וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשטוף או לא לשטוף?

23.6.2018 / 7:20

יש בתים שבהם אוטומטית שוטפים כל חומר גלם לפני שמתחילים לבשל. רק שיש כמה מזונות שאסור בשום אופן לשטוף ואחרים שצריך לקרצף בדרך ספציפית. אז מה לגבי אורז, עוף, פטריות וירקות? כל התשובות בפנים

לשטוף או לא לשטוף זאת השאלה. יש בתים שבהם שוטפים הכל לפני שפוצחים במלאכת הבישול אבל זה לא תמיד הדבר הנכון לעשות. הנה כמה טיפים על איזה אוכל מומלץ לשטוף, איך לשטוף אותו ולמה.

אורז

אורז עם חומוס, כורכום ותרד. נמרוד סונדרס,
אורז עם חומוס, כורכום ותרד/נמרוד סונדרס

אורז

שיטת הגידול של האורז, גורמת לו לספוג כמויות לא מועטות של ארסן (יסוד רעיל ממשפחת המתכות). השריית אורז ללילה במים ושטיפתו מפחיתה משמעותית את כמויות הארסן. קחו בחשבון ששטיפת האורז מפחיתה את ריכוזם של חומרים זמינים אחרים כמו ברזל וחומצה פולית ממנו, ושהחשיפה לארסן היא מלחיצה רק אם אוכלים אורז בתדירות של כמה פעמים ביום.

בנוסף, שטיפת האורז עוזרת להפחית את כמויות העמילן, החומר שמעניק לו מרקם דביק ומונע ממנו לצאת אחד-אחד. מומלץ לשטוף אותו היטב עם מים קרים ולייבש לפני כל הכנה. התוצאה שמתבקלת היא אורז אוורירי, כשכל גרגיר נפרד ממישנהו וטעם נקי יותר.

פסטה

אישה אוכל פסטה. ShutterStock
אישה אוכל פסטה/ShutterStock

מומלץ להמנע משטיפת פסטה לפני בישול. העמילן הטבעי מתפזר במי הבישול מסייע אחר כך לייצר רוטב קטיפתי.

פטריות

בורגר פטריות ואגוזים של אורלי פלאי. נמרוד סונדרס
בורגר פטריות ואגוזים של אורלי פלאי/נמרוד סונדרס

פטריות טריות לא שוטפים, ויש לכך כמה סיבות. השטיפה מזרזת את היווצרות הטחב, והן מתקלקלות הרבה יותר מהר. השטיפה גם מונעת מהם לקבל את המרקם הקריספי בהקפצה ולכן מומלץ לשטוף אותן עם מברשת. אפשר לשטוף את הפטריות שטיפה זריזה אבל בשום אופן לא להשרות אותן, הן נוטות לספוג את הנוזל מה שיהרוס את כל המרקם והארוחה.

עוף

עוף בסו וויד. נמרוד סונדרס
עוף בסו וויד/נמרוד סונדרס

בשר עוף או הודו טרי לא מומלץ לשטוף, מכיוון שזה מפיץ בקטריה בכיור המטבח. בישול העוף ב-70 מעלות לפחות הורג את הבקטריה וחוסך מכם את הצורך בשטיפה.

ירקות

ירקות שורש. ShutterStock
ירקות שורש/ShutterStock

מומלץ לקנות מברשת ייעודית לקירצוף הירקות ולקרצף היטב עם מים ירקות כמו גזר, תפוחי אדמה, מלונים ותפוחים. מומלץ להשתמש במים שקרים ב-10 מעלות לפחות מהפרי /ירק כדי לא להפיץ את הבקטריה. עוד המלצה חשובה היא להימנע מסבון, שעלול להיספג בתוך המזון שלכם. פירות כמו אבוקדו, או תפוז עם קליפה לא אכילה מומלץ עדיין לשטוף, מהסיבה הפשוטה שכשמקלפים אותם עם סכין או עם הידיים יש סיכוי שיועברו חיידקים מהמעטה החיצוני פנימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully