וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע דוגו 2022: משאית הפלאפל שהפתיעה את שורד השואה

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 22:14

בכל שנה ב-18 בינואר אוכל שורד השואה דוד "דוגו" לייטנר מנת פלאפל, שמסמלת עבורו את הניצחון על הנאצים, אחרי שנתיים בהן לא הצליח להגשים את המסורת בגלל הקורונה, חיכתה היום לדוגו הפתעה בחצר ביתו

מבצע דוגו - דוגו מתרגש ממנת הפלאפל שלו ופוצח בשירה/באדיבות פלאפל בריבוע

ב-18 ינואר 1945 יצא דוד לייטנר ("דוגו") בן ה-14, יחד עם כ-60,000 אסירי אושוויץ לצעדת המוות. בעודו צועד, מורעב, מותש וקופא מקור, הוא חלם על "בילקלך" לחמניות חמות ועגולות, עליהן סיפרה לו אמו. הוא חלם לאכול אותן כשיגיע לארץ ישראל. דוגו שרד את השואה, הוא הגיע ארצה, וכשביקר לראשונה בשוק מחנה יהודה, הוא נתקל לראשונה בחייו בדוכן פלאפל, זה היה מבחינתו הדבר הכי קרוב לבילקך עליהן חלם.

אז החליט דוגו לייסד לעצמו מסורת, בה בכל שנה, ב-18 בינואר, היום בו יצא לצעדת המוות, הוא יאכל מנת פלאפל, שמציינת עבורו את נצחונו הפרטי ואת נצחון העם היהודי על הנאצים ואת העובדה ששרד.

בשנים האחרונות, המרכז להנחלת זיכרון השואה "בית העדות" מוביל את "מבצע דוגו", בו יהודים בארץ ובעולם מצטלמים עם מנת פלפאל. השנה, המבצע התרחב, ואנשים רבים ברחבי הארץ צילמו את עצמם עם פלאפל, בצירוף ההאשתאג "מבצע דוגו", ותיוגים נוספים כמו עם ישראל חי.

פלאפל בריבוע. באדיבות פלאפל בריבוע, באדיבות המצולמים
הפוד-טראק של פלאפל בריבוע שהגיע להפתיע את דוגו/באדיבות המצולמים, באדיבות פלאפל בריבוע

אבל החלק הבאמת מרגש בסיפור הזה, הגיע השנה, אחרי שנתיים בהן דוגו עצמו לא הצליח להגשים את המבצע שהציב לעצמו בשל הקורונה, הפעם הוא זכה סוף סוף להתאחד עם המנה האהובה עליו.

בני משפחתו החליטו להפתיע אותו, ויצרו קשר עם הפוד-טראק של רשת פלפאל בריבוע. גל כוהנר, הבעלים של משאית הפלאפל, שבדרך כלל רגיל להגיע לחגיגות ואירועים מיוחדים כמו חתונות, לא חשב פעמיים, והגיע בשמחה עם משאית האוכל שלו לחצר ביתו של דוגו, עם שילוט הנושא את הכיתוב "כשדוגו לא מגיע לפלאפל הפלאפל מגיע לדוגו".

את ההתרגשות של דוגו ומשפחתו, שפצחו בשירת "ולנו יש פלאפל" לא ניתן להעביר במילים, אז ניתן לתמונות לדבר בעד עצמן, ונאחל לדוגו עוד הרבה שנים של בריאות ואכילת פלאפל.

עוד בוואלה!

עושים כבוד: השפים הגדולים מבשלים עם ניצולי שואה

לכתבה המלאה
פלאפל בריבוע. באדיבות פלאפל בריבוע, באדיבות המצולמים
דוגו ואשתו/באדיבות המצולמים, באדיבות פלאפל בריבוע
פלאפל בריבוע. באדיבות פלאפל בריבוע, באדיבות המצולמים
דוגו וגל כוהנר שהגיע להפתיע/באדיבות המצולמים, באדיבות פלאפל בריבוע
פלאפל בריבוע. באדיבות פלאפל בריבוע, באדיבות המצולמים
פלאפל בריבוע/באדיבות המצולמים, באדיבות פלאפל בריבוע
פלאפל בריבוע. באדיבות פלאפל בריבוע, באדיבות המצולמים
מתרגשים אתכם/באדיבות המצולמים, באדיבות פלאפל בריבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully