וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדת בליני נסגרת ומעוררת סערה

5.11.2018 / 12:00

מסעדת בליני הוותיקה מנווה צדק נסגרת לאחר 24 שנות פעילות, ומצטרפת בכך למסעדות רבות שנסגרו בשנה האחרונה. לאשת הקולינריה אפרת אנזל נמאס לשתוק "כשמפעל בדימונה עומד להסגר זה מוזכר בכל מהדורת חדשות, אבל כשמסעדה שמפרנסת 300 אנשים עומדת להסגר, לאף אחד לא אכפת"

ביאנקה פרושוטו במסעדת בליני. אנטולי מיכאלו,
פיצה של מסעדת בליני/אנטולי מיכאלו

מסעדת בליני, האיטלקית מנווה צדק, תסגור את דלתותיה, ביום שבת הקרוב, לאחר 24 שנים של פעילות. בזאת היא מצטרפת לרשימת המסעדות הארוכה שנסגרו בשנה האחרונה. בליני, שנפתחה בנובמבר 1994 במיקום הקסום ברחבה של מרכז סוזן דלאל והגישה אוכל איטלקי קלאסי, עברה במהלך השנים הרבה שינויים במטרה לשרוד, שפים התחלפו, תפריטים השתנו, אבל לאחרונה נראה שהבעלים, אסף לב, קיבל הצעה שלא יכול היה לסרב לה והמסעדה נמכרה.

ראמן חריף של דה באן. אנטולי מיכאלו,
ראמן של מסעדת דה באן/אנטולי מיכאלו

כאמור, בליני היא המצטרפת הטרייה לרשימה הארוכה והמצערת של מוסדות אוכל ותיקים, לצד חדשים, שנסגרו השנה. בין המסעדות הוותיקות שלא שרדו את 2018 נמצאות עד העצם בהרצליה אשר נסגרה לאחר 30 שנות פעילות, אורנה ואלה אחרי 20 שנות פעילות, מסעדת ננוצ'קה לאחר 16 שנה של פעילות, מסעדת דה באן לאחר 7 שנות פעילות, ומסעדת החלוצים 3 לאחר 6 שנים. ברשימה השחורה נמצאות גם מסעדות צעירות יותר כמו שיראטויה, באנז, טראק ופונדק דה לוקס, גריג, אסיה, דייגו סאן ועוד. הסגירות האלו מתרחשות כשברקע עוברים חוקים ממשלתיים חדשים בנוגע לשכר המלצרים, מיסים והיטלים, שפוגעים אנושות בהכנסות של עסקים קטנים כמו מסעדות.

עוד באותו נושא

אבי אפרתי מסכם את תשע"ח

לכתבה המלאה
עונג שף מסעדת ננוצ'קה. דרור עינב
ננוצ'קה שהפכה לטבעונית לפני כמה שנים/דרור עינב

אשת הקולינריה אפרת אנזל, לא הצליחה להישאר אדישה לסגירה של בליני אשר מסמלת, באיזה שהוא אופן, את קשיי הענף כולו, ופרסמה אתמול פוסט בפייסבוק בו היא מתריעה על האדישות שבה הציבור מקבל כל ידיעה על מסעדה שנסגרת ועל חוסר האונים של מסעדנים שקורסים תחת ארנונה ומיסים גבוהים במיוחד.

הפוסט של אנזל גרר אלפי לייקים ומאות תגובות ושיתופים, הרבה מהם של אנשים מתחום המזון. בין היתר חשוב היה לה לענות לאותם אנשים, שאינם מגיעים מתחום האוכל ומתלוננים על המחירים הגבוהים במסעדות. "אתם יודעים שממנת פסטה של 68 שקל נשאר למסעדן פחות מ-7 שקלים? ולא בגלל שהוא מנהל גרוע, אלא בגלל ששכר העובדים עלה בשנים האחרונות בכמעט 50 אחוז. בגלל שהונחתו היטלים בשווי מיליוני שקלים על עסקים קטנים. בגלל שהארנונות מטורפות וההוצאות הקבועות רק גדלות. בגלל שתכף תכנס לתוקפה גם פסיקת הטיפים, שכולם חושבים שהיא טובה למלצרים, אבל לא מבינים שהמסעדן לא יראה מזה שקל והמלצרים ייפגעו אנושות. אבל לאף אחד לא אכפת".

בעוד כחודשיים צפוי להיכנס לתוקפו חוק הטיפים, אשר עשוי להטיל מכת מוות נוספת על בעלי המסעדות, אחרי היטל העובדים הזרים שאושר בינואר בבג"צ ואמור להיות מוחל רטרואקטיבית על המסעדות (ונמצא כעת בדיונים מתמידים, בניסיון המסעדנים לבטל אותו), יש לקוות שהפוסט של אנזל כמו גם התחינה של בעלי המסעדות, לבוא לקראתם ולא נגדם, יפלו על האוזניים הנכונות. או כמו שכתבה אנזל בפוסט המהדהד "אני שוברת את הראש איך גורמים לציבור הישראלי להבין שכשמפעל בדימונה, שמעסיק 300 עובדים, עומד להסגר, זה מוזכר בכל מהדורת חדשות. אבל כשמסעדה שמפרנסת 300 אנשים (טבחים, אנשי נקיון, מארחים, ספקים, חקלאים) עומדת להסגר, לאף אחד לא אכפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully