וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק סושי: פסטיבל האוכל היפני

13.6.2016 / 8:27

אמנם ניתן למצוא סושי בכל קרן רחוב ואפילו מרק ראמן כבר די פשוט למצוא, אבל עדיין יש לנו הרבה מה ללמוד בנושא המטבח היפני האותנטי. הגענו לפסטיבל האוכל בבית השגריר היפני, ודיברנו עם המובילים בתחום על מה עוד יש לנו ללמוד בדרך לשם

צילום וידאו: עידו שחם, עריכה: נטלי זברו, תמונה: אנטולי מיכאלו

לכאורה, מה עוד יש לנו לדעת על אוכל יפני? בישראל יש היום סושי כמעט בכל עיר בארץ, ואפילו ילדים בני 5 כבר דורשים אותם לארוחת ערב. יפן זה כאן? אז זהו שלא ממש; הסושי אמנם כבש כבר מזמן את הרחוב הישראלי, אך הקולינריה היפנית היא הרבה מעבר, וגם, למען האמת, סושי אמיתי צריך לדעת איך לעשות. זאת הסיבה ששגריר יפן בישראל, קוג'י טומיטה, מקיים זאת השנה השלישית בביתו שבהרצליה פסטיבל אוכל יפני לקהל מקצועי בתחום האוכל.

אושיות קולינריות כמו מיכל אנסקי, עופרה גנור, יובל בן נריה ועוד רבים אחרים קיבלו את ההזמנה והתייצבו בבית השגריר ביום שלישי האחרון על מנת לכבד בנוכחותם באירוע. מטרת האירוע כפי שהגדירה אותו השגרירות היפנית, היא לחשוף את הישראלים לעוד חומרי גלם, על מנת שהמטבח היפני בישראל יצליח להגיע כמה שיותר קרוב למקור. במהלך הפסטיבל הוצבו 12 דוכנים אשר הציגו 80 מוצרים מהמטבח היפני. "מה שהכי אהבתי בדברים של השגריר, זה שהוא סיפר שהוא רואה כאן סושי בכל פינת רחוב, ולמרות שזה לא ממש דומה לסושי היפני, הוא מקבל את זה באהבה", אמר לנו אייל קיצ'ס, בעל מסעדת דה באן התל-אביבית, המתמחה בסטריט פוד אסיאתי, עם דגש על מנות יפניות.

דיינינגס. צילום: אנטולי מיכאלו,
סושי במסעדת דיינינגס. יש מסעדות שמצליחות להישאר נאמנות למקור/צילום: אנטולי מיכאלו

"אנחנו התרגלנו בארץ לאכול אוכל יפני עם חומרי גלם ישראליים. אוכל יפני צריך לאכול עם חומרי גלם יפנים", אמר גרי פרנקו, מנהל בכיר בחברת ITOCHU, אשר בין היתר עוסקת בייבוא של מוצרים יפנים. "יש רשתות ומסעדות שכבר עובדות היום עם חומרי הגלם האותנטיים, אבל יש לנו עוד דרך לעבור, ולכן יש חשיבות רבה לאירועים כמו זה". גם לבשלנים הביתים יש היום יותר ויותר "כלים" לבישול של מטבח יפני בבית, הרבה בזכות רשת מזרח-מערב אשר מציעה מגוון של פריטים בתחום. "אם בעבר היו לנו 20 מוצרים ברשתות סופרים גדולות כמו רמי לוי היום יש לנו מבחר של 120 מוצרים", אומר יגאל אלטמן, מנהל המכירות של הרשת, ומוסיף, "אפילו השוק החרדי, שבעבר לא הצלחנו להגיע אליו, גם הוא מתחיל להיפתח לאוכל הזה, ומבין שסויה אמיתית חייבת להיות מיוצרת ביפן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דה באן. דן פרץ,
דה באן התל אביבית. שותפה למהפכה/דן פרץ

ואיפה השפים הישראלים נכנסים בסיפור? גם להם יש חלק לא קטן בתיווך האוכל הזה לקהל הסועדים. "אם לפני 5 שנים כשהתחלנו לעשות ראמן בדה באן לא ממש הכירו את זה כאן", אומר קיצ'ס, "אז היום גם אהרוני עושה ראמן וכולם יודעים מה זה. אז אנחנו מצליחים להתקדם לאט, ויש לי גם חלק קטן בזה, אבל יש לנו עוד דרך ארוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully