וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה בשחקים: השינויים שעוברים על האוכל במטוס

28.4.2018 / 7:30

האם בקרוב תוגש החמגשית המבאסת במנות סו וויד מפוארות? ארוחת גורמה בגובה של 30,000 רגל מעולם לא נראתה קרובה יותר

ארוחה מטוס טיסה. ShutterStock
אוכל של טיסות/ShutterStock

שאלתם את עצמכם פעם למה עם כל הפיתוחים הטכנולוגיים שהושגו עד היום, האוכל במטוסים עדיין שומר על רמתו? מאז ומתמיד האוכל המוגש במהלך טיסות, בדגש על מחלקת תיירים, היה רחוק מלהיות פסגת הקולינריה. הארוחה בחמגשית בדרך כלל נראית כמו מנה עצובה ותפלה שחוממה במיקרוגל. אבל כשהרעב משתלט במהלך טיסה אם לא מתארגנים על סנדביצ'ים מבעוד מועד, אין ברירה אלא לאכול את מה שיש. הטסים, אחרי הכל, הם לקוחות שבויים.

גם בפני חברות התעופה עומדים שפע אתגרים בדרך למנה טעימה: שטח מצומצם מאד לחימום האוכל במטוס, לוגיסטיקות מסועפות ושינוע כמויות של אוכל למטוס לפני ההמראה. כתבה רחבה שעסקה בנושא במגזין וויירד, איבחנה כי בתקופה האחרונה מסתמנת מהפכה איטית אך עקבית בשחקים שהולכת לכיוון של מנות איכותיות יותר ופרסונליזציה של המנות. בעבר אופציה של אוכל צמחוני או כשר הספיקה, ובאופן מסורתי המטוסים מועמסים ב-40 אחוז ארוחות עוף, 40אחוז בקר ו-20 אחוז צמחוני. אבל כיום הצרכנים דורשים יותר.

עוף בסו וויד. נמרוד סונדרס
הכנת מנה בסו וויד/נמרוד סונדרס

אחד מהשינויים בתחום עתיד להגיע מחברת Cuisine solutions. החברה מנסה לשנות את פני הדברים בחמגשית של חברות התעופה, באצעות שיטת הבישול בסו וויד שלטענתם נהדרת לטיסות. בבסיס השיטה האוכל נאטם בשקיות וואקום ונכנס למעין ג'קוזי בטמפרטורה מבוקרת. לכל מרכיב, בין אם מדובר בעוף בשר או ירקות יש הטמפרטורה האופטימלית שבישול בה מבטיח תוצאה אולטימטיבית. הדבר הכי חשוב כאן הוא שבגובה של 30,000 אלף רגל בהעדר לחות, האוכל נוטה להתייבש משמעותית מהר יותר מאשר על הקרקע. בשיטת הסו וויד המיצים והלחות נכלאים בתוך הבשר, ומשמרים את הטעם שלו.

עוד באותו נושא

אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?

לכתבה המלאה
ארוחה במטוס אוכל בטיסה מטוס. ShutterStock
צפוי שינוי דרמטי? ארוחה במטוס/ShutterStock

זה לא השינוי היחידי שמסתמן בתחום. פרנקנברג, יצרנית ארוחות מגרמניה, יצרה סוג חדש של ארוחות ורסטיליות לטיסה, שבמהלך נארז כל רכיב במנה בנפרד. בחזון החברה המנה תאורגן לפני ההגשה בהתאם לדרישות הספציפיות של כל נוסע, כך שאם מישהו לא אוהב ברוקולי ניתן יהיה להסיר את המרכיב עוד בשלב ההכנה ולהגיש לנוסע את המנה בדיוק כמו שהוא אוהב.

לא רק שיטות הבישול משתכללות, גם ההיצע מתרחב. חברת אייר קנדה למשל יצרה שיתוף פעולה עם "פרשי", רשת מזללות אוכל בריא הפועלת במדינה. במסגרת שיתוף הפעולה אף מוגש בארוחה הלהיט הגדול של דור המילנאלז: טוסט אבוקדו.

עוד שידרוג שהוסיפו חברות התעופה כדי לתקשר עם הסועדים היא לספר להם בתפריטים שמחולקים להם מהם הרכיבים של כל מנה ומאין הם מגיעים. למשל, איפה גדל הבשר שמוגש, במה האכילו אותו, האם הירקות אורגניים וכו'.

טוסט עם אבוקדו. ShutterStock
טוסט אבוקדו/ShutterStock

אחד מהגורמים שמהווים זרז לשינוי הוא היכולות הטכנולוגיות המתקדמות של ניתוח נתונים. השילוב של אינטרנט אלחוטי בטיסות בשנים האחרונות גרם לחברות התעופה להיחשף לנתונים רחבי היקף על ההרגלים וההעדפות של הצרכנים שלהם. כשאפשר גם להצליב נתונים נפתח חלון הזדמנויות למקסם את הרווחים מכל נוסע. כך למשל אם ביקשתם ג'ין וטוניק בטיסה הלוך, יש סבירות גבוהה מאד שתרצו את אותו המשקה בדיוק גם בחזור ולפי האינפורמציה הזאת גם ידעו להציע לכם אותו. היות ובחברות לואו קוסט הורידו את האוכל לחלוטין מהתפריט, מעניין יהיה לראות כיצד השינויים האלה ישתלבו בארוחות שלנו בעתיד בטיסות.

ארוחה מטוס טיסה. ShutterStock
מטבח המטוס/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully