וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 עובדות על אפונה מיובשת

18.5.2016 / 9:00

היא מכונה" כדור ברזל" בזכות ערכיה התזונתיים ומעשירה ומסמיכה תבשילים ומרקים. האפונה היבשה היא מסוג חומרי הגלם שתמיד כדאי להחזיק במזווה, אבל איך הכי נכון לאחסן אותה? ואיך צריך לבשל אותה? כל התשובות בפנים

ShutterStock

1

האפונה נחשבת לירק גינה, אבל בוטנית היא למעשה פרי, כיוון שהיא מכילה זרעים שהתפתחו בפרחים.

2

מה מכינים? תבשילים, מחיות ומרקים – המפורסם שבהם מרק סן ז'רמן. וגם קציצות – כמו פלאפל ובורגרים צמחוניים או טבעונייים.

3

מדובר במאכל שידוע על אכילתו כבר 5000 שנה, כשהגרסה הטרייה הפכה לפופולרית רק במאות האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

4

כדור ברזל, כך האפונה היבשה מכונה לעיתים. היא מכילה חלבון, ליזין, וויטמינים מקבוצה B A ו- C וכמות רבה של מינרלים כמו ברזל, אשלגן וסידן. כמו כן יש בה סיבים תזונתיים.

מרק אפונה, סוגת.
לא חייב להיות חם.מרק אפונה מרענן עם נענע

5

קנייה ואחסון. אמנם האפונה היא קטניה יבשה, אבל אפונה יבשה שעמדה יותר מדי זמן על המדף (בחנות או במזווה שלכם) לא תתתרכך גם אחרי שעתיים וחצי של בישול. קנו במקומות שיש בהם תחלופה של סחורה והימנעו מאפונה שצבעה צהבהב ולא אחיד. אם אתם קונים באריזות, ודאו שתאריך התפוגה רחוק, לפחות שנה. שמרו בכלי אטום אחרי הפתיחה.

6

השרייה. משרים במים למשך 12 שעות, אחרת האפונה לא תתרכך בבישול וגם תהיה קשה לעיכול. מומלץ להשרות כמות כפולה מהדרוש ולהקפיא.

7

מבשלים בסיר גדול עם הרבה מים ובלי מלח במשך שעה וחצי או עד לריכוך. סיר לחץ יקצר את זמן הבישול ל-30-20 דקות (יש כאלה שאפילו מוותרים על ההשריה במקרה כזה).

מרק אפונה. ShutterStock
"כדורי ברזל"/ShutterStock

8

משרים וטוחנים (ללא בישול). אם רוצים להכין קציצות פלאפל או בורגרים, משתמשים בחלבון של האפונה הלא מבושלת, כדי לגבש את התערובת עם תבלינים ועשבי תיבול, ללא צורך בביצים, פירורי לחם או חומרים מקשרים אחרים. ממש כמו שעושים עם חומוס בהכנת הפלאפל הקלאסי.

9

אפונה ועור.נטורופתים ממליצים על אכילת אפונה יבשה במצבים של אקנה, סבוראה ופסוריאזיס.

10

אפונה ואיכות הסביבה. האפונה משמשת כמעין דשן טבעי, בכך שהיא קולטת חנקן מהאוויר ופולטת אותו לקרקע. בכך היא גם מסייעת לווסת את הגזים באוויר וגם את החומרים המזינים בקרקע. בהמשך לכך, לאחר קציר הפירות, צמח האפונה מתפרק במהירות בקרקע והופך בעצמו לדשן אורגני טבעי. כמו כן, גידול האפונה אינו דורש הרבה מים.

מערכת וואלה
  • עוד באותו נושא:
  • אפונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully