וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל-כך פשוט לפנק את המשפחה: השגנו לכם את המתכון למוסחאן עוף של אל באבור

מסעדת אל באבור ביוקנעם חוגגת עשור בשבוע של ארוחות חד פעמיות, בהן יבשלו יחד שפים ערבים ויהודים מהשורה הראשונה; לכבוד המאורע, השף חוסאם עבאס מפנק אותנו במתכון לאחת המנות הכי אהובות במטבח הערבי - מוסחאן עוף - דרך טעימה במיוחד לפנק את המשפחה בסופ"ש הקרוב

מוסחאן עוף. בועז לביא,
ככה אתם הולכים לפנק את המשפחה בסופ"ש הקרוב- מוסחאן עוף עם הרבה בצל מטוגן וצנוברים/בועז לביא

השף חוסאם עבאס ממסעדת אל באבור חוגג 10 שנים למסעדה ביוקנעם בארבע ארוחות טעימות חד פעמיות. בכל ערב יבשלו אלו לצד אלו שפים ערבים ויהודים: יוסי שטרית ועומר עלוואן, נשאת עבאס עם חמודי אבולעפיה ובני דרקסלר, אלרן עזורה ודוחול ספדי, וערב בסימן נשים בו יבשלו -רותי רוסו, למא שחאדה ומיסון שתייוויי.

לכבוד המאורע החגיגי שיתף אותנו עבאס במתכון לאחת המנות הכי מפנקות מהמטבח הערבי. המוסחאן המכונה גם מסאחן או מחמר עושה פלאים מחומרי גלם הכי פשוטים ואהובים - פיתה גדולה שנאפית בתנור עם המון בצל מטוגן, עוף שחום וסומק חמצמץ. כדי להעשיר את המנה עוד יותר מוסיף לה עבאס גם בשר טחון מטוגן עם צנוברים. דרך טעימה במיוחד לפנק את המשפחה בסוף השבוע הקרוב. את הפיתה אגב אתם ממש לא צריכים להכין לבד, פיתה עיראקית קנויה תעשה את העבודה מעולה.

להזמנת מקום מראש לארוחות החד -פעמיות שיתקיימו בין התאריכים 10-14.2 החל מהשעה 18:00 בטלפון 04-9891619. חלק מההכנסות עבור הארוחות יתרמו למחלקת הגנטיקה בבית חולים "העמק" בעפולה בה עובדים יחד יהודים, מוסלמים ונוצרים, בני האזור.

ממולאים לשון הפר. בועז לביא,
השף חוסאם עבאס מבל באלבאבור. חגיגה קולינרית חד פעמית/בועז לביא

כמות: עבור 4-6 מנות
זמן: שעה עד שעה וחצי
דרגת קושי: בינוני

עוד באותו נושא

מהחווה לסיר: עוף צלוי עם תבשיל ירוקים חורפי

לכתבה המלאה

מצרכים:

2 עופות קטנים (1 קילו כל אחד), מחולקים ל ל-4 (אפשר לבקש מהקצב)
2 כוסות שמן זית
1/2 כוס צנוברים
1 ק"ג בצל חתוך לקוביות
1 כפית מלח
1 כפית פלפל שחור
1/2 כפית הל טחון
1 כפית אגוז מוסקט
500 גרם בשר כבש טחון גס
2 פיתות עיראקיות
4 כפות סומאק

אופן ההכנה:

1. מחממים במחבת כוס שמן זית ומטגנים בה את הצנוברים עד שיזהיבו. מוציאים מיד ומסננים.

2. מחזירים למחבת את השמן ומאדים בו את הבצל עד שהוא מתחיל להזהיב. מעבירים לצלחת בכף מחוררת. את השמן שבמחבת שומרים.

3. במחבת גדולה ועמוקה מחממים את יתרת שמן הזית (הכוס הנוספת). מתבלים את העופות במלח ופלפל ומטגנים עד השחמה. מתבלים בהל ואגוז מוסקט ומעבירים לצלחת.

5. למחבת שהעוף טוגן בה מוסיפים את שמן הטיגון של הבצל (ששמרנו) ומחממים. מוסיפים את הבשר הטחון, מתבלים במלח ופלפל ומטגנים עד השחמה. מוסיפים את הצנוברים, מערבבים יחד ומסירים מהאש.

6. מורחים על שתי הפיתות באופן שווה את הבצל המטוגן, מניחים על כל אחת את חלקי העוף ומעליהם מפזרים כמה כפות מתערובת הבשר והצנוברים. זורים כף סומאק מעל כל אחת ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות ל-15- 20 דקות צלייה או עד שהעוף שחום ויפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully