וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול, להתפלל, לכתוב

9.5.2017 / 12:47

אוכל וכתיבה הם שני נושאים שלכאורה אין ביניהם הרבה. בסדנה חדשה מראה שרה גלב כי החיבור ביניהם מצליח להפרות את שני התחומים

קציצה ומחברת. סיון שהרבני,
קציצה ומחברת/סיון שהרבני

החיבור בין אוכל לכתיבה רחוק מלהיות טריוויאלי. אבל מסתבר, שיש ברעיון הזה לא מעט. שרה גלב גדלה בקיבוץ, היא לא הגיעה מבית שמבשלים בו, ודווקא בגלל זה נאלצה ללמוד לבשל וחקרה את רזי המטבח. עם השנים התאהבה במטבח בכלל ובאוכל הטבעוני בפרט. במקביל, התחברה גם לעולם הכתיבה ובימים אלו היא עובדת על רומן ראשון. כך הבשיל בראשה הרעיון לייצר סדנאות שיחברו בין המילה הכתובה לאוכל. לדבריה, אוכל הוא עניין רגשי וככזה הוא מסמל בית, שורשים ועוד דברים רבים נוספים, שרק מחכים להתגלות, כשהאוכל משמש כהשראה וקטליזטור לכתיבה. כך למשל לדבריה, חוש הריח כל כך עוצמתי בגופינו, שריחות בולטים מילדותנו יכולים להציף מבחר זיכרונות. סדנאותיה של גלב המשלבות בין נושאי כתיבה והאוכל נמשכות כ-3 שעות, עם הפסקה קצרצרה והעלות היא 350 שקלים ליחיד, 600 שקלים לזוג.

רביעיית מוסקה. שובל ויז'ניצר,
מוסקה/שובל ויז'ניצר

הקהל

הסדנה מיועדת ל-8-12 משתתפים, כשגלב יכולה להעביר אותה מכל מקום בארץ ופונה הן לבודדים והן לקבוצות מאורגנות. בין המשתתפים בסבב הנוכחי: גרגרנים, טבעונים וצמחונים, חובבי כתיבה שעוסקים בה באופן חובב או מקצועי, וגם חוגגי יום הולדת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שרה גלב. סיון שהרבני,
שרה גלב/סיון שהרבני

אופי

סדנה מאד קלילה, ששמה דגש גדול יותר על הכתיבה מאשר על האוכל. האווירה נעימה ולא פורמלית. כחלק מהאווירה הביתית והמשוחררת היין נמזג ללא תחתית וניתן למלא את הכוס בחופשיות בכל רגע נתון, כשגלב והעוזרת שלה דואגות לכל. בכל פעם מגיעה מנה חדשה לשולחן ושרה מכריזה על הנושא הבא לכתיבה. המשתתפים טועמים את המנה וממשיכים לשלב הכתיבה ובסיומו, מי שמעוניין, חולק את הטקסטים שכתב. לקבלת המתכונים מזמינה שרה את המשתתפים לדף הפייסבוק שלה, שם הם מפורטים במלואם.

המקום

הסדנאות של גלב מתקיימות לרוב באותה דירה מרווחת ביפו, באווירה לא פורמלית בדגש חזק על אירוח ביתי. המשתתפים ישובים בסלון רחב הידיים של הדירה, מסביב לשולחן ארוך. המנות מוגשות לשולחן אחת אחרי השניה, ובכל פעם הן מגיעות לצד נושא כתיבה חדש. את הלוקיישן אפשר לשנות לפי דרישה בהזמנה לקבוצות וגם גלב עצמה עושה לעתים סדנאות בחוץ, כך למשל, אחת מהסדנאות העוסקת בנושא חופש מתקיימת על יאכטה.

מחברת וקינוח. סיון שהרבני, מערכת וואלה! NEWS
קינוח בננות מקורמלות וקרם קוקוס/מערכת וואלה! NEWS, סיון שהרבני

מה אוכלים פה?

מנות טבעוניות, כשהתפריט מתעדכן לפי נושא הסדנה כשבכל סדנה מוגשות חמש מנות. בסדנה הזו הוגש אנטיפסטי אדמה עם דלעת וערמונים – מנה המקושרת לנושא האדמה; קציצה של נחמה -קציצת ירקות ועשבי תיבול שמגלמות קול מן העבר ומביאות השראה לכתיבה על מאכל ילדות אהוב; סלט ארבעת הטעמים – סלט ראשד עם עשבי תיבול , אגוזים, תאנים ותפוח עתיר טעמים שמציף זכרונות; מוסקה – שכבות של חציל ותפוחי אדמה עם רוטב פלפלים ועגבניות בציפוי טחינה פריך – עוסקת בדמות משמעותית מהעבר; קינוח בננות מקורמלות במייפל עם שבבי שוקולד וקרם קוקוס – מעשה ילדות אסור או סוד מהילדות.

למי מתאימה הסדנה?

לטבעונים, צמחונים וכל מי שנהנה מאוכל, לא בהכרח לבשלנים שיכולותיהם לא יוכלו לבוא לידי ביטוי. זאת גם סדנה ראשונית מעולה למי שאוהב לכתוב למגירה ורוצה לחלוק את ההגיגים שלו עם העולם אבל מהסס.

קציצה ומזלג. קרן אגם,
קציצה ומזלג/קרן אגם

נקודה לשימור

בניגוד לכל הסדנאות שמחייבות איזושהי זיקה לבישול, כאן הנושא הכללי מאפשר לכל אחד להתחבר, וממש לא צריך להיות פודי. למעשה, גם אנשים שלא מתעניינים כל כך באוכל אבל אוהבים כתיבה, בהחלט ימצאו את עצמם כאן. חוץ מזה, שרה גמישה מאד וזורמת עם כל צורת ביטוי ומי שמתקשה בכתיבה יכול להגיד בע"פ את הרהוריו על הנושא המדובר.

נקודה לשיפור

הקישור בין האוכל לנושאי הכתיבה הוא לא תמיד מובהק ולעתים אף רופף, כך שחשוב שמי שמגיע לסדנה יעשה זאת בראש פתוח.

הסדנאות הבאות: ב - 6 ביוני תתקיים סדנה ביפו בנושא זהות.

קציצות. שובל ויז'ניצר, מערכת וואלה! NEWS
קציצות/מערכת וואלה! NEWS, שובל ויז'ניצר

קציצות בטטה וקישואים טבעוניות/ שרה גלב

אפשר לאלתר במתכון הזה בלי סוף – להחליף את הירקות , להוסיף שיבולת שועל או בורגול במקום קמח, להוסיף עדשים או אגוזים

מצרכים ל-12 קציצות בגודל בינוני:
2 בטטות בינוניות או אחת גדולה, מגורדות
בצל, מגורד
2 קישואים
2 גזרים
שני שליש כוס טחינה גולמית
כוס – כוס וחצי פירורי לחם
כף שמן זית או שמן קוקוס
כף אבקת קארי
שורש ג'ינג'ר בינוני, מגורד
עשבי תיבול: חצי צרור בזיליקום או כוסברה
מלח פלפל
מיץ מלימון אחד


אופן ההכנה:
1. מגרדים את הבטטה, הקישואים, הגזר והבצל. מוסיפים את שאר החומרים ולשים עד לקבלת עיסה נוחה לעבודה – אפשר להוסיף טחינה או פירורים לפי הצורך.

2. מחממים תנור ל-180 מעלות ואופים לשלושים ארבעים דקות.

3. הופכים את הקציצות לעשר דקות נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • טבעונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully