וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עונת החבושים

23.11.2016 / 8:51

השף איתן ונונו ממסעדת החלוצים אוהב לעבוד עם חומרי גלם עונתיים ומזדרז לנצל את עונתם הקצרה של החבושים, לשמר בסירופ מתובל ולהכין מהם קינוח קל וטעים עם בצק עלים פריך, קרם יוגורט ופיסטוקים

לחבושים בסירופ, קרם יוגורט, בצק עלים ופיסטוקים. דרור עינב
קינוח טעמים קליל ומלא בטעמים. בצק עלים עם קרם יוגורט וחבושים/דרור עינב

בשנים האחרונות יש תחושה שאפשר להשיג את רוב הירקות כמעט כל השנה. במקרה של הפירות, זה עדיין שונה. בקיץ אנחנו זוכים לשפע הפירות הגדול ביותר ובחורף אנחנו עוברים בעיקר להדרים, קצת אגסים ותותים בשלב מאוחר יותר. החבושים מופיעים לתקופה קצרה בלבד בסתיו, ולא כדאי לפספס אותה. הפרי עצמו לא ניתן לאכילה במצבו הטבעי, אלא אם אתם ממש אוהבים עפיצות ושיניים שבורות. חבושים זקוקים לבישול ארוך, רצוי בתוספת סוכר, אבל ניתן לשלב אותם גם במנות עם בשר, כתוספת.

כשקונים חבושים, מחפשים כאלה ללא כתמים, בעלי קליפה חלקה וצהובה ורצוי קטנים. הרעיון הוא לקנות כמות גדולה של פרי בעונתו ולשמר אותו להמשך השנה, כמה שאפשר. במתכון שלי את החבושים ניתן לשמור בסירופ במקרר עד חודש. אם תרצו לשמר אותם לזמן ארוך יותר הוסיפו כמות סוכר בבישול ביחס של 1:1 לפרי והוא יחזיק גם 6 חודשים. אם לא הצלחתם לשים ידכם על חבושים, אפשר להחליף את הפרי במתכון באגסים ולקצר את זמן הבישול בהתאם. את הפרי בסירופ המתובל נניח על בצק עלים עם קרם יוגורט עיזים ופיסטוקים.

חבושים. ShutterStock
רצוי לבחור חבושים קטנים בעלי קליפה חלקה וצהובה/ShutterStock

מצרכים:

לחבושים בסירופ:
1/2 2 קילו חבושים (או אגסים)
1/2 ק"ג סוכר (או 1/2 2 סוכר במידה ורוצים לשמר לזמן ארוך)
1 לימון סחוט למיץ
2 מסמרי ציפורן
2 עלי דפנה
2 מקלות קינמון
מים לכיסוי

לקרם יוגורט:
250 מ"ל שמנת מתוקה
1 מקל וניל
50 מ"ל יוגורט עיזים

להרכבה:
בצק עלים על בסיס חמאה, שהופשר לילה במקרר
פיסטוקים קצוצים

עוד באותו נושא

שווה את ההשקעה: מבשלים עם חבושים

לכתבה המלאה

1. חוצים את החבושים ומוציאים את הליבה והגרעינים. מחממים סיר גדול עם מים שיכולו לכסות את הפרי ומבשלים עם הסוכר. מוסיפים מיץ לימון, ציפורן, עלי דפנה, וקינמון. כשהמים רותחים, מוסיפים בזהירות את החבושים ומוודאים שהמים מכסים הכול.

2. מבשלים תוך בעבוע עדין במשך שעתיים. אם משתמשים באגסים מבשלים 40-60 דקות. מוציאים את הפרי מהסיר, מסננים את הנוזלים מהתבלינים ומחזירים את הנוזל (שעתה הוא בצבע אדמדם בהיר) לסיר להצטמצמות נוספת עד אשר הנוזל מגיע לסמיכות הרצויה, כלומר לסירופ. שומרים את הסירופ בצנצנת.

3. לקרם יוגורט: בקערה טורפים את השמנת המתוקה עם זרעי הוניל והיוגורט עד לקבלת קציפה תפוחה.

4. הבצק: מחממים תנור ל-200 מעלות. חותכים את הבצק למלבנים או כל צורה שתבחרו, מניחים את הבצק על נייר אפיה ומכניסים לתנור ל-20 דקות.

5. הגשה: לאחר שהחבושים התקררו אפשר להסיר להם קליפה בעדינות (לא חייבים). חותכים את חצי הפרי לרצועות (חצי אמנסה בשפה המקצועית) ומניחים מעל הבצק האפוי בתוספת קרם יוגורט, פיסטוקים קלויים שקצצנו, ומעל הכול זילוף של הסירופ שהצטמצם.

מסעדת החלוצים 3. החלוצים 3, תל אביב. 03-523-1016

איך בוחרים ומבשלים עם חבושים? כל הפרטים

איתן ונונו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully