וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מרכיבים בלבד: כך תכינו דלגונה - עוגיית הקרמל הממכרת ממשחק הדיונון

עודכן לאחרונה: 18.10.2021 / 7:17

רוצים להכין את ממתק הקרמל הקוריאני מהסדרה "משחקי הדיונון"? כל מה שאתם צריכים זה 2 מרכיבים פשוטים ולעקוב אחר המתכון והסרטון

כך תכינו את ממתק הקרמל הקוריאני ממשחק הדיונון (דלגונה)/ירדן בן דור

קרמלית, מגרה, מכילה שני מרכיבים בלבד שיש בכל בית ויש בה אתגר - הדלגונה, הכוכבת החדשה שהשתלטה לכולם על הפיד של הטיקטוק והאינסטגרם, היא ספק עוגייה ספק סוכריה, בעלת מרקם ממכר וייחודי ונראה אתכם לא רצים להכין אותה.

הסדרה משחק הדיונון של ענקית הסטרימינג נטפליקס, שהפכה תוך זמן קצר לסדרה הכי פופולארית בעולם, לא מפסיקה לעורר הדים ויחד איתה גובר העניין בדלגונה, ממתק רחוב קוריאני שזוכה לתפקיד מפתח בסדרה. על גבי העוגיות מוטבעות צורות כמו עיגול, כוכב, משולש ומטרייה ועל המתחרים להצליח לחלץ את הצורה בשלמותה מבלי לשבור אותן, מי שנכשל - חוטף.

ההכנה עצמה מעט מאתגרת ודורשת לפעמים מספר ניסיונות עד לתוצאה המושלמת, אבל אל דאגה, גם אם לא הצלחתם, גורלכם יהיה כנראה טוב בהרבה מזה של משתתפי הסדרה.

ירדן בן דור, בשלן חובב ואחד ממנהלי קבוצת הפייסבוק הפופולארית רעבים ברעבך, שיתף אותנו במתכון ובסרטון כולל טיפים שלו להצלחה בטוחה של עוגית הקרמל הקוריאנית.

כמה כללים לפני שמתחילים:

הכינו הכל מראש: טיפ חשוב הוא להכין את כל המרכיבים והציוד הנדרש מראש ובהישג יד (נייר אפייה, חותכן עוגיות, צ'ופסטיק בודד, מצקת של מרק עשויה מתכת, הסוכר והסודה לשתייה).

אל תתנו לילדים להכין לבד: הטמפ' החמה אליה מגיע הקרמל יכולה בקלות לגרום לכוויות. אתגר הכנת הממתק סוחף דרך הטיקטוק אינסוף ילדים סקרנים שרק מחכים להשתלט על המטבח ורוצים להכין אותו בעצמם. לוו אותם בשלבי ההכנה.

עוד בוואלה!

זו הכוכבת הכי מעניינת מ"משחק הדיונון"

לכתבה המלאה

דלגונה (עוגיית קרמל קוריאנית)

מתכון מאת: ירדן בן דור, מערכת וואלה! אוכל

10 דקות עבודה,דרגת קושי בינונית,1 יחידות
דלגונה - ממתק קרמל קוריאני. ירדן בן דור, שימוש חד פעמי
כך תכינו את ממתק הקרמל הקוריאני/ירדן בן דור

מצרכים למתכון

    • 3כפותסוכר
    • מעטסודה לשתייה (על קצה הכפית)

אופן ההכנה

איך מכינים דלגונה (עוגיית קרמל קוריאנית)?

  • 1
    מכינים את כל החומרים מראש בהישג יד: נייר אפייה פרוס על משטח העבודה, חותכן עוגיות, צ׳ופסטיק בודד, מצקת של מרק עשויה מתכת, הסוכר והסודה לשתייה.
  • 2
    שמים 3 כפות סוכר במצקת מניחים מעל אש בינונית ומערבבים עם הצ'ופסטיק עד שנוצר לנו קרמל בהיר ללא גושים (ראה סרטון). זהירות שלא לשרוף! בכל שלב ניתן להרחיק את המצקת מן האש ולערבב.
  • 3
    ברגע שמתקבל הקרמל הנוזלי והענברי, מוסיפים את הסודה לשתייה ומערבבים במרץ תוך כדי בישול על מנת שהתערובת תתנפח מעט (ראה סרטון). שוב, זהירות שלא לשרוף.
  • 4
    יוצקים את התערובת על גבי נייר אפייה וממתינים 30 שניות. מי שיש לו משקולת עגולה או רוצה לשטח אותה בעזרת מכסה מתכת של צנצנת, יכול להפעיל מעט משקל וללחוץ את הסוכריה לעובי דק יותר. אני החלטתי שאין צורך וישר ניגשתי להטבעת הצורה עם חותכן העוגיות.
  • 5
    לעוגייה נוספת חוזרים שוב על כל הפעולות.
  • 6
    לפני שנוגסים, מחכים שהכל יצטנן לטמפרטורות החדר.
  • טיפ: אם הקרמל נדבק לחותכן העוגיות, פדרו אותו מעט באסקת הסודה לשתיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully