וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה סוף הסיפור של אל באבור?

17.6.2020 / 10:00

22 שנים פועלת מסעדת אל באבור בואדי ערה, במבנה מהמאה ה-19 ששימש בעבר כטחנת קמח, אבל אתמול החליט בית המשפט בחיפה שהמסעדה תיסגר, כיוון שמדובר במבנה לשימור. "לא סוגרים מוסד קולינרי בגלל אישור" אומר לנו חוסאם עבאס, בעליה

מוסחאן עוף. בועז לביא,
מסחאן עוף באל באבור/בועז לביא

רק לפני 3 שבועות פרסם חוסאם עבאס, הבעלים של מסעדת אל באבור הוותיקה באום אל פאחם, בהתרגשות גדולה שהמסעדה חוזרת לפעילות לאחר ההשבתה בשל הקורונה. אולם אתמול התקבלה ידיעה כי המסעדה נסגרת, ודווקא לא מהסיבות שהתרגלנו אליהן.

ההחלטה לסגור את אל באבור, התקבלה בבית המשפט וזאת בשל כך שהמסעדה פועלת באופן לא חוקי במבנה היסטורי לשימור. שופט ביהמ"ש המחוזי בחיפה, נאסר ג'השאן, קיבל את עמדת המדינה וקבע כי יכנס לתוקפו צו איסור שימוש במסעדת "אלבאבור" באום אל פאחם, הפועלת בניגוד לחוק, במבנה היסטורי המוכרז לשימור, שכן חלק מהמבנה בו שוכנת המסעדה, נבנה במאה ה-19 ושימש בעבר כטחנת קמח.

כבר בסוף 2018 ניתן צו הריסה לתוספת למבנה, ובית המשפט קבע כי יש לחדול מהשימוש החורג במבנה ההיסטורי. זאת בעקבות תביעה שהגישה הפרקליטות נגד חוסאם עבאס ואחיו, הבעלים של מסעדת אל באבור.

אל באבור. נמרוד סונדרס
האחים עבאס/נמרוד סונדרס

מספר בקשות הוגשו לאורך השנים ע"י האחים עבאס לעכב את ביצוע הצווים, כיוון שהם מנסים להכשיר את המבנה ואת השימוש בו, אך הבקשה נדחתה ע"י בית המשפט. שופט ביהמ"ש המחוזי בחיפה נאסר ג'השאן, ציין בהחלטה כי "למבקשים ניתנו מספר ארכות, וחרף הצהרותיהם כי קיימו תנאים מקדימים הסתבר שלא עשו כן, וחוששני שהמבקשים ניצלו אורכות אלה לרעה שכן פעם אחר פעם אינם מקיימים את התנאים המקדימים שיאפשרו דיון בבקשה לשימוש חורג".

בשיחה עם חוסאם עבאס היום הוא כועס מאוד ואומר שלא כך הדברים. "לא סוגרים מוסד קולינארי בגלל אישור מוועדת שימור מבנים. ב-27 למאי הייתה ישיבה בחיפה של ועדת המשנה, ואחרי דיון ארוך, קיימנו כל מה שדרשנו מאיתנו, עשינו בקפדנות, ושיפצנו בהשקעה של 400 אלף שקל, היה קיר אחד שלא שייך לי בכלל. בגלל הקורונה לא הצלחנו להשיג את האישור של ועדת השימור, ובגלל האישור הזה רוצים עכשיו לסגור מסעדה של 22 שנה, איפה נשמע דבר כזה?".

עבאס מצידו טוען שלאורך השנים, עשה כל מה שהתבקש, כולל ספיגה של קנסות. "שילמנו קנס של 300 אלף שקל, השקענו בשיפוץ של 400 אלף שקל, עשינו כל מה שביקשו מאיתנו, ובסוף בגלל קשיים בירוקרטיים, בעקבות הקורונה, בית משפט מחליט לסגור אותנו".

עוד בוואלה!

המוסד: אל באבור - ממלכת האוכל הערבי

לכתבה המלאה
אל באבור. נמרוד סונדרס
מבנה היסטורי/נמרוד סונדרס

אל באבור הוקמה על ידי האחים חוסאם ונשאת עבאס בשנת 1998. בזמנו נחשבה המסעדה לפורצת דרך, כזאת שחשפה את הקהל הישראלי לאוכל ערבי אמיתי, עם מנות שהפכו לסמל, כמו מנת הקבב חלבי המפורסמת.

בשנת 2014 הם סיפרו בראיון לוואלה! אוכל כי "הרעיון לפתוח את אל באבור בוואדי ערה נבע מכך שבזמנו זה היה הכביש היחיד שמחבר בין המרכז לצפון. לקחנו את המקום כי זה מבנה אותנטי שקיים כבר שנים רבות. זה בניין תורכי מ-1876, שהייתה בו בעבר טחנת קמח" . ומכאן גם מקור שמו של המקום, אל באבור - טחנת הקמח. האם המבנה הזה הוא גם זה שיוביל לסגירה של המוסד הוותיק? ימים יגידו, אבל מבחינת עבאס עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • אל באבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully