וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל בן נריה: החוקים הגזעניים שהממשלה הנכנסת שואפת לקדם מעוררים שאט נפש

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 15:13

השף שעומד בראש כמה מהמסעדות החזקות ביותר בישראל החליט להגיב למתרחש בזירה הפוליטית. "יש לנו אחריות כלפי כל הציבור בישראל", הסביר

בווידאו: רה"מ היוצא לפיד/צילום: ניב אהרונסון

מתקפת החקיקה שמובילה הקואליציה העתידית בהובלת בנימין נתניהו עלתה עם בוקר (יום שלישי) מדרגה נוספת בכנסת, וגם תגובת-הנגד אליה, מחו"ל ובתוך ישראל, מוסיפה לבעבע ולהתגבש.

ימים ספורים לאחר מכתבי ההייטקיסטים וטייסי חיל האוויר, ובצל חשש ממשי לפגיעה באוכלוסיות מסוימות ובקהלי יעד "מסומנים", מתחיל גם עולם האוכל הישראלי להתעורר, ומשלב בעל כורחו אקטואליה וקולינריה.

ראשון, השף יובל בן נריה.

יובל בן נריה, מסעדת a. אסף קרלה,
מכבדים את החירות לבחור. בן נריה/אסף קרלה

"הכותרות אודות חוקים גזעניים והגבלות שהממשלה הנכנסת שואפת לקדם מדאיגות מאוד ומעוררות בי שאט נפש", הצהיר השף שעומד בראש קבוצת Taizu & Co (טאיזו, a, קפה טאיזו ומיאזאקי), "אנו מכבדים את חירותו של כל אדם לבחור בדרך המתאימה לו לחיות את חייו, ובחברה מתוקנת ומתקדמת אין מקום לתקנות וחוקים מהסוג שאנו שומעים עליהם לצערי".

לדבריו, "למגזר העסקי והפרטי יש אחריות כלפי הציבור בישראל על כל גווניו - יהודים, ערבים, חרדים, חילונים, להט"בים, נשים וגברים. יש לנו אחריות לפעול לקידום ערכים של שוויון, כולל מגדרי, גיוון והכלה ומתוקף כך קבוצת טאיזו תפסיק לקיים יחסים עסקיים עם גופים שיפלו לקוחות על בסיס הקריטריונים שאסורים כיום בחוק".

בית השגריר

האותיות הקטנות של יובל בן נריה

לכתבה המלאה

חוק האפליה שמובילה סיעת הציונות הדתית מבקש לאסור לכפות על רופאים, למשל, להעניק טיפול בניגוד לעמדתם הדתית. "צריכים להפסיק להתייחס להלכה היהודית כאל משהו שהוא פחות ערך. ספר החוקים של מדינה מבטא את הקוד המוסרי שלה", הסבירה ח"כ אורית סטרוק.

עמיתה שמחה רוטמן שמח להרחיב, והדגיש כי בעיניו, בעל מלון דתי יוכל לסרב לארח לקוחות מקהילת הלהט"ב. "אם זה פוגע ברגשותיו הדתיים - אז כן", הסביר.

נתניהו עצמו, כהרגלו בימים האחרונים, הזדרז לגנות את ההתבטאויות, והכריז כי הדברים אינם מקובלים עליו ועל חברי הליכוד. "ההסכמים הקואליציוניים לא מאפשרים להפלות לרעה להט"בים או לפגוע בזכויותיהם לקבל שירותים ככל אזרח בישראל", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully