וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאמי: ההזמנה הכי גדולה, המנה הפופולרית והישראלית שעוד מעט מגיעה למיליון שקל

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 7:53

אתם אולי חושבים שהשליחים מכירים את הדרך לבית שלכם בעיניים עצומות, אבל אתם לא האמא המדהימה הזאת

משלוחי אוכל, אתר יאמי/יאמי

שבועיים לפני פסח (כן, שבועיים, כדאי להתעורר על המתכונים שלכם), ועמוד הבית של אתר "יאמי" כבר יודע איפה כדאי למקם את אופציות האוכל המוכן שלו לליל הסדר. ארוחה "קלאסית" לצד "שולחן ישראלי", אבל גם מה שמכונה כאן "חג ערבי אותנטי" (המטבח של רשיד, אני מדבר עליך), שזה גם מצחיק, גם אופטימי ובעיקר נראה טעים.

לכל המתכונים לפסח (כן, גם קינוחים שתרצו לעשות בשאר השנה)

מלמעלה ומלמטה, וגם מהצדדים, חגיגת הבשלנים נמשכת בלי קשר להכנות האוכל של החג. למעשה, המילים האלה נכתבות בערב יום ראשון, כך שהדילים משתוללים, הלקוחות ממליצים והאפשרויות נעות, כרגיל, מהבסיסי להרפתקני.

כל הטוב הזה, עם זאת, הוביל לחפירה עמוקה יותר בדברים המעניינים באמת של פלטפורמת האוכל המצליחה. מה הכי אוהבים להזמין בה, למשל, כמה, למה ומתי. על רוב השאלות האלה קיבלנו תשובה. על חלק קטן מהן נצטרך להמשיך ולערבב את התבשיל, עד שנצליח. בתיאבון!

משלוחי אוכל, אתר יאמי. יאמי,
"אנשים אוהבים להתנסות". יאמי/יאמי
"בשלנית חדשה שעלתה מדרום אמריקה הציעה בשבוע שעבר אוכל מאורוגוואי, וישר זיהית התנפלות"

המנות הפופולריות ביותר של "יאמי" הן עוף מוקפץ עם קשיו של תאי צ'ו (שהוא גם המטבח המבוקש ביותר בלי קשר למוקפץ שלו, ולמעשה עם הרבה קשר), חזה עוף על מנגל גחלים מהבית של צוקי, קוסקוס טוניסאי עם מרק ירקות תוצרת המטבח של ריקי, ופסטה בולונז של קרנונה מבשלת ואופה. ושניצל גם. כמה שיותר שניצל. כל כך הרבה עד שכולם מציעים אותו פה, למעט שני מטבחים בלבד.

כשביקשנו לפרק אותן לקטגוריות, קיבלנו את הראשונות הלוהטות הבאות - אמפנדס של חביאר, כרוב ממולא מהמטבח של רשיד (שוב, מככב), וגם טבעוניות דוגמת מיקס לביבות של איתן במטבח ודאל נזיד עדשים של Taste of India.

התוספות נטו כמובן לאורז (לבן, צהוב, אדום, עם ירקות, הכול הולך), המשיכו לקציצות ירק מהבישולים של אביחי, וחתמו, כפי שבתים רבים אוהבים לחתום, עם פרחי כרובית אפויים בלימון של צוקי.

"הרעיון הוא בעצם להביא גם בשלנים וגם סוגים שונים של מטבחים, כי אנשים אצלנו מאוד אוהבים להתנסות בדברים שהם לא רגילים", סיפרה חן לב-עמי, המייסדת והמנכ"לית, "בשלנית חדשה שעלתה מדרום אמריקה הציעה בשבוע שעבר אוכל מאורוגוואי, וישר זיהית התנפלות. ככה גם קורה עם אוכל הודי ותאילנדי וברזילאי שבאמת מבוססים על הבית של הבשלנים".

רק במקרה הן כשרות לפסח

עוגיות שוות (וקלות) במיוחד

לכתבה המלאה
משלוחי אוכל, אתר יאמי. יאמי,
נולד מתוך רעב. יאמי/יאמי
"אני זוכרת שראיתי 'הישרדות', והמתמודדים על האי בכו כמובן שהם אוכלים רק אורז כל יום, ואני התבכיינתי על הספה שלי אפילו אין אורז במקרר"

הימים הכי חזקים של יאמי הם כמובן שישי, שפותח את הסתערות סוף השבוע, וגם ראשון, שפותח גם את השבוע עצמו, וגם את תחושת האין-לי-כוח-לבשל-אלוהים שמתלווה אליו באופן מסורתי.

הערים הכי מזמינות הן תל אביב (בכל זאת, חייבת לשמר את מעמדה ואת סטיגמותיה), רמת גן, כפר סבא ופתח תקווה. כן, פתח תקווה.

"הרעיון נולד אצלי פשוט מתוך רעב", שיחזרה לב-עמי, "אני זוכרת שראיתי 'הישרדות', והמתמודדים על האי בכו כמובן שהם אוכלים רק אורז כל יום, ואני התבכיינתי על הספה שלי אפילו אין אורז במקרר, וחשבתי איך זה שכולם מבשלים סביבי, וכמה נהדר יהיה לפתח אפשרות לקבל את האוכל שלהם".

המהלך הבא היה "היי מטורף", כהגדרתה, וארבעה ימים שבהם הבינה שגם (א) אין פלטפורמה קיימת בנמצא, וגם (ב) שלעולם לא תצליח לשחזר את ההתרגשות הזאת כשכירה. "בניגוד לכל סיפורי היזמים, אצלי כולם התלהבו בטירוף מהרעיון, אבל גיליתי שיש פער אדיר בין אותה התלהבות ובין הכניסה הממשית לאתר, וההזמנה. היה קשה להביא לקוחות בהתחלה, אבל ברגע שראיתי שהם חוזרים, שיש אנשים שנתפסים ובאים כל שבוע, הבנתי שזה רק עניין של זמן עד שנצליח לגדול".

חן לב-עמי, יאמי. נופר לפיד,
"היי מטורף". לב-עמי במשרדי יאמי/נופר לפיד

כעת, כעשור לאחר שהחל לרוץ, ועם אותה "הישרדות" על המסך (אבל, כאמור, עם הרבה יותר אפשרויות אורז), מציע יאמי כמעט מאה מטבחים, ובהם עשרה שמבשלים איתו מהרגע שבו נדלקה האש של הכיריים.

האחרונים נתפסים, ובצדק, כעוגני אוכל שעליהם יכול האתר לבנות ולסמוך, אך לקוחה אחת קוטפת את פרס הנאמנות כמעט באופן אוטומטי, משום שהיא אחראית כבר ל-1,420 הזמנות, בסכום מצטבר של - קחו כיסא, קחו יועץ פיננסי - 891,255 שקלים. "היא מהלקוחות הראשונים של האתר, אמא לארבעה ילדים גדולים שפחות מבשלת", שיתפה לב-עמי, "ואוהבת להתנסות. ולגוון. היא הראשונה שתזמין ממישהו חדש שנכנס".

חישוב מעט שטחי של ממוצע ההזמנות שלה מעמיד את הרף על יותר מ-600 שקלים למשלוח, אבל לב-עמי לא מתרגשת, ומסבירה שהזמנה שגרתית בפלטפורמה מגיעה בדרך כלל לא רחוק מהאזורים האלה. "אנשים מזמינים לכמה ימים. זה מחליף להם את הבישול ואת ההתארגנות, ובעצם משדר להם שהגיע אוכל, ושהם מסודרים עכשיו לכמה ימים קדימה", הדגישה.

מעט צפונה מאותם 400 שקלים, ניצבת ההזמנה הבודדת הגדולה ביותר בתולדות האתר, שנשלחה דווקא לא לבית פרטי, כי אם למשרדי חברת הייטק שרצתה לפנק את עובדיה, תוך שהיא מולידה חיוב של 23,952 שקלים. "אנחנו מחליפים הרבה פעמים האפי האוור כמובן, ועובדים גם כמעין קייטרינג עבור אותן חברות", שיתפה, "הקורונה כמובן הקפיצה אותנו בטירוף. כולם פנו אלינו אז בבת-אחת וביקשו לעבוד איתנו. עכשיו השאיפה היא רק להתרחב, ולדעתי זאת רק ההתחלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully