וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוח אדמה לוהט: כל מה שצריך לדעת עליו

3.5.2018 / 7:15

למה עדיף לקנות אותם כשהם מלוכלכים? איך מאחסנים בבית כדי שיאריכו חיים וגם מה הם הזנים שיהפכו את המנות הפשוטות לתענוג אמיתי? לכבוד ל"ג בעומר, הוא חג התפודים הלוהטים, הירקן דור לוי משרונה מרקט מסביר, מדגים וגם נותן טיפים

תפוחי אדמה. אלון מסיקה,
תפוחי אדמה בשרונה מרקט/אלון מסיקה

אנחנו אוהבים את תפוחי האדמה כל השנה, אבל בל"ג בעומר הם מקבלים משנה חשיבות. כל אחד נעטף באופן אישי ברדיד אלומיניום בוהק כמו סוכריה, ונכנס אחר כבוד לתוך גחלים הלוהטות.

תמיד נדרשת מעט סבלנות עד שהם מתרככים, הידיים מתפחמות, לרוב גם נוספת כוויה קטנה על הלשון, כי אי אפשר יותר להתאפק, אבל הטעם בסוף שווה את כל הציפייה- כי יותר משאנחנו אוהבים את המדורה, אנחנו מכורים לאותם תפודים לוהטים שיוצאים ממנה בטעמים מעושנים.

תפוחי אדמה. אלון מסיקה,
רובנו מכירים תפוחי אדמה לבנים או אדומים, אבל יש מאות זנים ותתי זנים/אלון מסיקה

פעם היינו מסתפקים בסוג היחיד שהיה אצל הירקן, במשך השנים למדנו שיש כביכול שניים, זה בעל הקליפה הצהובה וזה בעל הקליפה האדמדמה, אבל למעשה בעולם קיימים מאות של זנים ותתי זנים של תפוחי אדמה ולכל אחד מהם מאפיינים שונים וכל אחד מתאים לסוג בישול אחר. לצבע הקליפה אגב, יש הרבה פחות חשיבות ממה שלימדו אותנו לייחס לו והוא לא תמיד מעיד על מה שנקבל בפנים.

לכבוד יום חגם, הירקן דור לוי מטעם הפרי והירק בשרונה מרקט בחר עבורנו בארבעה זנים מובחרים שניתן להשיג היום במרבית הירקניות, מסביר מה מיוחד בהם וגם נותן כמה טיפים לקניה נכונה ואחסון של תפוחי אדמה.

עוד באותו נושא

מתכון: תפוחי אדמה קראנצ'יים בתנור

לכתבה המלאה
תפוחי אדמה. אלון מסיקה,
האדמה תשמור על תפוח האדמה לאורך זמן/אלון מסיקה

אדמה זה טוב: איך לקנות תפוחי אדמה?

בניגוד למה שנדמה לנו תפוחי אדמה שמגיעים עטופים במעטה של אדמה, עדיפים מאלו המגיעים מצוחצחים ונקיים. האדמה שומרת על תפוחי האדמה לאורך זמן ומאריכה את חיי המדף שלהם.

לכן, הקפידו לקנות אצל הירקנים תפוחי אדמה 'מלוכלכים' באדמה ושטפו אותם רק לפני השימוש.

עוד ממליץ לוי, לבחור תפוחי אדמה קשים וללא כתמים ירוקים שנחשבים רעילים או 'עיניים' המעידים על תחילה של נביטה.

אחסון:

את תפוחי האדמה מומלץ להחזיק מחוץ למקרר במקום יבש ומאוורר, כדי שלא יירקבו ושיהיה חשוך יחסית- אור מזרז נביטה. כפי שצוין, מומלץ לשמור עליהם עם שאריות האדמה.

במטבח:

את קליפת תפוחי האדמה יש לשטוף היטב בעזרת סקוץ' ברייט. במידה ותפוחי האדמה הגיעו עם הרבה אדמה, מניחים אותם בקערה עם מים לכמה דקות ואז קל יותר להסיר אותה.

ככלל מומלץ לבשל ולאפות את תפוחי האדמה בקליפתם. הקליפה שומרת בזמן הבישול על תוכנו של תפוח האדמה וגם בעלת ערך תזונתי.

מומלץ לא להשתמש בתפוחי אדמה שהתרככו או בעלי כתמים ירוקים. במידה ויש מעט 'עיניים', התחלה של צימוח, הסירו אותם עם סכין קטנה וחדה עד עומק 0.5 ס"מ.

כדי לקצר את זמן ההכנה של תפוחי אדמה בתנור ניתן לבשל אותם שלמים בקליפתם עד ריכוך או חצי ריכוך, בהתאם למתכון, לסנן ולייבש היטב.

במידה ובחרתם כן להסיר את הקליפה לפני הבישול, הניחו אותם בתוך קערה עם מים עד הבישול כדי למנוע השחרתם.

תפוחי אדמה. אלון מסיקה,
תפוח אדמה מזן ראטה/אלון מסיקה

זני תפוחי אדמה שיהפכו את המטבח שלכם לשמח יותר

ראטה: תפוח אדמה קטן יחסית ומעט מאורך בעל קליפה דקה, שנחשב לאחד הזנים האיכותיים שיש היום בשוק העולמי ולכן גם מתומחר מעט יקר יותר. בעל טעם דומיננטי ומרוכז, מרקם חמאתי ויבש. מושלם עבור פירה ולצלייה בתנור עם שמן זית.

באטר: הבאטר מזכיר מעט בטעמו המרוכז את הראטה, אבל גדול הרבה יותר ומחירו נגיש יותר. הוא עשיר בעמילן ומתאים בעיקר לאפייה, ניוקי או פירה.

ויטולט: בן דודו הסגול של הראטה. בעל צבע סגול מבחוץ ולרוב גם מבפנים. בעל קליפה דקה יחסית, מרקם עשיר המזכיר ערמונים וטעם מתקתק. מעולה לפירה, ניוקי ובתנור עם שמן זית.

ליפס: תפוחי אדמה שעל קליפתם כתמים סגולים כמו שאריות ליפסטיק ולכן מוכרים גם בשם נשיקות. מתאים לצ'יפס, אפייה בתנור או לביבות.

תפוחי אדמה ויטולט. אלון מסיקה,
תפוח אדמה מזן ויטולט/אלון מסיקה
וואלה! NEWS בשיתוף שרונה מרקט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully