וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשים בנייר כסף? כנראה שעבדתם איתו לא נכון כל הזמן

29.9.2023 / 0:01

מומחה אוכל העלה סרטון שבו הוא חשף: לרדיד אלומיניום יש שני צדדדים ולכל אחד יש תכלית אחרת לגמרי - ולא סתם הצבע שלהם שונה. צפו ולימדו

הדרך הנכונה להשתמש בנייר אלומניום/Instagram/danfoxlifehacker

אם אתם מבלים הרבה במטבח, אתם בטח ידעתם שלנייר הכסף המפורסם (או רדיד אלומיניום) שמשמש לעטיפת אוכל או בישול בתנור יש שני צדדים שנראים טיפה שונה זה מזה, אבל האם ידעתם שלכל צד יש תכלית אחרת?

דן פוקס, אושיית רשת שמפרסם טריקים וטיפים בתחוני שונים, העלה לאינסטגרם סרטון קצר שבו הוא חשף שבחירת הדצ בו תשתמשו מאוד תלויה במה אתם עוטפים עם נייר הכסף. מסתבר שאם אתם עוטפים מאכלים קרים, אז אתם צריכים לדאוג שהחלק הפנימי של הנייר יהיה החלק הפחות בהיר, (זה שבצבע מט). אולם, אם אתם עוטפים מאכלים חמים, תוודאו לעטוף אותם עם החלק המבריק יותר, כאשר הצד העמום של הנייר יהיה החיצוני.

דן הסביר שהחלק המבריק עמיד יותר בפני חום והעוקבים שלו היו בהלם מהתגלית הזו. גם טום קרידג', שף בכיר באנגליה, טוען שלנייר הכסף יש צד שאמור להיות עמיד יותר בפני חום. בתוכנית ב-BBC שבה הוא התארח ב-2019 הוא התייחס לסוגייה הזו ואמר: "יש שני צדדים לנייר הכסף. הצד הנוצץ והצד העמום יותר. תמיד תזכרו את זה - הצד העמום למעלה, הצד הנוצץ למטה, זה הצד הרפלקטיבי, הוא שומר על החום כמה שניתן וגורם לבישול להתבצע בצורה יותר יעילה".

הנה תראו

אז תזכרו את זה להבא - כאשר אתם עוטפים תבניות חמות או אוכל חם, תדאגו לעטוף אותם עם החלק הנוצץ, כאשר הצד השני יהיה החיצוני. זה יעזור לכם לשמור על האוכל חם לזמן ממושך יותר.

עוד סודות של נייר כסף
"איך לא ידעתי?": הטריק הסודי שחבוי בחבילת נייר האלומיניום הביתית

ניירות ערך: כל השימושים האפשריים לנייר כסף

עם זאת, לא כולם משוכנעים שזה כך כך משנה, כולל המומחים של ריינולד'ס, מותג מוביל של נייר כסף. הם הסבירו בדף השאלות הנפוצות באתר שלהם: "זו שאלה נפוצה והתשובה היא שהרדיד 'נטחן' בשכבות במהלך הייצור.

"הטחינה היא תהליך שבו מפעילים חום ולחץ כדי למתוח את נייר הכסף לעובי הרצוי. אנחנו טוחנים שתי שכבות במגע אחת עם השנייה, כי אם לא היינו עושים זאת - נייר הכסף היה נשבר בתהליך הטחינה. המקום שבו הרדיד נמצא במגע עם שכבה נוספת, זה הצד ה"עמום". הצד 'המבריק' הוא הצד שנטחן מבלי להיות במגע עם יריעת מתכת נוספת. הביצועים והיכולות של שני צדי נייר הכסף זהים, ולא משנה באיזה צד תבחרו להשתמש. עם נייר אלומיניום סטנדרטי ועבה זה בסדר גמור להשתמש בכל אחד מהצדדים לפי רצונכם. הביצועים של נייר האלומיניום ישארו אותו דבר - ללא קשר לצד שיהיה כלפי חוץ". יחד עם זאת, הסבירו המומחים של החברה, אם אתם משתמשים בנייר חד צדדי, יש אכן להשתמש בצד הנוצץ כלפי פנים".

אז מה עושים? למי מאמינים? בסאן הבריטי המליצו להקפיד שהצד המבריק יהיה כלפי פנימה אם אתם רוצים לשמור על האוכל חם יותר למשך זמן רב יותר, אבל תזכור שזה כנראה לא יעשה הבדל משמעותי אם לא תעשו את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully