שף באיקאה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
עוגת שמרים עם אוכמניות כחולות/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

אייל גרש נולד בארץ. את האהבה לכל מה שקשור לתרבות השוודית הוא רכש דרך להקת אבבא בגיל צעיר. כשקצת גדל, הוא נסע לשוודיה, למד את השפה, אימץ את המבטא וכמובן התאהב באוכל. למאסטר שף הגיע על מנת לתת במה למטבח הסקנדינבי, האהוב עליו. אייל בחר להכין עוגת שמרים עם אוכמניות כחולות, מרציפן והל. מדובר במתכון סקנדינבי קלאסי, עם חומרי גם וטעמים אשר נפוצים במטבח הזה.

חומרים לבצק:
500 גרם קמח לבן
25 גרם שמרים (שמרית)
1 כפית הל
100 גרם חמאה
1/2 כוס חלב
1 גביע קטן של שמנת חמוצה (100 מ"ל)
2 ביצים
130 גרם סוכר
קורט מלח

חומרים למילוי:
100 גרם מרציפן רגיל מגורד בפומפיה
75 גרם חמאה רכה
75 גרם סוכר
1 כף הל טחון
1 שקית סוכר וניל (10 גרם)
50 גרם אוכמניות כחולות טריות או דובדבנים חצוים ומגולענים (אפשר להשתמש ב-5 כפות ריבת אוכמניות במקום פירות טריים)


אופן ההכנה:

1. בסיר קטן ממיסים את החמאה עם החלב עד שהיא נמסה לחלוטין והתערובת פושרת.

2. בקערת מיקסר עם וו לישה מערבבים את הקמח, ההל והשמרים. מוסיפים את החלב לאט. מוסיפים את גביע השמנת, הביצים והסוכר. ממשיכים לערבל עד לקבלת בצק (6-7 דקות). מוסיפים את המלח וממשיכים לעבד את הבצק עד שהמלח נבלע לתוך הבצק.

3. מסדרים את הבצק בצורת כדור בקערת המיקסר בעזרת קלף (לא מעבירים לקערה אחרת מכיוון שקערת המיקסר כבר חמימה, מה שמזרז את ההתפחה) ומכסים במגבת למשך שעה תפיחה.

4. בזמן ההתפחה מכינים את המילוי: מערבבים במעבד מזון את חומרי המלית (למעט האוכמניות) עד שמתקבלת עיסה חלקה. מוציאים לקערית ושומרים בצד מחוץ למקרר.

5. מקמחים משטח נקי, מוציאים את הבצק מהמיקסר בעדינות ומשטחים לצורת ריבוע גדול ודק באמצעות מערוך. מורחים את מחית המרציפן על הבצק ומעל את האוכמניות.

6. מגלגלים את הבצק בעדינות מהחלק העליון לחלק התחתון לצורת ספירלה כך שמתקבל בצק ארוך בצורת נקניק. חותכים בעזרת סכין חדה בעדינות את הבצק לעיגולים.

6. מניחים בתוך תבנית עגולה או מרובעת אחד ליד השני, מכסים במגבת למשך שעה נוספת להתפחה שנייה.

7. מורחים על העוגה ביצה טרופה עם מעט מים. אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות במשך 15-25 דקות עד שהעוגה מוכנה. מוציאים מהתנור ומקררים בטמפרטורת החדר.

מאסטר שף באיקאה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
מסדרים את העיגולים בתבנית עגולה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully