וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים של גלידה עד בלי די, ואז ממש די: פסטיבל הגלידות של שוק הנמל בתל אביב

2.8.2023 / 6:00

לא חושבים שיש משהו שיכול להוציא אותנו מהמזגן בימים האלה, חוץ מזה

שוק Freeze, פסטיבל הגלידה, שוק הנמל, תל אביב/שני בריל

בשלב הזה של חיינו, ושל טמפרטורותינו, אפשר להגיד ברמה גבוהה יחסית של ודאות שמיצינו. לא עוד פסטיבלים ואירועים, טירופים ופופ-אפים. בטח לא עכשיו, כשנמס.

אנחנו זקוקים לזמן הפשרה, סינכרון, כיול מחודש. צריכים להתרגש שוב, לאפס את סף הגירוי. ראינו כבר מספיק בשבועות ובחודשים האחרונים - פסטיבל בורקסים ופסטיבל עגבניות, פסטיבל טבעוני ופסטיבל מתוק, ירושלים ואשדוד ותל אביב כמובן. די. איננו יכולים עוד.

כלומר, אולי גלידה. כן, פסטיבל גלידה אפשר. אבל זהו. יומיים של גלידה עד בלי די, ואז די.

שוק Freeze, פסטיבל הגלידה, שוק הנמל, תל אביב. שני בריל,
יש מנעד. פסטיבל הגלידה בשוק הנמל/שני בריל

המאורע האמור הוא שוק Freeze, פסטיבל הגלידות הראשון בישראל, שיתקיים היום ומחר (רביעי וחמישי, 02-03 באוגוסט, 17:00-22:00) בשוק הנמל בתל אביב.

ככזה, ובהתאם לאכסניה, קובצו יחד בעיקר יצרנים קטנים ומיוחדים מתל אביב ומחוצה לה, ונפרסו עגלות, ויטרינות שקופות וצבעוניות כאחד, וגם בלוטות טעם עם קצת יותר מנעד ממתוק ותו לא.

חדשות האוכל

זה לא סתם עסקית קיץ משתלמת. זאת עסקית *ערב* של *פתיחת שולחן* ב*אידי*

לכתבה המלאה

"חגיגה שלמה"

"יוצא לי להסתובב פה ושם ולטעום, אבל הפסטיבל הזה הוא חגיגה שלמה", סיפר נרו ויאנטס ירון, בעליה של "אמיליה" המצוינת בנתניה, שיככב אף הוא בפסטיבל, "זה לא רק הגלידות עצמן, אלא גם העניין, החשיפה וזה שרואים אותך מחוץ לבית. כיף גדול, והזדמנות טובה למקומות קטנים, שצריכים בשגרה הגעה מיוחדת אליהם".

נרו בן ה-46, בעברו סמנכ"ל תפעול בחברת פרסום גדולה, מצא את עצמו "יום אחד" מתגעגע לעולם האוכל, שבו עבד במשך שנים. "מי שאוהב, מוצא בעבודה הזאת הרבה הנאה, הרבה רוגע ותחושת עשייה. ההתעסקות במטבח", הוסיף, "מאוד מרגיעה, ומפתחת גם את היצירתיות. אפילו העבודה הפיזית יכולה להיות כיפית".

נרו ויאנטס ירון, גלידה אמיליה, נתניה, שוק Freeze, פסטיבל הגלידה, שוק הנמל, תל אביב. שני בריל,
"מקום שעושה לי כיף". נרו ויאנטס ירון/שני בריל
"אתה לא בא אליי כשאתה רעב הרי, ואתה לא תשבע מגלידה. אתה תבוא כשאתה רוצה להתפנק"

הגעגוע הזה הלך וגבר, ואיתו ההבנה שהוא חייב "למצוא מקום שעושה לו כיף". הוא הצטרף ל"אמיליה", מצא את המקום הזה בדיוק ו-"זהו, מאז רצים, וממשיכים לרוץ".

לדבריו, "מי שאוהב להתעסק באירוח, בהוספיטליטי, באינטראקציה עם הלקוח, מכור לזה, במיוחד בתחום של מתוקים. אתה לא בא אליי כשאתה רעב הרי, ואתה לא תשבע מגלידה. אתה תבוא כשאתה רוצה להתפנק, רוצה רגע מתוק, בלי לחץ ובלי 'איפה האוכל שלי ומתי הוא מגיע כבר?'. אליי נכנסים כבר עם חיוך, הראש משדר לגוף שהולך להיות לך כיף, זה סטייט אוף מיינד אחר".

שנים ארוכות אחרי הסוויץ', והוא עדיין מוצא נחמה בעשייה. "אני נוסע לאיטליה וצרפת, רואה דברים חדשים, מקבל חומרי גלם מעניינים, והכול יחד יוצר גירוי ומעורר רצון לחדש. לפעמים זה מצליח, ולפעמים אני מבין שלא. אז מה? ניסיתי, צברתי איזו תובנה בדרך, ונמשיך למשהו אחר".

"כשיש תחרות, אפשר רק לתת גז"

הוא מזהה, כמו כולנו כמובן, קפיצת מדרגה רצינית בתחום הגלידה הישראלי. "זה מבורך, ויוצר אתגר. יש מתחרים והם טובים וראויים, וכשיש תחרות לידך אתה רק יכול להגביר את הקצב. לתת גז קדימה".

לפסטיבל בשוק הוא יביא את הביסייק האהוב על הלקוחות, באופן טבעי, אבל גם גלידות שמבוססות על שוקולד לבן, הרבה דברים עם אגוזי לוז, גירסת אייריש קרים מצוינת, פינה קולדה, וגם משחקי אלכוהול בוגרים. "יש לנו ויטרינה ענקית, עם גרעין של עוגנים וכל השאר טעמים מתחלפים. הלקוח רוצה את זה כמובן, אבל גם אני, כיוצר".

שוק Freeze, פסטיבל הגלידה, שוק הנמל, תל אביב. שני בריל,
חגיגה קרה ומצננת. פינולי/שני בריל

מלבדו, צפויים להגיע לכאן סופטי והסופט סרב הנהדר שלהם, ארטה מנחלת בנימין, פרח רסלאן וגלידת עיזים שתוגש על קינוח לבנוני, גלילטו משדה נחמיה בצפון, וגם "מיני מלטס", כדורי הגלידה הזעירים מארצות הברית.

יהיו גם פינולי עם גלידת צנוברים ועוגיות אמסטרדם, בונה בונו עם גלידת "מעשה בגזר", גליאלה מקיבוץ אורים הדרומי, מיסטיק הפריזאית-דיזנגופית, וגם אפוגטו של קפה דיאמה, גלידריית ציגה מירושלים וגלידת מוצ'י יפנית של אוקי דאקי.

seperator

שוק Freez, פסטיבל הגלידה של שוק הנמל, רביעי-חמישי (02-03 באוגוסט), 17:00-22:00, האנגר 12, נמל תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully