וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הנוער שיוצאים לייצג את ישראל בתחרות לדבוראים צעירים

22.6.2019 / 8:10

בעוד רוב בני הנוער בארץ עסוקים בימים אלו בחגיגות היציאה לחופש הגדול, אורי שחף, לירן אליהו, וקתרין לוקיאנוב, בני ה- 16 מתכוננים לנסיעה שלהם לתחרות הבינלאומית לדבוראים צעירים שתתקיים בסלובקיה בתחילת החודש הבא, מה זה בכלל אומר ולמה זה כ"כ חשוב? הנה הפרטים

דבש מלכות. ShutterStock
דבורה בתאי המשושים בכוורת/ShutterStock

לא ספורט, לא היי-טק, וגם לא מוזיקה, שלושה בני נוער ישראלים יטוסו לייצג את ישראל בתחרות עולמית, הכי לא שגרתית שיש. בזמן שכל חבריהם ייצאו לחופשת הקיץ, השלושה יטוסו לתחרות הבינלאומית לדבוראים צעירים שתתקיים בסלובקיה בתחילת יולי, ה-IMYB,International Meeting of Young Beekeepers.

מועצת הדבש הישראלית מספרת שבישראל פועלים כ-510 דבוראים (מגדלי דבורים) המטפלים ב-120 אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן כ-80 אלף כוורות מוצבות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה. תופעת היעלמות הדבורים בעולם, והצורך בעידוד דור שני ושלישי להצטרף לענף החקלאות הזה, הביא את ארגון הדבוראים העולמי לייסד תחרות בינלאומית לדבוראים צעירים בגילאי נוער.

מועצת הדבש. מועצת הדבש,
שלושת התלמידים במהלך האימונים לקראת התחרות/מועצת הדבש

מועצת הדבש בחרה באורי שחף, לירן אליהו, וקתרין לוקיאנוב, בני ה- 16, תלמידי כיתה י' מכפר הנוער ויצו בניר העמק, לייצג את ישראל בתחרות מכיוון שבמסגרת לימודיהם השלושה לומדים ועובדים בענפי חקלאות ואפילו עושים בגרות מלאה במדעי החקלאות עם התמקדות בענף הדבורים, כלומר, השלושה מטפלים בכוורות באופן שוטף ורודים דבש.

במהלך התחרות, שמתקיימת זו השנה העשירית, כל פעם במדינה אירופאית אחרת, יידרשו השלושה להפגין ידע מקצועי ואקדמאי בגידול דבורים, להדגים את הפרקטיקה המעשית שלהם בטיפול בכוורות, להראות מיומנות בשימוש בכלי העבודה של הדבוראי, וכמובן להראות את יכולותיהם ברדיית דבש. במהלך התחרות ייתקיימו גם טעימות דבש במהלכן יצטרכו המשתתפים הצעירים לנסות ולקבוע מאיזה עצים או צמחים הופק הדבש שהם טועמים, זאת בהסתמך על העובדה שבעולם קיים מגוון גדול של דבש זני הנובע מסוגי פריחה שונים- דבש זני הוא דבש גולמי המופק מזן אחד של פרח, כלומר לפחות 80% צוף של אותו הזן.

עוד באותו נושא

כל מה שחשוב לדעת על דבש

לכתבה המלאה
הכנה לרדיית דבש. מועצת הדבש,
כך נראית רדיית הדבש/מועצת הדבש

פרחי הצוף הינם עונתיים והדבוראי חייב להציב את הכוורות ביום בו הם מתחילים לייצר צוף, ולקחתן לפני שהם מפסיקים לייצרו. לדבש זני יש טעם מיוחד וטעים וניתן להשוות אותו ליין- הטעם מעולם לא חוזר על עצמו במדויק, ועל הדבוראי להכיר את המשתנים השונים בטעם ולדעת להבחין בהם.

תופעת היעלמות הדבורים בכל העולם היא תופעה המדאיגה רבים, עד כה מדווחים מדענים וחקלאים על היעלמות שליש מאוכלוסיית הדבורים בכל העולם. דבורת הדבש הינה המאביקה הבלעדית בחקלאות, האחראית להאבקת 80% מסך הגידולים החקלאיים בעולם. בלעדיה, לא תישאר חקלאות ולא יהיה מזון בעולם. כמו בכל העולם, גם בארץ מנסים להתמודד עם התופעה כשאחד מהפתרונות הוא פרויקט נרחב של נטיעות צופניות, כלומר עצים וצמחים מפיקי צוף, המנהלות מועצת הדבש והקרן הקיימת לישראל במטרה לתת מענה להתמעטות צמחי הצוף בארץ והירידה בייצור הדבש ולאפשר מזון לדבורים להמשך קיומן.

מועצת הדבש. מועצת הדבש,
התלמידים במסגרת לימודיהם/מועצת הדבש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully