וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אפשר להקפיא חלב ואיך מפשירים אותו אחר כך בצורה נכונה?

17.4.2020 / 0:01

מדפי החלב בסופר עדיין מלאים, חלקית, אבל אנשים רבים חוששים מהיום שגם הם יראו כמו מדפי הביצים. כך תקפיאו את החלב שלכם בצורה הנכונה, ויותר חשוב - כך תפשירו אותו כמו שצריך (ומה קורה עם חלב שקדים, סויה או חלב אם?)

מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: עליה בצריכת מוצרי חלב בישראל (ארכיון, יוני 2016)

הטירוף ברשתות המזון בעקבות וירוס הקורונה גורם לאנשים לקנות הרבה מאוד דברים שלא יכולים להצרך עד למועד האחרון לשימוש שלהם, ביניהם חלב. הרבה מאוד אנשים החלו להעלות שאלות לרשתות החברתיות על האם זה אפשרי וכיצד ניתן להקפיא את החלב.

אז קודם כל, כן, ניתן להקפיא חלב, אבל צריך לקחת בחשבון שחלב שמוקפא מקבל טקסטורה שונה, ולכן הכי טוב להשתמש בו אחרי ההפשרה לצורכי משקאות שונים על בסיס חלב כגון סמוד'יס או לבישול ואפייה. גם במקרים כאלה עדיין יכולים להיווצר גושים, ואולי אפילו להיווצר הפרדה בין החלב לשומן, אך את הדברים הללו ניתן לתקן באמצעות הבלנדר.

גיף גרנולה חלב יוגורט שיבולת שועל. Giphy
עדיף להשתמש בחלב הקפוא לבשיול ואפייה/Giphy

כמה דברים שחשוב לדעת על הקפאת החלב.

ראשית, חשוב לאחסן את החלב במיכל ללא אוויר שמתאים להקפאה, בגלל שהחלב מתרחב כשהוא קפוא. ניתן להקפיא חלב עד לשישה חודשים, אך מומלץ להפשיר אותו תוך פחות זמן, כי הטעם נשמר לזמן פחות יותר, והכי חשוב להפשיר את החלב במקרר ולא מחוצה לו, על מנת להקטין את הגידול בבקטריות. כמות הבקטריות בחלב עשויה לגדול בצורה משמעותית אם החלב מופשר בטמפרטורת החדר.

מוקד השירות הרפואי הבריטי מסר בנושא זה השבוע: "ככל שחלב נמצא זמן רב יותר בטמפרטורת החדר, כך גדל הסיכוי שהוא ייחשף לבקטריות מזיקות, מה שעשוי לגרום למספר הבקטריות לעלות לרמה כזאת שתגרום לסכנה ממשית למחלה בשתיית החלב". דרך נוספת להפשרת החלב הוא הכנסת המיכל למים קרים - לעולם לא מים חמים, אך עדיין קיים חשש שהשיטה הזו תגדיל את כמות הבקטריות. אם אתם מתכוונים לבשל עם החלב הקפוא, הפשירו אותו ישר בסיר שאתם מבשלים בו.

שימו לב שסוגים רבים של חלב עשוים לבצע הפרדה תוך כדי הקפאה. חלב שקדים, חלב פרה, חלב סויה, חלב משיבולת שועל וכן חלב אם, שעשוי לקבל טעם שונה, וכן חלב עיזים. חלב קוקוס עשוי גם כן לבצע הפרדה, אך אסור להקפיא אותם בתוך המיכל המקורי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully