וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים סוף סוף מצאו שיטה להוציא את טיפת הקטשופ האחרונה מהבקבוק

28.2.2017 / 10:28

המאבק היומיומי שלכם בבקבוק הקטשופ יהיו בקרוב נחלת העבר: חוקרים עלו על פטנט בעזרתו תוכלו למצות את כל תכולת הבקבוק, גם אם הרוטב סופר סמיך ודביק

Massachusetts Institute of Technology/Youtube

הימים בהם לחצתם וניערתם בעצבנות את בקבוק הקטשופ בניסיון לחלץ את טיפת הרוטב האחרונה – יגיעו לסיומם בקרוב. חוקרים מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, פיתחו חומר לכיסוי פנים בקבוק הקטשופ, היוצר משטח חלקלק שמאפשר לרוטב הסמיך ביותר להחליק בקלות החוצה.

הציפוי החלקלק הקרוי LiquiGlide נצמד לצמיתות לצידי הבקבוק מבפנים ומאפשר לנוזל הסמיך לגלוש החוצה בלי להותיר שאריות בבקבוק. לדברי ד"ר סמית' דיוויד, שפיתח את המוצר, מעבר לכך שהציפוי יעזור לצרכנים ליהנות מהמוצרים שרכשו עד תום, הוא גם צפוי להפחית את כמות המזון שנזרק רק כי הוא תקוע באריזה שלו.

שיטה להוצאת קטשופ מבקבוק. Massachusetts Institute of Technology/Youtube, צילום מסך
הקטשופ מחליק בקלות בזכות שכבת מגן חלקלקה הנמצאת בפנים הבקבוק/צילום מסך, Massachusetts Institute of Technology/Youtube

עוד באוכל:

עוד באותו נושא

הסוד נחשף: הטריק להוצאת קטשופ מבקבוק זכוכית - שרק 11% מהציבור יודעים עליו

לכתבה המלאה

"בגלל ייצור של מוצרים עם תכולה סמיכה, מדי שנה נזרקים בערך 200 מיליון גלונים של חומרים התקועים במארזים", אמר סמית' לחדשות BBC, "יש בערך 40 ביליון מארזים עם חומרים שנותרים בהם, כך שלטכנולוגיה יש פוטנציאל להביא להפחתה משמעותית ביצירת פסולת".

השותף להמצאה, פרופסור קריפה ורנאסי, הוסיף ששמירה על בקבוקים נקיים יכולה גם להפחית באופן דרסטי את השימוש במים ואנרגיה, כמו גם את העלויות הכרוכות בשטיפת בקבוקים לפני מחזור. "יש לזה פוטנציאל עצום במונחי קיימות", הוא הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצבע הלבן לא נדבק למכסה בזכות ה-LiquiGlide/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוקרים כבר העניקו את המוצר שלהם לחברת Orkla הנורווגית, ספקית מובילה של מוצרי צריכה, שהשתמשה ב- LiquiGlide לציפוי מוצרי מיונז הנמכרים גם בגרמניה, סקנדינביה ובכמה מדינות אירופאיות אחרות. עם זאת, החברה מקווה שזו רק ההתחלה ומצפה לשווק את המוצר שלה ליצרני ועסקי מזון, מוצרי יופי ומוצרים ביתיים. "הציפוי שלנו יכול לעבוד עם מגוון רחב של מוצרים, כי אנחנו יכולים להתאים אותו לדרישות הספציפיות של כל מוצר מתבקש", הוסיף ורנאסי.

  • עוד באותו נושא:
  • קטשופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully