וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בכוס תה: הדבר שאתם עושים שהורס את התה שלכם

7.10.2020 / 0:01

הרתחתם מים לתה, מזגתם על התיון או תמצית העלים? כנראה שהרסתם ברגע זה את הכוס, או כמו שמגדיר זאת מומחה בריטי: "זה כמו לשתות מי כרוב". אז איך מכינים את כוס תה בדרך הנכונה?

חדש בבריטניה: קומקום משוקולד מריר/מערכת סיפור בדקה

הסתיו כבר ממש כאן ובקרוב כולנו נזכר שאין דבר מאושש יותר בסוף יום עבודה כמו כוס תה. אז הכינו את הקומקום שלכם, תנו למים לרתוח, הכינו את שקיק התה, וחכו! אל תשפכו עדיין את המים הרותחים על התיון. עצה חדשה של מומחה בריטי טוענת ששימוש במים רותחים כדי להכין תה היא מיתוס שגורם לתה להיות "לא יותר טוב ממי כרוב".

למרות שזה יגרום ללא מעט אנשים מבוגרים לכעוס, לפי ה"סאן" הבריטי, מומחים טוענים שהדרך הכי טובה להכין את המשקה הלאומי הבריטי הוא לתת למים להתקרר מעט עד לטמפרטורה של 80 מעלות. הסערה בכוס תה הזו הוצתה על ידי מרטין איסרק, טועם של אוכל ומשקאות מקצועי, שטוען שהרתחת המים בקומקום הייתה הדרך להבטחת איכות המים וניקיונם בעבר. "הגיע הזמן להטביע את המיתוס של הרתחת מים", אמר איסרק, "מים חמים מדי יהרגו את הניואנסים של טעמי התה ותישארו עם טעם יבש. חימום יתר של המים והטבעת שקיקי התה בהם לזמן ארוך מדי, ישאירו את התה שלכם עם טעם של מי כרוב".

תה. Giphy
הסוד? 80 מעלות/Giphy

אנשים ללא קומקום בו ניתן לשלוט בטמפרטורה עשויים להיות בבעיה. ןועבורם מציע איסרק לעשות מעשה שנשמע כמו כפירה - לשפוך מים קרים על שקיק התה לפני ששופכים את המים הרותחים מהקומקום, כשאת החלב והסוכר שמים בסוף. הוא מסביר שהמים הרותחים מתקררים ב-10 מעלות על כל 10 אחוזים של מים קרים, ולכן כדי להגיע ל-80 מעלות, צריכים 20 אחוזים של מים קרים.

אדוארד אייזלר, מומחה תה בעל שם עולמי, והמייסד של חברת ג'ינג-תה מסכים: "זה פשוט לא נכון שצריך להרתיח מים בשביל כוס תה. הרבה סוגי תה טעמים הרבה יותר עם מים קרירים יותר". במדריך שלו, "ארוחות בוקר ותה", הוא טוען שתה רגיל צריך להיות ב-80 מעלות, בעוד שתה ירוק צריך לפגוש מים בטמפרטורה אפילו קרירה יותר של 50 עד 65 מעלות.

  • עוד באותו נושא:
  • תה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully