וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריגול, איומים ו-234,000,000 דולר: "סקנדל הגלידה" המטורף של מקדונלד'ס

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 9:44

בואו נאמר את זה ככה: זה כבר לא עולה 1.90 שקלים, אבל זה מאוד קרוב לפיצוץ

זה מה שמצאה האימא שפתחה ארוחת מקדונלד'ס אחרי 17 שנים/@savswhithead,

קל מאוד לפטור את מה שקורה בימים אלה בסניפי מקדונלד'ס בארצות הברית כ"סכסוך גלידה" שיימס תוך כמה ימים במעגלי החדשות החמים של חודש אוגוסט. קל גם לצחוק על הכותרות, לכנות את הפרשה "מקפלארי-גייט", ולתהות איך הרשת המיתולוגית מצאה את עצמה במוקד שערורייה מגוחכת שכזאת.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

במקום זה, כדאי לשים לב לפרטים, להימנע מקלישאות ולהתמקד בסעיפים המשפטיים - צו מניעה, ריגול תעשייתי, איומים, הונאה. אם אלה לא מספיקים, נסו להתרכז ב"סכנה לחיי אדם", ואם גם זה לא מספיק לכם, בואו נדבר על כסף - 234,000,000 דולר ממנו. וזה רק חישוב גס, כמעט ילדותי, של הפרשה.

עכשיו, מי רוצה גלידה?

תמצית הקונספירציה. "תחקיר הגלידה" שניסה לחשוף הכול:

הכול התחיל לפני כעשור, כשמכונות הגלידה של מקדונלד'ס בצפון אמריקה החלו להתקלקל בקצב מוזר ולטפח בעקבות כך מוניטין שלילי.

אתר mcbroken רכב על התופעה וסיפק כלי זריז ויעיל יחסית שמאפשר לך לדעת מבעוד מועד אם המכונה עובדת בסניף הקרוב אליך, ואפילו חשבון הטוויטר הרשמי של רשת ההמבורגרים הצטרף למה שאז עוד נחשב לבדיחה, וצייץ לפני כשנה: "יש לנו בדיחה על מכונות הגלידה שלנו, אבל אנחנו פוחדים שהיא לא תעבוד".

ואז, כמעט בבת-אחת, ומאוד-מאוד מהר, העסק נהיה מכוער להחריד.

בדקנו, זה עובד

הדרך הטובה ביותר למנוע מהאבוקדו להשחיר

לכתבה המלאה
גלידה של מקדונלד'ס. Giphy
סודות, קונספירציות וריגול תעשייתי. הגלידה של מקדונלד'ס/Giphy
13 אלף מכונות בכ-18 אלף דולר ליחידה. עכשיו שחזרו את ההרגשה ש"כבר לא עושים אותן כמו פעם"

פיתוח פשוט יחסית של חברת טכנולוגיה קטנה בשם KYTCH איפשר לעובדי מקדונלד'ס לאתר במהירות את מקור התקלות במכונות הגלידה, ולחסוך את הקריאה לטכנאי של חברת TAYLOR, היצרנית המקורית שדרשה לאורך השנים - תיראו מופתעים - שכל תיקון יתבצע אך ורק דרך נציגיה.

המשפט האחרון הוא כמובן נקודת המוצא של מה שהפך לקונספירציית הגלידה הגדולה, והוא מתבסס על חישוב מאוד גס ומאוד צנוע - כל מכונה עולה כ-18 אלף דולר, ויש כ-13 אלף מכונות ברחבי ארצות הברית. עכשיו נסו לשחזר את התחושה המערבית המוכרת ש"כבר לא עושים מכונות כמו פעם", תכפילו באינספור תקלות וקריאות, ושימו מלמעלה שברי אוריאו, למה לא.

גלידה של מקדונלד'ס. Giphy
לא רק קינוח. הגלידה של מקדונלד'ס/Giphy
"הם שלחו אי-מייל לסניפים והזהירו מפני 'פציעה פיזית חמורה"

בתביעה שהגישו נציגי KYTCH לפני חצי שנה נטען כי ענקית המכונות עשתה מאמץ ניכר לרכוש אחד מהתוספים שפיתחה, וחשפה במקביל פעילות של שני חוקרים פרטיים וחשבונות אי-מיילים מזויפים. המאמץ הזה, סיפרה, נחל לבסוף הצלחה לאחר שאחד מזכייני הרשת הפר את הסכם הסודיות שלו עמה.

"חברת TAYLOR תיכננה לחקור את התוסף ולדוג ממנו סודות מקצועיים שיאפשרו לה להישאר תמיד צעד אחד לפנינו", כתבה, תוך כדי שהיא טוענת כי נציגי החברה הורו למקדונלד'ס לחדול מלהשתמש בתוסף מכיוון שהוא מסוכן. "הם שלחו אי-מייל לסניפים והזהירו מפני 'פציעה פיזית חמורה'", פירטה בכתב התביעה.

על פיו, פעילותה של TALOR עלתה ל-KYTCH "מיליונים רבים של דולרים", ועוד "נזק עתידי ודאי שקשה לאמוד אותו כעת". לבסוף, הדגישו במשפט מחץ, "קוד ההפעלה של המכונות כולל פגם שגורם להשבתתן. להבנתנו, קיים סיכוי שהפגם הזה נשתל במכוון".

seperator

הטענות הללו נענו בהכחשה מוחלטת, מן הסתם, של נציגיה TAYLOR. "השגנו את התוסף כדי להעריך את יכולותיו הטכנולוגיות ואת השפעתו על המכונות שלנו", הסבירו, תוך הכחשה כי ניסו לכרות ממנו סודות מקצועיים, והבהרה שסודות מעין אלה אינם דרושים לחברה כלל.

התגובה הזאת לא סייעה לה בבית המשפט בקליפורניה, שהוציא לפני ימים ספורים צו מניעה נגד החברה, הכולל הוראה חד-משמעית להשיב ל-KYTCH את התוסף שברשותה תוך 24 שעות. "אנחנו אסירי תודה על הצו שמגן על הסודות המסחריים שלנו", הגיבו משפטני החברה, "זהו ניצחון חשוב, אך לא נפסיק להיאבק בדרך לצדק בתיק הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully