וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מצאו: זו הסיבה האמיתית שהשוקולד מלבין במקרר - וכך תמנעו זאת

25.3.2018 / 0:06

מתברר שרק עכשיו חוקרים הצליחו לפענח מדוע השוקולד מלבין או מאפיר אם מאחסנים אותו במקרר למשך זמן רב מדי - והאם זה בריא לנו לאכול אותו גם במצב הזה?

5 עובדות על שוקולד/מערכת "אסור לפספס"

תכנית הטלוויזיה הבריטית "Food Unwrapped" חשפה השבוע פרט מדהים: רק לאחרונה גילו מומחים מדוע השוקולד שלנו מלבין או מאפיר אם אנחנו לא אוכלים אותו במידית - והאם זה בכלל בריא לנו. מתברר שמדי שנה נזרקים לפח שוקולדים בעלויות של מיליוני דולרים רק בגלל הופעת כתמים לבנים. זו גם התלונה השכיחה ביותר מצד לקוחות בבריטניה. מנחה תכנית התחקירים הבריטית, ג'ימי דוהרטי, יצא לבדוק את הסוגיה הבעייתית, שלמען האמת רובנו עד היום התעלמנו ממנה - אולי כי שום אבקה לבנה ומסתורית שמופיעה לנו על השוקולד לא באמת תמנע מאתנו לחסל אותו.

שוקולד מלבין. Librakv, ShutterStock
גם אתם נתקלתם בתופעה המוזרה וחשבתם שהשוקולד סתם מלבין מקור?/ShutterStock, Librakv

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

למה שוקולד מריר הוא לא בריא כמו שחשבתם?

לכתבה המלאה

כעת נחשף שהאבקה הלבנה הזאת היא למעשה חלקיקי שומן שעולים מתוך השוקולד אל פני השטח - בהתחשב בטמפרטורה בה אנו מאחסנים את השוקולד. שמירה על השוקולד במקום קר מדי או חם מדי תגרום ללובן המוזר הזה להופיע - אולם עדיין ניתן לאכול ממנו ללא חשש כשזה קורה. מה שמפתיע במיוחד בכל הנושא הוא שמדובר בממצא חדש של חוקרים ממפעל בהמבורג, גרמניה, שם הם השתמשו במכונת הרנטגן הגדולה בעולם כדי לפענח את הסוגיה. החוקרים גילו שהאבקה הלבנה עולה על פני השטח דרך סדקים זעירים בשוקולד, המופיעים כשהשוקולד לא מאוחסן בטמפרטורה הנכונה - העומדת על בין 14 ל-18 מעלות צלזיוס.

ככה זה נראה בתוכנית

החוקר ד"ר סטפן רות' הסביר לג'ימי כיצד חלקיקי השומן מופיעים על פני השוקולד, הוא אמר: "גבישי שומן נמסים והשומן מתחיל לנוע דרך הסדקים. השומן עובר דרכם ומגיע אל פני השטח". מאחר שההלבנה עולה לתעשיית השוקולד מיליוני דולרים מדי שנה, שוקולטיירים (אנשים שמקצועם הוא הכנת מוצרי שוקולד) עובדים על דרכים למנוע אותה. הפתרון הטוב ביותר המוצע כרגע הוא לאחסן את השוקולד בתנאים הטובים ביותר למניעת סדקים. עם זאת, תמיד אפשר גם פשוט לאכול את השוקולד מהר לפני שהם נוצרים. בינינו, לא נראה שמישהו פה יסרב להצעה הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully