וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי מדליקים, מתי מורידים, מתי מסתערים? מדריך על האש מקצבים שיודעים

עודכן לאחרונה: 13.8.2021 / 7:16

בואו ננצל את ההזדמנות הזאת לפני ששוב יהיה מאוחר מדי לארוחות שחיתות בשריות שכאלה

מוטי קורן, חוות הבוקרים/נינה שירה

היו לא מעט סיבות להדליק את המנגל בחודשים האחרונים - קופה אמריקה (זוכרים את מסי לוקח תואר עם הקבוצה "שלו" וכמה טהור זה היה?), יורו (היה בכלל דבר כזה?), אולימפיאדה (ההיית או חלמנו חלום אשרמי?) ואפילו היחלצות משיני מגיפה גלובלית (שכרגע גם היא נראית קצת בדיונית, מודים) - אבל אם לומר את האמת, סיבות להדליק את המנגל הן כמו העונה השנייה של "לופן" - מאוד נחמד, אבל לא באמת נחוץ.

בדיוק בגלל זה - וגם כי יכול להיות שבקרוב נתגעגע למפגשים האלה - ביקשנו מהמקצוענים של רשת הקצביות "מעדני גורמה" לתת לנו כמה טיפים לאירוע על האש מושלם, כולל נתחים רצויים, דברים שכדאי לדעת לפני שניגשים לקצב, ובשר שכיף לאכול עם עוד אנשים בסביבה. וכן, אנחנו יודעים כמה חם בחוץ, אז עוד קצת טמפרטורות מהאש הטעימה הזאת הן לגמרי סבירות, לא?

בקיצור, קבלו מדריך בשרי-עסיסי-תאוותני מושלם, ובתיאבון!

כללים, עצות, טיפים

בשר של מעדני גורמה. דרור עינב,
בשר בדרך לעל האש. ואתם?/דרור עינב
לכל אחד טעם וסגנון תיבול אחר, וכשזה נוגע לבשר דומה שיש אינסוף אפשרויות

מארחים, כמה בשר תצטרכו לקנות? החישוב המומלץ לנפש הוא 350-400 גרם לאדם מבוגר, כשכל שני ילדים מגיל 5-13 נחשבים ביחד למבוגר אחד.

אם אתם עובדים עם פחמים, יש להדליק את המנגל כשעה לפני תחילת הנחת הבשרים, כדי להגיע לאש רגועה. הנחת הבשר על אש לא רגועה תחרוך את הבשר מבחוץ ומבפנים הוא יישאר עדיין חי.

אם הבשר במקפיא, יש להוציאו יום לפני למקרר. ביום האירוע חשוב להוציא אותו החוצה כשעה לפני הצלייה. הבשר צריך להגיע לטמפרטורת החדר לפני שתניחו אותו על הגריל.

זכרו שלכל אחד טעם וסגנון תיבול אחר, וכשזה נוגע לבשר דומה שיש אינסוף אפשרויות. בכל מקרה, ובניגוד להמבורגרים וקבבים, בסטייקים ונתחים רצוי להוסיף מלח ופלפל גס רק אחרי סיום הצלייה, כדי שהם ישלימו בצורה מיטבית את טעם הבשר, על פי טעמם של הסועדים עצמם.

כבוד לאוכל, כבוד לירושלים

השווארמה הזאת יכולה להחזיק לבד מסעדה שלמה, אבל יש עוד

לכתבה המלאה

סטייקים

סטייק טומהוק. ShutterStock
על מחבת או על הגריל. סטייק דנבר/ShutterStock

הסטייקים הפופולריים ביותר לעל האש, שהם גם אלה שלא ניתן כמעט לפספס איתם, הם האנטריקוט, הפילה והסינטה.

הם מתאימים לצלייה מהירה על מחבת או על הגריל, על פי מידת העשייה הרצויה. טיפה שמן זית תיתן לכם תיבול אידיאלי, ואת הפלפל והמלח הגס כדאי להוסיף רק אחרי ההכנה, ורק במידת הצורך ועל פי הטעם.

אפשר למצוא את האנטרקוט בעובי רגיל, דק יותר או כשיפודים, ואת הפילה כמדליונים או כשיפודים, כך שאפשר לגוון לחברים ולמשפחה ולהביא מוצרים בחיתוכים שונים כדי להוסיף קצת עניין.

המבורגרים, קבבים וקציצות

ביונסה עם ניקי מינאז'. Giphy
שילוב בשרי מדויק. ביונסה וניקי מינאז' מיישמות/Giphy

להמבורגרים וקבבים מומלץ להשתמש בשילוב של צלעות בקר שעברו טחינה אחת, עם שומן בקר או כבש - תלוי מה אוהבים.

כשמדובר בקציצות מומלץ לשלב בשר צלעות איכותי הנמצא צמוד לנתח האנטריקוט ובעל רמת שומן מתאימה, יחד עם כתף בקר. מדובר בשילוב בשרי מדויק, במיוחד לקציצות. יש לבקש מהקצב לטחון פעמיים.

קבבים והמבורגרים צריכים מינימום 20% שומן, וזאת בכדי שייצאו עסיסיים יותר.

שאלת השאלות

בשר סטייק גיף. Giphy
תיהנו, זה מגביר טעמים ידוע. בשר על האש/Giphy

כמה זמן להניח על המנגל ומתי יודעים שזה מוכן? ובכן, טיימינג זה לא הכול בחיים, אבל כאן כן.

זוהי שאלה בעייתית ולא ניתן להמליץ על זמן צלייה מיטבי באופן גורף. זה נובע מכך שזמן הצלייה משתנה מגריל לגריל ותלוי בגודלו ובסוג שלו (פחמים, גז, חשמל וכדומה). בנוסף, מדובר בטעם האישי של כל אחד מהמשתתפים, והעדפתם לגבי מידת העשייה של הבשר.

ובכל זאת? הדרך לדעת אם הבשר מוכן היא לגעת בו עם המלקחיים. אם הוא מתקשה, זה סימן שהוא מתחיל להיות מוכן. משם, זה תלוי בכם ובמידת הג'וסיות שאתם מעוניינים להכניס לחייכם. אה, ותנסו ליהנות, זה הכי חשוב, וגם מגביר טעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully